کالکان: مرحله انتقام قاسم انگین آغاز می‌گردد

دوران کالکان عضو کمیته رهبری پ.ک.ک اعلام کرد که شهادت قاسم انگین، عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کوردستان مایه ناراحتی همه را رقم زده است و در این باره اظهار داشت: با مرحله انتقامی که تحت عنوان نام وی آغاز می گردد این سیستم قاتل حساب پس خواهد داد.

دوران کالکان عضو کمیته رهبری حزب کارگان کوردستان در رابطه با قاسم انگین، عضو کمیته مرکزی این حزب که ۳۵ سال در خدمت مبارزه آزادیخواهانه کوردستان قرار داشته و در ۲۷ مه در منطقه برادوست به دلیل حملات هوایی دولت ترک به شهادت رسید سخن گفت. کالکان در این رابطه اظهار داشت که تصور می‌کنم در فرایند پیش رو مرحله گرفتن انتقام قاسم انگین آغاز شود. احزاب و فرماندهان گریلا، تمامی جوانان و زنان، خلق میهن دوستمان و دوستانمان، تمامی نیروهای دمکراتیک به منظور به پیروزی رساندن مرحله گرفتن انتقام قاسم انگین لازم است در تمامی عرصه‌ها به فاشیسم آک.پ/م.ه.پ حمله کرده، آن را درهم شکسته و با مبارزه آزادیخواهانه شکست و انداختن آنان را به زباله‌دانی تاریخ تحقق بخشند. با آغاز چنین مرحله‌ای فاشیسم درهم خواهد شکست، به پیروزی خواهیم رسید. خلقمان در نهایت به پیروزی می‌رسد.

دوران کالکان عضو کمیته رهبری پ.ک.ک در رابطه با شهادت قاسم انگین با تلویزیون مدیا خبر گفتگو کرد.

خشم و درد ما بزرگ است

رفیق قاسم انگین عضو کمیته مرکزی پ.ک.ک و یکی از فرماندهان نیروهای مدافع خلق که در شورای رهبری ک.ج.ک نیز عضویت داشت، در جریان یکی از حملات ناجوانمردانه  هوایی دشمن به شهادت رسیده است . بدون گمان این رویداد برای خلقم و جنبشمان بسیار سنگین است. در این درد خود را با رهبر آپو، تمامی رفقا، خانواده شهدا و تمامی آحاد خلقمان شریک می‌دانم.

رزمنده فدایی که تمامی عمر خود را در این راه گذاشت

خاطرات رفیق قاسم انگین همواره زنده خواهند ماند و اهداف و آرمان‌های وی نیز بدون تردید تحقق می‌یابند. لازم است ما تمامی این رزمندگان فدایی را که تمامی زندگی خود را برای آزادی خلق کورد و بشریت داده‌اند، به خوبی درک کرده و از آن صیانت نماییم. کسانی که وی را می‌شناسند، همه به خوبی می‌دانند؛ رفیق قاسم انگین رزمنده فدایی بود که تمامی زندگی خود را به مبارزه برای آزادی اختصاص داده بود. او رزمنده آزادی و فرمانده گریلا بود. یکی از فرماندهان و رهبران خلق بود، از مبلغان حزبی بود، هنرمند بود، ورزشکاری موفق نیز بود. او یک رزمنده انقلابی بود که همواره آمادگی داشت مأموریتها و وظایف خود را به جا بیاورد.

بازگشت به سرزمینی که منتظر آزادی بود

پیوندهای او با میهن و خلقش از زمان کودکی گسسته بود، وی را به اروپا برده بودند. با خانواده‌اش که در غربت به گونه‌ای در تبعید به سر می‌برند بدون هیچ فعالیتی در اروپا مانده بود. اما رفیق قاسم زمانیکه افکار و اندیشه‌های آزادیخواهانه رهبر آپو را می‌شناسد، در همان جوانی، تمامی فرصت‌های مادی مدرنیته سرمایه‌داری را به معنای بردگی بود رد کرده و به سوری میهنی باز می‌گردد که منتظر آزادی است. به رهبر آپو، مبارزه آزادیخواهانه گریلا، خلق کورد و کوه‌های کوردستان رسید، از آمانوس تا بوتان، از زاگرس تا بهدینان، از روژهلات تا روژآوا، در هر چهار بخش کوردستان مبارزات خود را پیگیری کرد. گام در مسیر بریوانها، اردال‌ها، حسین‌ها، چلبی‌ها، نوجان و شیخوها گذاشت.

خسته نشد، از پا ننشست و ادامه داد

هر روز با طنین مبارزه ۲۰ ساعت به کار فعالیت مشغول بود، با طنینی که رهبر آپو می‌خواست، دست یافته بود. هیچگاه توقف نکرد، از پا ننشست، خسته نشد و نگفت که نمی‌توانم. هیچ دشواری و زحمتی نتوانست رفیق قاسم انگین را از مسئله و هدف مبارزه آزادی دور نماید. همواره خنده بر لبانش، امید در ذهن و قلب و باور به آزادی در چشمانش موج می‌زد. هیچگونه زحمت و دشواری در راه مبارزه برای آزادی و دمکراسی او را تضعیف نمی‌کرد، بلکه بر عکس وی را هر چه بیشتر تقویت می‌کرد و بیشتر به مبارزه پیوند می‌داد. به این شیوه تمامی عمر خود را، ۳۵ ساله از سن خود را به مبارزه برای آزادی، دمکراتیک کردن خلق‌های خاورمیانه و رهایی بشریت بخشید.

از آموزش تا رهبری و مبارزه در میان خلق

قاسم انگین بر اساس گام گذاشتن در مسیر رهبری و شهدای قهرمان، همواره خط دست‌یابی به پیروزی را مورد توجه قرار می‌داد. رفیقی بود که که از صمیم قلب می‌شد آرزوی دیدن وی را داشت، آرزوی مبارزه و همراهی با وی را داشت. با کودکان، جوانان، پیرمردان و  پیر زنان  به سادگی می‌توانست دوست شود. با شور و هیجان، از آموزش گرفته تا رهبری، از مبارزه در میان خلق گرفته تا تمامی مسئولیت‌هایی که به وی محول شده بود، توانست سربلند و فائق بیرون آید. به اسمی تبدیل شد که در خط آپویی حرکت می‌کند، به نام مقاومت در مقابل هر گونه فرومایگی، انفعال، تسلیم شدن، خیانت تبدیل شد؛ به اسم رمزی برای حرکت پر خروش تبدیل شده بود.

خود به تنهایی یک ارتش بود

مبارزات و تلاش‌هایی که نیازمند رنج و تلاشی عظیم بود را خود بالشخصه انجام می‌داد، با نیروی خلاقیت و آفرینش خود به تنهایی انجام می‌داد. خود به تنهایی یک ارتش بود.  علیه تحمیل انزوا و حصر بر امرالی، علیه فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ و در مقابله با هر نوع مزدوری و ارتجاع به اسم رمز توسعه مرحله انقلابیگری تبدیل شد، و اکنون قاسم انگین به یاد و خاطره‌ای تبدیل شده است که یادآور حماسه و خروشی بزرگ، دلیری و مبارزه است. اینگونه بود که قاسم انگین به رزمنده آپویی بدل شد و راه رفقای قهرمان شهیدی پیوست که در گام در راه آزادی خلق کورد گذاشته بودند.

نیروهای فاشیست، استعمارگر، نابودگر با حملات ناجوانمردانه خود رفیقی اینچنین بزرگوار، یک انقلابی، رزمنده راه آزادی، فرمانده خلق، رزمنده آپویی و یک مبارزه جنبشمان را از ما گرفتند. تلاش کردند با گرفتن وی از فرماندهی حزبمان، مبارزه خلقمان، مبارزه برای آزادی و دمکراسی خلقمان را با مانع مواجه سازند. تلاش می‌کنند کوردها را نابود کنند، اما باید به خوبی بدانند که در اشتباهی بزرگ هستند. با رهبری رفیق قاسم انگین، خلقمان که با گام گذاشتن در مسیر آپویی به اتحاد رسیده است، با آغاز مرحله انتقام انقلابی که تمامی خلقمان، گریلاهایمان، تمامی نیروهای دمکراتیک و انقلابی و جنبشمان، زنان و جوانان در آن مشارکت می‌کنند، سیستم نابودگر فاشیستی را در هم می‌شکنند. رفیق قاسم انگین با شهادت خود رهبری و فرماندهی مرحله آزادی، رهبری و فرماندهی این مرحله از انتقام انقلابی را برعهده خواهد گرفت. او روح، اراده و باور این مرحله  خواهد بود.

فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ هیچگاه به پیروزی نخواهد رسید

با آغاز این مرحله، فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ ضربات سنگینی را متحمل می‌شود، خلقمان بدون گمان به پیروزی دست می‌یابد. نیروهای قتل فاشیست باید به خوبی بدانند، نخواهند توانست پ.ک.ک را از میان بردارند و نخواهند توانست نیروهای گریلا را به وضعیتی دچار کنند که نتوانند از خود دفاع کنند. نمی‌توانند خلق کورد را از مبارزه برای آزادی و دمکراسی دور کنند، نمی‌توانند بشریت آزادیخواه، نیروهای انقلابی و دمکراتیک، خلق‌های خاورمیانه را از مبارزه آزادیخواهانه و دمکراسی‌طلبانه خلق کورد دور کنند. همانگونه که در هر شهادتی می‌تواند روی دهد، شهادت رفیق قاسم انگین نیز می‌تواند تلنگری برای اموزش تمامی رفقا، رزمندگان حزب، نیروهای گریلا، جوانان و زنان و تمامی خلقمان باشد، خشم آنان را شعله‌ورتر ساخته، آگاهی آنان را افزایش دهد و باور آنان را به مبارزه ارتقا دهد. به منظور انتقام رفیق قاسم، باید به شیوه‌ای قدرتمندانه به پیروزی دست یابیم. در این رابطه هیچ تردیدی نداریم. هیچ کس نیز در این رابطه نباید تردیدی به خود راه دهد. فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ، نیروهای قاتل فاشیست، مهم نیست که چه می‌کنند، به خونریزی دست می‌زنند، به قتلعام دست بزنند، مهم نیست، مهم اینست که هیچگاه اجازه نمی‌دهیم به پیروزی برسند. نه اربابان مدرنیته سرمایه‌داری آنان؛ نه خیانت همکاران و مزدوران آن‌ها نخواهد توانست آن‌ها را نجات دهد. نیروهای اشغالگر فاشیست، سیستمی را که با خونریزی بنا کرده‌اند، به زباله‌دانی تاریخی انداخته می‌شوند.

پرچمی را که به امانت به ما داده است به اهتزار در می‌آوریم

رفیق قاسم به حرکت آزادیخواهانه بزرگ خود در طول ۳۵ سال، وظایف انقلابیگری را به جا آورده است، پرچم آزادی دمکراسی را در بالاترین مکان‌ها به اهتزار درآورده است، ارزش‌های بزرگی را خلق کرده است. این مسیر مقدس، این مبارزه بزرگ، پرچم آزادی را به عنوان امانتی به نیروهای گریلا، به زنان و جوانان، کارگران، خلق میهندوستمان و خلقها و جامعه انسانی تحویل داده است.

بگذارید به راحتی ببیند که پرچمی را که با سربلندی و غرور برافراشته است، در دستان کسانی که به آنها امانت داده است، همواره در اهتزار خواهد بود. بیش از پیش این پرچم برافراشته خواهد بود. رفقای وی، رهبری حزبمان، نیروهای گریلای قهرمانمان، زنان و جوانان، کارگران و رنجبران، تمامی آحاد خلق، بر اساس روشنی بخشیدن بر شهادت رفیق قاسم، باید بیش از پیش مبارزه آزادیخواهی را گسترش بخشند. گریلا باید بیش از پیش به نبرد را مدیریت کند، جوانان بیش از پیش به سوی خطوط مقدم حرکت کنند. زنان با خواست آزادی هر چه بیشتر کوچه‌ها و میادین، خلقمان با در هر عرصه ممکنی مبارزه را بیش از پیش توسعه دهند. خلق‌ها و جامعه انسانی را بیش از پیش به مبارزه آزادیخواهانه ما واقف سازند. روشنفکران کورد، آزادیخواهان، هنرمندان کورد، فرهنگ آزادیخواهانه کورد، جنبش فرهنگی انقلابی را بیش از پیش تقویت نمایند. در هر جای ممکن مبارزه آزادیخواهانه ما را تقویت نمایند و آن را گسترش دهند.

باید حساب پس دهند

گرفتن انتقام رفیق قاسم انکین با مبارزه‌ای قدرتمند و بدون هیچ تردیدی امکان‌پذیر خواهد شد. ظالمان خونریز حساب پس می‌دهند. دیروز بخشی از این حساب پس گرفته شد، امروز نیز این حسابرسی ادامه می‌یابد، فرداها نیز ادامه می‌یابد. در درجه نخست نیروهای گریلای قهرمانمان، جنبش آزادی خلق کورد، بر اساس خط مشی رهبر آپو و در مسیر شهدای قهرمانمان، به شیوه‌ای قدرتمند‌تر حرکت می‌کنند و ضربات کشنده تاریخی را بر ذهنیت و سیاست فاشیستی می‌زنند.

با نبردی بزرگتر به سوی پیروزی بزرگتر گام بر می‌داریم

از تمامی جوانان کورد در هر چهار بخش کوردستان و خصوصا از جوانان خارج از کوردستان می‌خواهم که انقلابی جوانان، قاسم انگین را به خوبی درک کنند، با این مبنا آموزش یابند، در درجه نخست در میدان گریلا، به شیوه‌ای قدرتمندتر مبارزه را ادامه دهند، به صفوف مبارزه آزادیخواهانه پیوسته و نبردی بزرگتر را پیش برده و پیروزی‌های بزرگتری را رقم زنند. از زنان می‌خواهم، از خلقمان در هر چهار بخش کوردستان و خارج از میهن می‌خواهم که واقعیت رفیق قاسم را به درستی درک کند، در تمامی میادین از این فرزند راستینشان صیانت کنند، مبارزه آزادیخواهانه ما که از آن انتظار می‌رود با یاد و خاطرات وی توام گردد و اهداف و آرمانهای وی را تقویت نماید، باید به کوچه‌ها و خیابانها و میادین کشیده شود. لازم است خلقمان برای به پیروزی رساندن خط رهبری و شهدا از تمامی امکانات خود استفاده کند.

فاشیسم درهم می‌شکند، ما به پیروزی خواهیم رسید

براین باور هستم که در پروسه آینده، مرحله گرفتن انتقام قاسم انگین فرا می‌رسد. حزب و رهبری گریلا، تمامی جوانان، زنان، خلق میهن‌دوستمان و دوستانمان، تمامی نیروهای دمکراتیک برای پیروزی مرحله انقلابی انتقام قاسم انگین باید در تمامی میادین فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ را در هم بشکنند، مبارزه آزادیخواهی بزرگی را به پیش برند. با آغاز چنین مرحله‌ای، فاشیسم در هم می‌شکند و ما  و خلقمان به پیروزی دست می‌یابیم.