ک.ج.ک: دمهات عگید و جمیل آمَد در سلیمانیه به شهادت رسیدند

کمیته روابط خارجی ک.ج.ک در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو رفیق به نامهای سیدخان آیاز با کد سازمانی «دمهات عگید» و أسر ایرماک با کد «جمیل آمَد» در شهر سلیمانیه باشور کوردستان از سوی دولت اشغالگر ترک و با همکاری مزدوران آنکارا به شهادت رسیده‌‌اند.

    کمیته روابط خارجی کنفدرالیسم جوامع کوردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو رفیق به نامهای سیدخان آیاز با کد سازمانی «دمهات عگید» و أسر ایرماک با کد «جمیل آمَد» در شهر سلیمانیه باشور کوردستان از سوی دولت اشغالگر ترک و با همکاری مزدوران آنکارا به شهادت رسیده‌اند.

    بیانیه به این شرح است:

   "روز ١۵ اکتبر ٢٠١٩ دو رفیقمان به نام‌های دمهات عگید (سیدخان آیاز) -که در باشور کوردستان به فعالیت اتحاد ملی علیه اشغالگری دولت ترک در روژاوا فعالیت می‌کرد- و جمیل آمد (أسر ایرماک) -که دوره مداوای خویش پس از جراحت در جنگ علیه اشغالگران را در سلیمانیه طی می‌کرد- از سوی نیروهای بین‌المللی و دولت ترک و همدستان پلیدشان به شهادت رسیدند.

   هر دو رفیق در فعالیت‌های ملی، سیاسی و دیپلماسی جای گرفته و برای مداوا به شهر سلیمانیه رفته بودند که در نتیجه حمله‌ای هوایی به شهادت رسیدند. این حمله اثبات کرد که توطئه‌ای بین‌المللی در هر چهاربخش کوردستان در جریان است. نیروهای بین‌المللی با این حمله اراده آزاد و سازماندهی خلق کورد را هدف قرار داده‌اند. این توطئه که از سوی دولت فاشیست و اشغالگر ترک صورت گرفته است بدون شک با همدستی نیروهای بین‌المللی و منطقه به انجام رسیده است. همان نیروهایی که با هدف قراردادن فعالیت سیاسی، اجتماعی و دیپلماسی خواهان تضعیف اراده خلقمان هستند. ضروری است که قبل از همه اتحادیه میهنی کوردستان (ی.ن.ک)، پارلمان و حکومت اقلیم کوردستان این توطئه را برملا کنند. لازم است که توطئه شهادت رفقایمان در مناطق تحت حاکمیت حکومت باشور کوردستان قربانی منافع منطقه‌ای نگشته و لازم است حملات سبعانه دولت ترک رسوا شده و متوقف گردند. لازم است چگونگی نقض حریم هوایی شهر سلیمانیه از سوی دولت ترک آشکار شود. هم ما و هم خلقمان منتظریم چگونگی انجام این توطئه آشکار شود.

   بدیهی است که دولت فاشیست ترک پیشتر هم رفقایی را که در فعالیت ملی و دیپلماسی جای گرفته‌اند با همان شیوه و با همکاری مزدورانش به شهادت رسانده است. هم این رفقا و هم رفقای دیگر در نتیجه توطئه‌ای هدف قرار گرفته‌اند.

   این قتل‌عام به موازات حمله اشغالگرانه به روژاوای کوردستان انجام شده و بیانگر حمله همه جانبه رژیم اشغالگر ترک به خلق کورد است. رژیم فاشیست ترک کمر به قتل‌عام بدون وقفه خلق کورد بسته است، بویژه شخصیت‌های کورد و سازمانهای اراده‌مند و اندیشه کوردی را هدف قرار می‌دهد.

   دولت ترک با این حمله به اراده و روحیه اتحاد ملی هر چهاربخش کوردستان هجوم کرد. هر دو رفیق با فعالیت‌های ملی و سیاسی خویش در تلاش برای تقویت اتحاد نیروهای کوردی بودند. دولت ترک نیرویی قاتل است که در هر جا به خلق کورد حمله‌ور می‌شود. با همان ذهنیتی که در ٢٠١٣ در پاریس به رفقای زن حمله کرده و آنها را به شهادت رساندند رفقایمان در سلیمانیه را هم به شهادت رساندند. کوردها و نیروهای دمکراتیک پاسخ این قتل‌عام‌ها را خواهند داد.

   خلقمان در باشور کوردستان متحمل آلام فراوانی شده‌ و مورد انفال و حملات شیمیایی قرار گرفتند با مواضع شرافتمندانه خویش هیچگاه سر تسلیم فرود نیاورده‌اند. علیه بکو(های) قرن ٢١ که دولت اشغالگر ترک آنها را به مزدوری گرفته و علیه خلق مورد استفاده قرار می‌دهد لازم است با روحیه ملی ایستار خویش را به نمایش گذارند و به خائنین و مزدوران فرصت زندگی ندهند.

   همه جریان‌ها و بویژه نیروهای سیاسی باشور کوردستان را فرامی‌خوانیم که اتحاد ملی را تقویت کنند و از شهیدان صیانت به عمل آورند. خلقمان و نیروهای سیاسی را برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهیدان در روز ٢٣ اکتبر ٢٠١٩ در شهر سلیمانیه و اعلام موضع سرتاسری فرامی‌خوانیم.

   ما به شهیدانمان تعلق داریم. مراتب تسلیت خویش را در آغاز به خانواده هر دو رفیقمان دمهات عگید و جمیل آمد و رهبر آپو و همچنین به تمام خلق کورد اعلام می‌داریم. یکبار دیگر سوگند یاد می‌کنیم، مبارزه خویش را برای تحقق آرمانهای والای شهیدان ادامه دهیم.

   کمیته روابط خارجی کنفدرالیسم جوامع کوردستان- ٢٢ اکتبر ٢٠١٩"