ک.ج.ک: ١٠ اکتبر به میدان می‌آییم

ریاست مشترک شورای اجرایی ک.ج.ک به مناسبت سالروز توطئه بین‌المللی علیه عبدالله اوجالان، رهبر خلق کورد بیانیه‌ای منتشر کرده و می‌گوید:"١٠ اکتبر /١٩ مهر روز جهانی آزادی اوجالان به میدان‌ می‌آییم."

ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) به مناسبت ٢٣مین سال توطئه بین‌المللی ٩ اکتبر ١٩٩٨ علیه رهبر ملت کورد بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه ک.ج.ک آمده است:

"هدف توطئه این بود که با اسارت رهبرمان جنبش آزادیخواهی تصفیه گردد. قتل و اعدام رهبر آپو هم بخشی از نقشه بود. اما در سایه مقاومت «شما نمی‌توانید خورشید را از ما بگیرید» و صیانت خلقمان این نقشه‌ها ناکام ماندند. مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه وقت ایالات متحده آمریکا در واکنش به گستردگی فعالیت‌های صیانت از رهبر آپو اعتراف کرده بود که «ما از وسعت پایگاه اجتماعی اوجالان مطلع نبودیم». زیرا چنان صیانتی از رهبری به عمل آمد که در تاریخ هیچ پیشاهنگی تا این اندازه مورد حمایت قرار نگرفته بود. مقاومت علیه توطئه‌ی علیه رهبر آپو و شهیدان مقاومت خطمشی مبارزه را آفرید. خلقمان بویژه زنان و جوانان و همچنین نیروهای گریلا ٢٢ سال است که بر مبنای این خط مشی مقاومت می‌کنند.

رهبر آپو در دفاعیات نخستین خود گفته بود، توطئه‌های تاریخی نمی‌توانند تحولات را متوقف کند بلکه بر سرعت آنان می‌افزاید. زیرا این توطئه علیه مبارزه آزادیخواهی و دمکراسی خلق کورد و خلق‌های خاورمیانه صورت گرفت. رهبر آپو فراست، سیاست و اعمال توطئه‌گران را در طول تاریخ تحلیل کرده و ضربات سهمگینی را بر بنیان آنان وارد کرده بود.

تحلیلات رهبر آپو نه تنها به جنبش آزادیخواهی نیرو بخشید بلکه هم زمان به زنان و جوانان برای مبارزات دمکراتیک و انقلاب انرژی بخشید. مدل سازماندهی کنفدرالیسم دمکراتیک طرح شده از سوی رهبر آپو به خلقمان نیروی بزرگی بخشیده است. خلقمان به رهبر آپو پایبند است و بر این مبنا مبارزه را تداوم بخشیده و در هر چهار بخش کوردستان تحولات عظیمی را رقم زده است. توطئه‌گران برای قطع رابطه میان خلق و رهبر آپو، برای جلوگیری از تداوم مبارزه جنبش آزادیخواهی بر مبنای خط مشی رهبری به این توطئه دست زدند اما نتایج توطئه حساب‌ و کتاب آن‌ها را بر هم زده است. خلقمان بێشتر از رهبر آپو و جنبش آزادیخواهی صیانت نموده و مبارزه آزادیخواهی بر بنیان پارادایم نوین رهبر آپو شعله‌ورتر شده و تحولات عظیمی را به همراه داشته است.

همچنانکه سال ١٩٩٨ با دست زدن به توطئه درصدد متوقف کردن جنبش آزادیخواهی بودند امروز نیز علیه جنبش آزادیخواهی که بر مبنای پارادایم رهبر آپو به پیش می‌رود به توطئه‌های تازه‌ای دست می‌زنند. ایالات متحده آمریکا همچون دیروز، امروز نیز پشت این توطئه است. دولت اشغالگر ترکیه و کوردهای نوکر (مزدور) درصدد هستند تا در خلال جنگ سوم جهانی از سیاست‌های ایالات متحده آمریکا بهره گرفته و جنبش آزادیخواهی را تصفیه کنند. امروز توطئه‌گران تحت فشار قرار گرفته‌اند و در قیاس با سال ١٩٩٨ همدستان کمتری دارند. جنبش آزادیخواهی در سایه نیرویی که از هر چهاربخش کوردستان دریافت می‌نماید و همبستگی نیروهای دمکراتیک بین‌المللی مبارزه علیه توطئه‌گران را گسترش داده است.

تحولات روزانه در کوردستان، ترکیه، خاورمیانه و جهان فرصت‌های بزرگی را برای جنبش آزادیخواهی فراهم می‌کند. ٢٣مین سال مباره علیه توطئه با در هم شکستن توطئه به سال مبارزه نیرومند مبدل می‌گردد. در سایه‌ی کارزارمان با عنوان «حصر، فاشیسم و اشغالی کافیست، زمان آزادی فرا رسیده است» که به مناسبت ۴٠مین سالروز کودتای ١٢ سپتامبر اغاز شده بود مبارزه بزرگ به پیش برده می‌شود. در سایه این کارزار آزادی کوردستان ، دمکراسی ترکیه و خاورمیانه دمکراتیک محقق خواهند شد.

ابتکار عمل آزادی اوجالان در ٢٣مین سال توطئه روز ١٠ اکتبر را به عنوان «روز جهانی آزادی اوجالان» اعلام نموده است. نه تنها خلق کورد، بلکه تمامی بشریت و نیروهای دمکراسی‌خواه اسارت رهبر آپو را نمی‌پذیرند. بر این اساس در تمامی جهان از رهبر آپو صیانت به عمل می‌آید. بنابراین باید ١٠ اکتبر، روز جهانی آزادی اوجالان تممای بشریت و نیروهای دمکراتیک بپا خیزند. ما تمامی بشریت، نیروهای دمکراسی‌خواه، کوردها و خلق‌های خاورمیانه را فرامی‌خوانیم تا در روز ١٠ اکتبر، روز جهانی آزادی اوجالان به میدان‌ها بیایند و درهای زندان امرالی را بشکنند.

جهان، خاورمیانه و کوردستان با تحولات بزرگی روبرو می‌باشند. در چنین برهه‌ای نیروهای دارای اندیشه‌ای بزرگ به پیروزی دست می‌یابند و نگرش‌هایی که مانع پیشرفت‌های اجتماعی، اقتصاد جامعه‌محور و فرهنگی محکوم به شکست هستند. در این مرحله توطئه‌گران شکست می‌خورند، خلقمان مبارزات آزادیخواهانه و دمکراتیک را به پیش برده و همراه با خلق‌های دیگر به پیروزی دست می‌یابند."