ک.ج.ک: قاتلان جمیل و دمهات به سزا خواهند رسید

ک.ج.ک با گرامیداشت یاد و خاطره آیاز و ایرماک که در ١۵ اکتبر در سلیمانیه به شهادت رسیده بودند یادآوری کرده است :" تمام کوردها بدانند که پ.ک.ک جنبش حسابخواهی از خائنان و دشمنان است. فلذا مطلقا به حساب قاتلان رفقا جمیل و دمهات خواهد رسید."

   ریاست مشترک شورای مدیریتی کنفدرالیسم جوامع کوردستان در رابطه با قتل سیدخان آیاز (دمهات عگید) و اسر ایرماک (جمیل آمد) در شهر سلیمانیه بیانیه‌ای منتشر کرد.

   در بیانیه ک.ج.ک آمده است:

   "دولت ترک راهزن با نقض قوانین بین‌المللی و ارزش‌های بشری در فدراسیون باشور کوردستان و در عرصه‌ هوایی دولت عراق با استفاده از پهپادهای بدون سرنشین دو انقلابی عضو شورای مدیریتی ک.ج.ک را به قتل رساند. با دشمنی خود علیه کوردها به جنایتی دیگر علیه بشریت دست زدند. ما یاد رفقایمان دمهات عگید عضو کمیته روابط خارجی و جمیل آمد عضو کمیته سلامت را که در این حمله به قتل رسیدند گرامی می‌داریم. سوگند می‌خوریم که کوردستان آزاد و خاورمیانه دمکراتیک را که آرمان آنان بود محقق خواهیم کرد.

"باید علیه دشمنی دولت ترک با کوردها موضع نشان داد"

   این حمله نه تنها حمله به جنبش ازایخواهی کوردستان بلکه حمله به اداره باشور کوردستان و عراق است. سال گذشته مام زکی را در شنگال با حمله‌ای هوایی به قتل رساندند. سال ٢٠١٣ در فرانسه سه زن انقلابی را به قتل رساندند. سازمان استخبارات میت در تمام این حمله‌ها دست دارد. از اینرو میت به سازمانی برای قتل کوردها مبدل شده است.

   حمله دولت ترک به روژاوا و حمله سلیمانیه دشمنی آنرا با کوردها یکبار دیگر نشان داده است. خلق کورد و نیروهای سیاسی آن باید با مشاهده این وضعیت علیه دولت ترک که پیشاهنگی دشمنی با کوردها را بر عهده گرفته است موضع خود را نشان دهند. اگر این حمله را تنها حمله‌ای به پ.ک.ک دید چنین رفتاری کوردها را به غفلتی تاریخی دچار خواهد کرد. کوردها باید نسبت به خطرات هشیارانه عمل کرده و موضعگیری نمایند. کوردهایی که حمله دولت ترک به روژاوا را خطر دیدند لازم است که حمله سلیمانیه آنانرا به مبارزه گسترده‌تری سوق دهد و این مهم وظیفه‌ای تاریخی است.

"دولت ترک باید از باشور کوردستان اخراج شود"

   حمله سلیمانیه اثبات کرد که سازمان میت در باشور کوردستان به شیوه‌ای گسترده خود را سازماندهی کرده است. این ضعف بزرگی برای حکومت باشور کوردستان است. در هیچ کشوری سازمان جاسوسی یک کشور دیگر آنهم در این سطح خود را سازماندهی نکرده است. سازماندهی میت در این سطح مداخله فوری حکومت باشور کوردستان را ضروری کرده است. نه تنها سازماندهی میت، همچنین پایگاههای نظامی دولت ترک در بسیاری از مناطق اقلیم فدراسیون باشور کوردستان را با خطری بزرگ روبرو کرده است. پایگاههای نظامی دولت ترک و شبکه‌های جاسوسی میت تعرض به اراده فدراسیون باشور کوردستان است. زمان آن فرارسیده است که خلق کورد، نیروهای سیاسی و خودمدیریتی فدراسیون نیروها[ی ترکیه] را از باشور کوردستان اخراج کنند. وجود سازماندهی میت و پایگاههای نظامی به هیچ عنوانی قابل پذیرش نیست.

"خلقمان نباید اجازه زندگی خائنین را بدهند"

   حکومت اقلیم کوردستان آگاه است که میت با تمام نیرو در میان پ.د.ک و ی.ن.ک خود را سازماندهی کرده است. از راه سازماندهی میت و روابط مزدوران محلی دهها گریلا به قتل رسیدند. حمله سلیمانیه وجود مزدوران خائن محلی را نشان می‌دهد. در باشور کوردستان وجود خائنینی که دستشان به خون گریلا آغشته است برای خلق کورد مصیبتی بزرگ و دردناک است. خلقمان در جنوب کوردستان زیر بار این خیانت نخواهند رفت. خلق میهن‌دوستمان در باشور کوردستان وجود خائنان را حمله‌ای ناجوانمردانه علیه خود می‌داند. خلقمان علیه سازماندهی میت و خائنان همکار میت بشدت خشمگین است. چه زود چه دیر خلقمان در باشور کوردستان این خائنان را از میان برده و اجازه زندگی به آنان نخواهند داد. لازم است که حکومت باشور کوردستان، نیروهای سیاسی به ویژه پ.د.ک و ی.ن.ک با امحای شبکه‌های خائنان و میت از مواضع خلق کورد پشتیبانی کنند."

   ک.ج.ک در ادامه بیانیه با خاطرنشان کردن تحریم اجناس ساخت ترکیه در باشور کوردستان از این موضع مبارزاتی استقبال کرده و خواهان تداوم بایکوت کالاهای ساخت ترکیه از سوی تمام خلق کورد شده است. ک.ج.ک از خلق باشور می‌خواهد که با الهام از روحیه قیام شلادزی علیه نیروهای اشغالگر و شبکه‌های سازمان میت مبارزه کنند.

   ک.ج.ک سپس از آحاد خلق باشور کوردستان برای شرکت در مراسم تشییع پیکر دمهات عگید و جمیل آمد دعوت به عمل آورده است.

   ریاست مشترک شورای مدیریتی کنفدرالیسم جوامع کوردستان با تأکید بر اتحاد ملی کوردها علیه حملات رژیم اشغالگر ترک در ادامه افزوده است:"تنها نیرویی که حملات اشغالگران را متوقف می‌کند ایجاد اتحاد ملی است. روح اتحاد ملی که در پی حمله ترکیه به روژاوا شکل گرفت پس از حمله سلیمانیه باید گسترده‌تر شود. ما وظیفه داریم به انتظارات خلقمان برای برپایی کنگره ملی عمل کنیم. از اینرو لازم است نیروهای سیاسی کورد در مبحث اتحاد ملی بدون اتلاف وقت ابتکار عمل را بدست گرفته و برای تشکیل کمیته آماده‌سازی گام بردارند."

"پ.ک.ک جنبش حسابخواهی از خائنان و دشمنان است"

   "تمام کوردها بدانند که پ.ک.ک جنبش حسابخواهی از خائنان و دشمنان است. فلذا مطلقا به حساب قاتلان رفقا جمیل و دمهات خواهد رسید. اگر دولت ترک در هر میدانی به دشمنی با خلق کوردستان می‌پردازد بنابراین نیروهای آزادیخواه ما هم در هر میدانی از قاتلان و دشمنان کوردها انتقام می‌گیرند.

آرمانهای رفقایمان جمیل و دمهات قطعا مسجل خواهد شد."