کالکان: آ.ک.پ/م.ه.پ همانند هیتلر دشمن خلق‌ها هستند

کالکان: همانگونه که در قرن بیستم هیتلر با ارزشهای اروپا به دشمنی پرداخت، در ربع اول قرن بیست و یکم نیز فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ همان نوع دشمنی را با خاورمیانه انجام می‌دهد.

دوران کالکان عضو کمیته رهبری حزب کارگران کوردستان با شرکت در برنامه ویژه تلویزیون مدیا خبر بازیهای نیروهای بین المللی را علیه شمال-شرق سوریه مورد ارزیابی قرار داد.

کالکان در این گفتگو اظهار داشت که در ابتدا آمریکا و سپس روسیه با ترکیه به توافق رسیده‌اند. اردوغان در ١٣ نوامبر بار دیگر به آمریکا عزیمت می‌کند. در بنیاد توافق با آمریکا و روسیه چه می‌توان گفت؟ تصویب و پذیرش اشغالگری گریسپی و سریکانی محتمل است. تصمیم به خروج نیروهای حفاظتی کوردها از کوردستان وجود دارد. این به چه معناست؟ به معنای تبعید و نسل کشی کوردهاست. غیر از آوارگی چه معنایی دارد؟ هیچ گروهی نیست که معنای آن را درک نکند. به همین علت حمله اشغالگرانه و مبتنی بر نسل‌کشی کوردها از سوی دولت ترکیه است که پذیرفته شده و مورد پذیرش قرار گرفته است. توافق سوچی نیز به همین شیوه است، از ان لحاظ هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. توافق بین دولت ترک و روسیه نیز به همین منوال است. اشغالگری دولت ترک را پذیرفته است. آمریکا نیز اعلام کرده ست که منطقه را به روسیه تحویل می‌دهد. تاثیرگذاری و نفوذ روسیه افزایش می‌یابد. احتمال می‌رود که نفوذ و تاثیرگذاری روسیه نیز افرایش یافته و از این مرحله به بعد سوریه نیز به پیشروی دست بزند. اما آینده رهبری اسد همچنان نا مشخص است.

صورتبندی مسئله بدین شیوه است. حمله و حضور جمهوری ترکیه در مناطق جرابلس، باب، ادلب و عفرین مورد پذیرش قرار گرفته است. این حضور در گریسپی و سریکانی نیز مورد تایید قرار گرفته است. حتی برای بخشی از کوردستان نیز چنین سخنی گفته می‌شود. ما اطلاع داریم که ترکیه درصدد ارتقای امنیت خود است، اما دولت ترک امنیت خود را در مقابله با چه کسی ایجاد می‌کند؟ این امر به این معناست که دولت ترک در حال جنگ است. شما نیز در حال جنگ هستید، شما نیز به این جنگ پیوسته‌اید، شما نیز آن را پذیرفته‌اید. [آمریکا و روسیه]. نیرویی که علیه آن به نبرد می‌پردازند حضور دارد. و این بدین معناست که تمامی جهان در جنگی که در کوردستان برپاست، مشارکت دارد. اگر شما اشغالگری دولت ترک را مورد پذیرش قرار می‌دهید، پس در آنصورت آمریکا نیز که نظامیان خود را به این منطقه اعزام داشته بود باید این مناطق را اشغال می‌کرد، روسیه نیز می‌بایست به چنین کاری دست می‌زد. اشغال نموده‌اند، اما آن را توسط دولت ترک اشغال کرده‌اند. چه بر سر ترکیه می‌آورند؟ دولت ترک را اکنون مورد استفاده قرار می‌دهند، همانند القاعده، همانند داعش؛ نمی‌توانم بگویم که در آینده چگونه ترکیه را مورد استفاده قرار می‌دهند.

نتیجه اشغالگری دولت ترک

اما باید این مسئله خاطرنشان شود که اشغالگری ترک یکی از نتایج این مسئله است. قلمرو ارضی سوریه، تمامیت ارضی سوریه را اشغال و نقض کرده‌اند. این مسئله نتیجه اشغالگری است. توافق آمریکا و ترکیه یکی دیگر از نتایح آن است، توافق روسیه با ترکیه نیز ار دیگر پیامدهای آن است. در این میان به نسل‌کشی دست زده‌اند، سلاح شیمیایی را به کار برده‌اند، در گریسپی، در سریکانی صدها نفر را به قتل رسانده‌اند، در این حملات گاز شیمیایی به کار برده‌اند، به حملات بسیار وحشیانه دست زده‌اند. و این موارد نیز یکی دیگر از نتایج این توافقات است. چرا چنین چیزی روی داده است؟ در شمال-شرق سوریه خودمدیریتی دمکراتیک، حضور دارد. نیروهای سوریه دمکرات حضور دارند، یگانهای مدافع خلق و زنان حضور دارند. اگر این توافقات پذیرفته شوند پس می‌توان گفت که حضور آنها باعث چنین امری شده است. زیرا بر مبنای نظر دولت ترک، علت اشغالگری، حضور خودمدیریتی دمکراتیک، حضور کوردها در شمال-شرق سوریه است. اگر چنین توافقی پذیرفته شود، آنزمان توجیه ترکیه برای حمله نیز پذیرفته می‌شود.

اروپا نیز اعلام می‌نماید که حمله ترکیه اشغالگری است، آمریکا می‌گوید نبرد ٢٠٠ ساله [بین کورد و ترک] است. اگر بدین شیوه باشد می‌توان گفت که علت آن باید به خوبی تعیین و شناخته شود. آیا شما توجیه دولت ترک را قبول دارید؟ توجیه اردوغان-باخچلی را قبول دارید؟ یا علت دیگری دارد؟ جمهوری ترکیه به اشغالگری دست می‌زند، به حمله دست می‌زند. به نسل‌کشی و قتل‌عام دست می‌زند. چه کسی به کشتار کوردها دست می‌زند؟ چرا خاک سوریه را اشغال کرده و می‌گویند که ما خواهان یکپارچگی سرزمینی سوریه هستیم؟ در چنین صورتی باید دلیل درست آن را درک کرد. بدون گمان علت آن نیز موجودیت کوردهاست. آشکارا می‌گویند  ترور. بر مبنای ذهنیت موجود دولت ترک ترور یعنی کورد. گقته می‌شود که مسئله، مسئله یکپارچگی سرزمینی سوریه است. اما مسئله اصلی خود دولت ترک است.

هیتلر جدید ترکها

 مسئله فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ است. اشغالگری، قتل‌عام و حمله از سوی دولت ترک انجام شده است. مشکل همینجاست. چرا بدینگونه رفتار می‌نمایند؟ به دلیل دشمنی با کوردها. در این رابطه صراحتا اعلام نظر می‌کنند. با کوردها، ارمنیان، آسوریان، رومی ها، زنان و خلق‌های دیگر دشمنی می‌ورزند. و هیتلر جدیدی در مقابل ما قرار گرفته است. همانگونه که در قرن بیستم هیتلر با ارزشهای اروپا به دشمنی پرداخت، در ربع اول قرن بیست و یکم نیز فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ همان نوع دشمنی را با خاورمیانه انجام می‌دهد. باید این واقعیت را مشاهده کرد.

کالکان در بخش دیگری از سخنان خود افزود که بعد اساسی و بنیادین این مسئله بر مبنای سیاست و ذهنیتی قرار گرفته است که درصدد نابودی و امحای کوردهاست. در مقطع کنونی دیکتاتوری فاشیست اردوغانی-باخچلی این ذهنیت و سیاست را به شیوه‌ای آشکار به پیش برده و آن را اعمال می‌کنند. می‌گویند که باید بر مبنای خط مشی ما حرکت کنید.