ک.ج.ک: فاشیسم مرگ خود را در خط ه.د.پ دیده است

ک.ج.ک اعلام کرد:"دولت فاشیست و خونخوار ترک نه تنها در ترکیه و باکور کوردستان بلکه در سرتاسر خاورمیانه به خلقمان و نیروهای دمکراسی‌خواه حمله‌ور شده است. خلقمان با وحشی‌ترین رژیم نژادپرست تاریخ روبرو شده است."

ریاست مشترک شورای مدیریتی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) در مورد کودتای سیاسی دولت ترک علیه ه.د.پ بیانیه‌ای منتشر کرده و اعلام می‌نماید:"به دلیل اصالت فرهنگ مقاومت ه.د.پ و به سبب اصالت فکری بنیانگذاری ه.د.پ و واقعیت آن دارای سرچشمه‌ای پایان ناپذیر است. بنابراین هر اندازه که به ه.د.پ حمله می‌کنند موفقیتی کسب نمی‌کنند، خطمشی سیاسی ه.د.پ و اصالت مقاومت همیشه استوار است و مقاومت علیه فاشیست بدون وقفه ادامه دارد."

ک.ج.ک با اشاره به حملات نابودگرانه دولت فاشیست ترک گفت:"حق نمایندگی پارلمانتارهای ه.د.پ لیلا گووَن و موسی فارس‌اُغلولاری که پیشاهنگان خط مشی سیاسی ه.د.پ هستند سلب شده و دستگیر شدند. دیکتاتور نژادپرست برای تداوم فاشیسم و نابودی کوردها به حملات خود ادامه می‌دهد. این حملات نابودگرانه دولت فاشیست ترک و همکارانش به معنی گسترش مقاومت است. ه.د.پ تنها ایستادگی نمی‌کند بلکه مقاومتی گسترده در جریان است و تداوم حملات نیز بیانگر این واقعیت است.

دلیل اصلی حملات ناشی از جایگاه ه.د.پ در مبارزه آزادیخواهانه و دمکراتیک در ترکیه است. زیرا ه.د.پ در واقعیت نیرویی دمکراتیک است که از زندگی آزاد و دمکراتیک خلق کورد صیانت می‌کند. برای حل مسائل تمامی خلق‌های محروم و از جمله حل مسئله کورد تلاش می‌کند و بنابراین نیرویی است که در مقابل دولت مبارزه دمکراسی‌خواهی صحیحی را به پیش می‌برد. ه.د.پ مبارزه آزادیخواهانه و دمکراتیک خلق کورد را به خلق‌های ترکیه شناسانده است و به همین دلیل آماج هجمه‌ها قرار گرفته است."

ه.د.پ را بزرگترین مانع استقرار دیکتاتوری می‌دانند

ه.د.پ خواستار اتحاد تمامی نیروهای دمکراسی‌خواه و آزادیخواه علیه فاشیسم است، [حاکمیت ترک] به این دلیل ه.د.پ و خلق کورد را بزرگترین دشمن خود می‌دانند و آنان را آماج حملات گسترده‌ای قرار داده‌اند. رژیمی فاشیست که بر خلق، جامعه، زحمت‌کشان، زنان و جوانان ظلم می‌کند مرگ خود را در خط ه.د.پ دیده است. دیکتاتوری فاشیست، ه.د.پ را بزرگترین مانع پیش رو برای اجرای سیاست‌های نابودگرانه علیه کوردها می‌بیند و به این دلیل ه.د.پ را هدف حملات قرار داده است.

رژیم دیکتاتور نابودگر و فاشیست در حال فروپاشی بزرگی است. به دلیل اصالت فرهنگ مقاومت ه.د.پ و به سبب اصالت فکری بنیانگذاری ه.د.پ و واقعیت آن دارای سرچشمه‌ای پایان ناپذیر است. بنابراین هر اندازه که به ه.د.پ حمله می‌کنند موفقیتی کسب نمی‌کنند، خطمشی سیاسی ه.د.پ و اصالت مقاومت همیشه استوار است و مقاومت علیه فاشیست بدون وقفه ادامه دارد. مقاومت بزرگ خلق‌های پیرامون ه.د.پ در کوردستان بر مبنای انقلاب دمکراتیک ملی به پیش می‌رود و اتحاد تاریخی خلق‌های ترکیه ثمره انقلاب و مبارزه دمکراتیک است. تا زمانی که خلق کورد و ترکیه به موجودیت خود ادامه دهند این مبارزه ادامه دارد.

از زمان فعالیت‌های حزب HEP به این سو علیه نیروهای سیاسی دمکراتیک حملات سنگینی صورت می‌گیرند. هزاران مسئول این میراث سیاسی و اعضای آن به قتل رسیدند، ده‌ها هزار نفر زندانی شدند. هزاران نفر از جمله پارلمانتار‌ها، روئسای مشترک شهرداری‌ها، مسئولان بخش‌ها و شهرها در زندان بسر می‌برند. روزانه ده‌ها تن دیگر بازداشت می‌شوند. اما این خط مشی سیاسی یک گام پا پس نگذاشته است. همچنانکه در خارج و در زندان‌ها نیز مقاومت مقدس ادامه دارد. هزاران درود به این مقاومت، آنان رهروان راه مقاومت سلول شماره ۵ زندان آمَد، فرزندان شرافتمند خلق کورد هستند. این مقاومت شرف قطعا به پیروزی دست یافته، آزادی را برای کوردستان و دمکراسی را برای ترکیه و خاورمیانه به ارمغان می‌آورد.

تمامی طیف‌های جامعه باید در مبارزه شرکت کنند

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک در ادامه بیانیه با اشاره به حاکمیت فاشیست‌ها بر ترکیه می‌افزاید:"حکومتی فاشیست در ترکیه زمام امور را در دست گرفته است که خواستار نابودی نیروهای دمکراتیک و آزادیخواه و خلق کورد است. این رژیم فاشیست شیوه‌های نابودی حکومت‌های نژادپرست جهان را به مرحله اجرا گذاشته است. از اینرو مقابله با این رژیم تنها با مبارزه در عرصه قانونی کافی نیست. نه عرصه‌ای برای دمکراسی و نه مبانی دمکراسی در ترکیه باقی مانده‌اند. بدون شک پافشاری بر مبارزه در عرصه سیاست دمکراتیک همچنان باقی است، اما محدود کردن مبارزه در این عرصه شانس پیروزی بر دولت فاشیست و نابودگر را ندارد. باید تمامی طیف‌ها جامعه وارد میدان شوند، تمامی خیابان‌ها و کوچه‌ها به میدان مقاومت مبدل گردند.

هدف اولیه دولت استعمارگر، نابودگر و فاشیست ترکیه قتلعام خلق کورد و ریشه‌کن کردن آنان است. این سیاستی صدساله است. از اینرو خلق کورد همچنان که در گذشته ایستادگی کرده است امروز و فردا هم مقاومت خواهد کرد. زیرا توقف مقاومت نابودی را به همره دارد. از اینرو شعار «مقاومت زندگیست» به فلسفه زندگی و مبارزه خلق کورد مبدل شده است. فلسفه زندگی و مبارزه علیه استعمارگران قاتل در مقاومت نهفته است. پیروزی در مبارزه علیه حاکمیت فاشیست با ائتلاف و وحدت میسر می‌شود. اینچنین وحدت نیروها و مبارزه مشترک هم در کوردستان و هم در ترکیه علیه فاشیسم دارای اهمیت است. تنها راه دستیابی به پیروزی در مبارزه آزادیخواهی و دمکراسی همین است.

خلق کورد و خلق‌های ترکیه باید نیک بدانند که خط مشی سیاسی ه.د.پ برای خلق کورد و خلق‌های ترکیه خط بنیادین زندگی آزاد و دمکراسیست. این خط با مبارزه به پیروزی دست می‌یابد. از اینرو لازم است تنها راهکارهای قانونی، عادلانه و دمکراتیک نمی‌تواند به نتیجه دست یابد. این مبارزه باید با تمامی رویکردها به پیش برده شود و ادامه یابد. نیروهای گریلا و اعضای جنبش متحد انقلابی خلق‌ها در این راستا با عزمی راسخ و خستگی ناپذیر تلاش می‌کنند. با این روحیه لازم است تمامی عرصه‌ها در کوردستان و ترکیه به میدان مبارزه مبدل شوند. اگر سیستم دیکتاتوری نژادپرست و قاتل خواستار نابودی اراده خلق باشد در آن صورت باید با اراده‌ای نیرومندتر و استقامت علیه فاشیسم ایستادگی کرده و آنان را به زباله‌دان تاریخ، جایی که بسیار از آن هراس دارند انداخت.

دولت فایست و نابودگر ترک نه تنها در ترکیه و باکور کوردستان، بلکه در تمامی خاورمیانه به خلقمان و دمکراسی حمله‌ور شده است. خلقمان با وحشی‌ترین سیستم فاشیست تاریخ روبرو شده است. مبارزه علیه حاکمیت نابودگر و نژادپرست، منوط به همبستگی گسترده و مبارزات وسیع است. وقتی خلق بپا خیزد و با خودمدیریتی در برابر فاشیسم قیام کند هیچ نیرویی نمی‌تواند در مقابل آن ایستادگی کند. بر این از خلقمان و خلق‌های دیگر می‌خواهیم که علیه فاشیسم بپا خیزند و مبارزه را گسترش دهند، کوردستان آزاد، ترکیه و خاورمیانه دمکراتیک را محقق کنند."