ک.ج.ک: پ.ک.ک به معنی موجودیت کوردهاست

ک.ج.ک: پ.ک.ک به معنی موجودیت کوردهاست. خلق کوردستان در هر منطقه‌ای شعار «پ.ک.ک خلق است و خلق اینجاست» را سر می‌دهند. رهبر آپو نه تنها از سوی کوردها بلکه از طرف تمامی خلق‌های خاورمیانه به عنوان رهبر آزادی و دمکراسی شناخته می‌شود.

ریاست مشترک شورای اجرائی کنفدرالیسم جوامع کوردستان به مناسبت سالروز تأسیس حزب کارگران کوردستان بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیانیه ک.ج.ک در آغاز با اشاره به تاریخ مبارزات پ.ک.ک و دستاورهای تاریخی آن می‌افزاید:"پ.ک.ک تاریخ کوردستان و خاورمیانه را تغییر داد. ۴١مین سالگرد تأسیس پ.ک.ک را به رهبر آپو، خلقمان، دوستانمان و مبارزان راه آزادی و دمکراسی تبریک می‌گوییم. پ.ک.ک با افزودن سالهای فعالیت‌های گروهی آغازین دارای تاریخی ۴٧ ساله است. به درازای ۴٧ سال یاد و خاطره شهیدان را با احترام و منتداری گرامی می‌داریم. رهبر آپو از پ.ک.ک به عنوان حزب شهیدان نام می‌برد. دستاورهایی که پ.ک.ک محقق نمود با پیشاهنگی رهبر آپو و از سوی شهیدان آفریده شدند. مبانی مبارزه و موجودیت سیستم ک.ج.ک از سوی شهدایمان آفریده شدند. از این پس پیروزی‌های کنونی و آتی نیز با پیشاهنگی رهبر آپو و ارزشهای شهیدان محقق خواهند شد."

ک.ج.ک می‌افزاید:"پ.ک.ک قبل از هر چیز توانایی اعتماد به نفس را به جونان، زنان و خلق بخشید. امید به دستیابی به آزادی را گسترش داد. به عنوان جنبش جوانان دست به مبارزه زد و دینامیسم جوانان را به عموم جامعه کورد ارزانی داشته و جنبشی خلقی آفرید که جوانان پیشاهنگی آنرا برعهده گرفتند."

در ادامه بیانیه ک.ج.ک آمده است:"پ.ک.ک به معنی موجودیت کوردهاست. خلق کوردستان از هر بخشی از میهن با شعار «پ.ک.ک خلق است خلق اینجاست» را فریاد می‌کشد. رهبر آپو نه تنها از سوی کوردها بلکه از طرف تمامی خلقههای خاورمیانه به عنوان رهبر آزادی و دمکراسی شناخته می‌شود. مبارزه‌ای که رهبر آپو و پ.ک.ک پیشاهنگی آنرا بر عهده گرفته‌اند تمامی جوامع فرهنگی و عقیدتی خاورمیانه را گرد هم آورده و اینگونه مرحله خلق‌ها و مرحله مدرنتیه دمکراتیک در خاورمیانه را عملی نمود. از اکنون به بعد سرنوشت خلق‌ها را نه نیروهای مدرنتیه کاپیتالیسی و همکاران آنان- که سیستم ۵ هزار ساله استعمار، دولتگرا و اقتدارطلب را تحمیل کرده‌اند- تعیین نخواهند کرد، بلکه سرنوشت خاورمیانه از سوی خلق‌های منطقه رقم خواهد خورد. مبارزه دمکراسی و آزادی رهبر آپو و ۴٧ سالگی پ.ک.ک خلق‌های خاورمیانه را به چنان مقطعی رسانده است که سرنوشت خود را بدست گیرند."

ک.ج.ک با یادآوری روز دوم نوامبر روز جهانی روژاوا و گسترش هرچه بیشتر مبارزه مدرنیته دمکراتیک در سطح بین‌المللی می‌افزاید:"به عنوان جنبش آزادی کورد پیمان خود را تجدید می‌کنیم که در ۴٢مین سال مبارزه خطمشی رهبر آپو و پ.ک.ک را شعله‌ورتر نموده و کوردستان آزاد و خاورمیانه دمکراتیک را محقق کنیم. یکبار دیگر به رهبر آپو درود می‌فرستیم و ضمن ادای احترام با آرمانهای شهیدان تجدید میثاق می‌کنیم."