کنفدرالیسم جوامع کوردستان: در مقابله با حملات نابودگرانه بپاخیزید، مبارزه را گسترش دهید

کنفدرالیسم جوامع کوردستان در رابطه با مجموعه حملاتی که علیه شنگال، مخمور و مناطق حفاظتی مدیا صورت گرفته است از تمامی کوردستانیان و نیروهای دمکراسیخواه خواست که در برابر حملات استعمارکرانه بپاخاسته و مبارزه را گسترش دهند.

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالبسم جوامع کوردستان در رابطه با حملات اشغالگرانه دولت اشغالگر ترک بیانیهای را منتشر نمود.

در این بیانیه آمده است که دولت فاشیست و استعمارگر ترک با ده‌ها هواپیمای جنگی به مناطق شنگال، مخمور و مناطق حفاظتی مدیا حمله کرده و خاطرنشان ساخته است که مانند داعش در سال ٢٠١۴ که در هر جایی علیه خلق کورد حمله کرده است، هم اکنون دولت ترک نیز به همان شیوه حمله می‌کند. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که دولت ترک با این حملات بار دیگر نشان داده است که دشمن کورد آزاد و واجد اراده است. دولت ترک با اقدامات خود نشان می‌دهد که چگونه با کوردها به دشمنی می‌پردارند، برای دولت ترک بین خلقمان در شنگال که مورد حملات داعش واقع شده است یا خلقمان در مخمور که از سوی داعش مورد حمله قرار گرفت یا حزب دمکراتیک خلق‌ها و گریلا هیچ تمایزی قائل نیست. هر کوردی که خواهان فرهنگ، هویت خود و زندگی آزاد و دمکراتیک باشد، از نظر آنها دشمن است. زیرا در تلاش است که ملیت ترکی را با قتلعام کورد در هر جایی از کوردستان تحمیل کند.

متن بیانیه به این شرح ادامه می‌یابد:

"کسانی که این حملات را پذیرفتند، از آن حمایت کردند یا آن را نادیده گرفته‌اند، در این قتلعام همکاری کرده‌اند

حملات دولت ترک، حمله به سیاست و قتلعام کورد است. به این دلیل است که هر نیروی سیاسی، منطقه‌ای و یا شخصیتهایی که این حملات را پذیرفته‌اند یا آن را نادیده گرفته‌اند، در این قتلعام همکاری کرده‌اند. در  این حملات که  از هوا صورت گرفته‌اند، نیروهای ائتلاف با رهبری آمریکا و دولت عراق نیز مسئولیت دارند. دولت عراق در بعد حقوق بین‌المللی و رسمی کردن این حمله از نقش مستقیم برخوردار است. اما عدم موضعگیری در مقابل این حملات نشان می‌دهد که عراق این حملات را پذیرفته است. درک می‌شود که بین عراق و جمهوری ترک حول مسئله کورد توافقی برای دستیابی به منافع مشترک انجام شده است. در مقابل حمله به غیرنظامیان در شنگال و مخمور نیز موضعی محکم اتخاذ نکرده و آن را محکوم نکرده است، که از این مورد نیز می‌توان برداشت کرد که دولت عراق در مقابل خلق خود مسئولیت‌پذیری ندارد.

نیروهای ائتلاف با رهبری آمریکا نیز با تصویب و پذیرش این حملات در قتلعام کورد همکاری نموده‌اند. ترکیه عضو ناتو بوده و با ارتباطات خود را با این کشورها به منظور قتلعام کورد به کار می‌بندد. این نیروها نیز در قتلعام کوردها به همکاری پرداخته‌اند. خلقمان نقش این نیروها را در قتلعام خلق کورد از یاد نمی‌برد. این نیروها و این دولت‌ها در قتلعام کوردها با یکدیگر همکاری کرده و در مقابل وجدان آگاه خلق‌ها و در پیشگاه تاریخ باید محاکمه شوند. هر چند برخی احتمال دارد که بگویند محاکمه به دلیل منافع در پیشگاه تاریخ واجد معنایی نیست، اما همکاری در قتلعام خلق کورد که خلقی مظلوم بوده و سیاستهای آنان بر اساس واقعیت خاورمیانه و واقعیت بشری است، باعث شده است که در بعد انسانی و در بعد سیاسی نیز اینگونه مجازات شود.

مسئولیت حزب دمکرات کوردستان و اتحادیه میهنی کوردستان

حزب دمکرات کوردستان و اتحادیه میهنی کوردستان نیز در این حملات مسئولیت دارند. هر چند به طور رسمی این دو نیرو در حوزه هوایی رسمیتی نداشته و آسمان این منطقه تحت کنترل نیروی هوایی عراق و نیروهای ائتلاف است اما این حملات در آسمان کوردستان انجام شده است. با استفاده از آسمان کوردستان این حملات صورت گرفته‌اند. اما در بعد سیاسی و اخلاقی در مقابل این حملات مسئول هستند. سکوت این دو نیرو در مقابل این حملات آنها را در مظان اتهام و همکاری با این حملات نابودگرانه قرار می‌دهد. دست این گروه‌ها نیز به خود کورد آلوده شده است. بپاخاستن در مقابل حمله به مناطق حفاظتی مدیا از یک طرف و سکوت آنان در مقابل حمله شنگال و مخمور آنها را به همکار آنان در این حملات تبدیل کرده است.

ندیدن دشمنی دولت ترک با کورد، ندیدن حملات دولت ترک علیه تمامی کوردها، برای هر نیروی سیاسی کورد به معنای تسامح است. دولت ترک در حملات خود به نوع رفتار این نیروها اتکا می‌کند، به این شیوه حملات خود را مشروعیت بخشیده و ادامه می‌دهد. در زمانیکه در خاورمیانه معادلات جدید سیاسی در حال شکل‌گیری هستند، در زمانیکه کورد می‌تواند متحد شود و دستاوردهای بزرگی را کسب کند، اکر احزاب سیاسی کورد این واقعیت را درک نکنند، می‌توانند مخالفت بزرگی را با این حملات نشان دهند. و این به معنای این خواهد بود فرصتهای بزرگ اشغالگری برای دشمن از دست می‌رود.

در همه جا علیه این حملات بپاخیزید، مانع از حمله شوید

آشکار است که در هر چهار بخش کوردستان خلقمان در مقابل این حملات که به منظور نابودی خلقمان است، بپا می‌خیزند، خلقمان در مقابل این حملات در خشم است. لازم است خلق کورد در همه جا در مقابل حملات اشغالگری دولت ترک بپاخاسته و مانع از انجام این حملات شود. موضع خلقمان در جنوب کوردستان، نهادهای دمکراتیک، زنان و جوانان مثبت ارزیابی می‌شود. زمانی که این موضع در مقابل اشغالکری و حملات بیشتر تحکیم یابد، آنزمان است که این موضع می‌تواند به ساختاری اساسی در مقابله با این حملات تبدیل شود. نه فقط نیروهای سیاسی جنوب کوردستان و دولت عراق، بلکه همزمان نیروهای ائتلاف نیز در این حملات همدست هستند و موضع خود را نشان می‌دهند.

آنچه که دولت ترک را تا این اندازه هار و بی‌مهابا نموده است، سازماندهی خلق کورد در تمامی مناطق و مبارزه دمکراسیخواهی و آزادیخواهی بر اساس این درک است. خیزش خلق کورد به مثابه مرگ سیاستهای نابودگرانه است، به همین علت است که به کورد حمله نموده و بر این نکته واقف است که این حملات را به این دلیل به حیات آزاد و سازمانهای دمکراتیک مبارزه ادامه می‌دهد، به دستاردها و سازمانهای کورد حمله می‌کند.

بدینوسیله از تمامی احاد خلق کورد، دوستان کوردها، نیروهای دمکراسی می‌خواهیم که در مقابل این حملات نابودگرانه و استعمارگرانه بپاخاسته، نیروهای دمکراسی و آزادیخواه را حراست و حفاظت کنند، برای درهم شکستن سیستم مستبد، نابودگر و مرتجع در خاورمیانه مبارزه را هر چه بیشتر شعله‌ور نمایند."