ک.ج.ک: دولت ترکیه در حمله داعش به مخمور دست دارد

ک.ج.ک اعلام کرد که دولت ترکیه در حمله داعش به کمپ مخمور نقش دارد و افزود:"داعش با چه هدفی شنگال، کوبانی و انقلاب روژاوا را هدف حمله قرار داد دولت ترکیه نیز با همان هدف مخمور را هدف یورش قرار می‌دهد."

ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) در رابطه با حمله داعش به کمپ پناهجویان مخمور بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه ک.ج.ک آمده است:

"همچون سال ٢٠١۴ داعش یکبار دیگر به کمپ مخمور حمله کرد. آنچنان که همه می‌دانند ارتش عراق و پیشمرگه‌های اطرف مخمور در مقابل حمله داعش به مخمور ایستادگی نکرده بودند. حمله داعش با مقاومت نیروهای گریلا در هم شکست و از پیش‌روی آنان به سمت هولیر جلوگیری شد. پس از آن نیروهای ه.پ.گ و یژاستار از مناطق حفاظتی مدیا به عرصه‌های جنگ اعزام شدند و امنیت هولیر و مخمور را فراهم کردند. در عین حال نیروهای گریلا به کرکوک رفتند و دوشادوش نیروهای پیشمرگ حملات داعش را در هم شکستند.

مخمور کمپ شهیدان است

مقاومت خلق مخمور به سمبل ایستادگی در مقابل حملات نابودگرانه داعش مبدل شده است. داعش با حمله اخیر خود خواستار انتقام‌گیری از خلق مخمور و نیروهای گریلا بوده است.

خلق مخمور در بطن مقاومت شکوهمند جهانی جای گرفته است. با زندگی و ایستار خود به میدان سمبلیک حقیقت کورد آزاد مبدل گردید. هزاران جوان آنها در مبارزه آزادی به شهادت رسیده‌اند، مایه شرافتمندی خلق بوتان هستند. هر خانواده‌ی مخموری دارای چندین شهید است. به همین دلیل می‌توان گفت که کمپ مخمور کمپ شهیدان است. این واقعیت برای افتخار و سربلندی کوردها کافیست.

دولت ترک خواهان تجزیه کمپ است

به دلیل موضع مستحکم و یکپارچه خلق مخمور، این کمپ به هدف [فتنه‌های] دولت ترکیه مبدل شده است. ترکیه مستقیما با ارتش خود نمی‌تواند به این کمپ حمله‌ور شود، به همین دلیل دولت عراق، پ.د.ک (حزب دمکرات کوردستان عراق) و سازمان ملل را تحت فشار قرار داده است. [ترکیه] همچنان اراده کوردهای آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد. بویژه با استفاده از پ.د.ک خواستار تجزیه کمپ بوده و خواستار دست‌یابی به نتیجه است.

داعش در چهارچوب تجزیه کمپ به آن حمله می‌کند. دولت ترک پشت این حمله است. داعش با چه هدفی به شنگال، کوبانی و انقلاب روژاوا حمله کرد دولت ترکیه نیز با همان هدف به مخمور حمله می‌کند. حمله اخیر با تحریم مربوط است. داعش چنان اندیشیده که تحریم، ساکنان کمپ را تحت فشار قرار داده و زمان مناسبی برای کسب نتیجه است.

تحریم مخمور غیرقابل قبول است

تداوم تحریم تحمیل شده بر کمپ مخمور از سوی پ.د.ک نشانه وضعیتی تراژیک می‌باشد که از سوی کوردها غیرقابل قبول است. تمامی خلق کوردستان به دلیل این سیاست پ.د.ک ناراحتند. تحمیل تحریم از سوی یک حزب کورد و مسئولان آن بر کمپ مخمور که نماینده شرف کوردها هستند به معنی چشم‌پوشی بر احساسات ملی کوردها و لگدمال کردن این احساسات است. خلق کورد چنان می‌اندیشند که تداوم تحریم مخمور به درخواست ترکیه انجام می‌شود. اینچنین پ.د.ک و مسئولان اقلیم به جایگاه خویش زیان می‌رسانند. موافقت با ورود تعدادی از جوانان برای ادامه تحصیل یا ورود کارگران بجز لاپوشانی تحریم، گویای هیچ چیز دیگری نیست. افزون بر اینکه این اقدام بیانگر قرار دادن کمپ در چنگ دشمن با استفاده از تحریم‌هاست. این امر به دشمن کوردها، داعش جسارت داده و تبهکاران را گستاخ کرده است. زمینه حمله به مخمور را که مانع حمله داعش به هولیر شده بودند فراهم کرده است. پایان دادن به محاصره و تحریم کمپ مخمور که در سال ٢٠١۴ از حمله داعش به هولیر جلوگیری کرده بودند خواسته‌ی تمامی ملت کورد است.

فراخوان همبستگی با مخمور

ما از آحاد خلق کورد و تمامی احزاب سیاسی می‌خواهیم که برای بخشیدن روحیه‌ی مقاومت به خلق مخمور که اکنون در میدان جنگ روبه رو با داعش قرار گرفته‌اند اعلام همبستگی کنند. هر فرد و هر یک از نیروهای دمکراتیک علیه حملات دولت ترک که خواستار تجزیه کمپ و یا تسلیم گرفتن آن هستند موظف هستند از خلق مخمور در مقابل داعش حمایت به عمل آورند."