کالکان: نباید کوردستان را ترک کرده و پراکنده شویم

کالکان اعلام کرد، دولت ترک صد سال است با سیاست پاکسازی و ذوب، دمگرافی منطقه را تغییر می‌دهد و گفت، " کوردها را از کوردستان بیرون می‌کند و ترکها را جایگزین آنها می‌کند. کوردستان بهشت جهان است، ما نباید این بهشت را ترک کنیم و پراکنده شویم."

دوران کالکان عضو کمیته‌ی رهبری پ.ک.ک اعلام کرد، باید از ۷ ساله تا ۷۰ ساله در این جامعه مبارز باشند و از خود محافظت کنند. باید زندگی اقتصادی و فرهنگیمان بر اساس دفاع از خود باشد. ما باید خود را بر اساس ایدئولوژی سیاسی- نظامی آموزش دهیم و سازماندهی کنیم. ما سیستم دفاعی درست می‌کنیم و بدون آنکه منتظر کسی دیگر باشیم، خانه، روستا، محله، کوچه، شهرک، زمین، منطقه و شهرهای خود را محافظت می‌کنیم. اگر لازم باشد قهرمانانه می‌جنگیم و فداکاری می‌کنیم.

دوران کالکان عضو کمیته‌ی رهبری پ.ک.ک به مناسبت ۴۱مین سالگرد تاسیس پ.ک.ک پاسخ پرسشهای خبرگزاری فرات داد. کالکان در بخش دوم دیدارش به طور ویژه در مورد کمبودهای ده سال گذشته‌ی مبارزه سخن گفت.

کالکان گفت، "چون در ۱۰ سال گذشته با استراتژی «جنگ خلق انقلابی» مبارزه کردند نتوانستند سیاست و ذهنیت فاشیست را از بین ببرند" و افزود؛"اگر واقعا می‌توانستیم فورا در استراتژیمان تغییر ایجاد می‌کردیم، بر اساس استراتژی جنگ خلق انقلابی خود را سازماندهی می‌کردیم و جنگ دفاع از خود را در هر جایی انجام می‌دادیم، اکنون حکومت اردوغان ساقط شده بود. چون نتوانستیم این کار را انجام دهیم، عمر حکومت اردوغان طولانی شد. اکنون هم تلاش می‌کند حملاتش را افزایش دهد. اگر توجه کنیم می‌بینیم، به باشور حمله می‌کند و همچنین به روژاوا نیز حمله می‌کند. در حقیقت بدون آنکه بتواند وارد مناطق شود این فرصت را داشتیم که در باکور حکومت اردوغان را از بین ببریم و سیاست و ذهنیت فاشیست را نابود کنیم."

کالکان همچنین گفت، "در این مورد باید دو نکته‌ی دیگر را یادآور شد. زنان، جوانان، کارگران و جامعه‌ی کوردستان باید بدانند، چاره‌یابی مسئله‌ی کورد آسان نیست. جهان توسط نیروهای یکدست و صاحبان قدرت و مدافعان دولت‌ها تقسیم شده است. یک سیستم فشار حداکثری و اشغالگری درست شده است  و این سیستم کوردستان را تقسیم کرده است. کورد فراموشکار است و می‌خواهند آنها از بین ببرند. شرایط عادی نیست. برای نابودی موجودیت خلق کورد صد سال است حملات امحاگرانه انجام می‌دهند. قتل‌عام می‌کنند، سیاست ذوب را دنبال می‌کنند، دمگرافی را تغییر می‌دهند، از همه جای جهان کسانی را می‌آورند و جایگزین کوردها می‌کنند. کوردها را از کوردستان بیرون می‌کنند، آنها را به استانبول، ازمیر، چوکوراوا، اروپا و امریکا می‌برند. ترکها در کوردستان ساکن می‌شوند. می‌گویند شهر بزرگ کوردها استانبول است. این شرایط خوب نیست و درست هم نیست. اگر کوردستان برای زندگی مناسب نیست پس چرا از همه‌ی جهان افرادی را به کوردستان آورده و ساکن می‌کنند؟ کوردستان بهشت جهان است نباید آنرا ترک کنیم و پراکنده شویم."

"نباید به قاتلین و فاشیستها امیدی داشته باشیم"

کالکان در ادامه گفت، "پرسش 'چرا آمریکا، اروپا و روسیه ما را آزاد نمی‌کنند؟' هیچ معنی ندارد. آنهایی که کوردستان را تقسیم کرده و به این حال رساندند، آنها بودند. آنهایی که سیستم قتل‌عام کننده را درست کردند، همانها بودند. نباید به قتل‌عام کننده‌ها و قاتلین امیدی داشته باشیم. اینجا اشتباهی وجود دارد. چرا آ.ک.پ و م.ه.پ حمله می‌کنند؟ چرا ج.ه.پ حمله می‌کند؟ چرا ایران و داعش حمله می‌کنند؟ چون آنها نیروهای قتل عام کننده هستند. از لحاظ فکری و سیاسی اینگونه هستند و به حملاتشان ادامه می‌دهند. باید ما این را بدانیم. حقیقت تاریخی اینگونه است. اگر بخواهیم وجود داشته باشیم و آزاد باشیم باید بر اساس این حقیقت حرکت کنیم. این فکر، ذهنیت، سازماندهی و مقاومت خط ملت دمکراتیک است. رهبر آپو آن را «حقیقت خلق مبارز» می‌نامد."

کالکان اظهار نمود؛ "کوردها قهرمان، شجاع، فداکار، مقاومتگر و مبارز هستند و باید خود را به شیوه‌ای درست هشیار نموده و با رویکرد دفاعی، خود را سازماندهی کنند. اگر در روستا، اگر در خانواده‌ها آنهایی که توانایی دارند ، اسلحه بردارند، اگر در مقابل حملات به عقب گام برندارند و برای دفاع از مناطقشان با هر شیوه‌ای مقاومت کنند، مطمئنا پیروز می‌شوند. دفاع از خود اینگونه است. نباید بگوییم 'بگذار آمریکا از ما دفاع کند، روسیه حریم هوایی ما را حفظ کند، اگر آنها هم نبودند گریلا بیاید. چندین هزار جوان امنیتمان را حفظ کنند. باید جامعه از ۷ ساله تا ۷۰ ساله همگی مبارز باشند. باید همه جزء سیستم دفاعی باشند. باید ما از لحاظ دفاعی و نظامی خود را آموزش دهیم و زمانی که دشمن حمله کرد به شیوه‌ی گریلایی مبارزه کنیم. برای دفاع از خاکمان باید اینگونه عمل کنیم. اگر حمله‌ای هم انجام نشد به زندگی عادیمان ادامه می‌دهیم. باید زندگی اقتصادی و فرهنگیمان بر اساس دفاع از خود باشد. امنیت و دفاع از خود باید با تکیه بر نیروی خودمان باشد. اگر اینگونه باشد آنگاه مبارزات آزادی و وجودیمان پیروز خواهد شد. آنگاه می‌توانیم در مقابل هرگونه حمله‌ی اشغالگرانه از خود دفاع کنیم. چون می‌توانیم به اشغالگران ضربه وارد کنیم.

به عنوان مثال اکنون اشغالگران وارد روژاوا می‌شوند. می‌توانند وارد شهرها شوند، اسلحه‌ی زیادی دارند و با استفاده از آن آنجا را اشغال کردند. اما اگر در آنجا سازماندهی قوی باشد، در منطقه‌ات شب و روز به اشغالگران ضربه وارد کنی، نمی‌توانند در آن منطقه بمانند. آنگاه می‌توانیم اشغالگران را بیرون کنیم. زمانی که اینگونه خود را آماده کردیم می‌توانیم بر مبنای آن کار کنیم."

سازماندهی و جنگ بر اساس دفاع از خود

دوران کالکان همچنین اعلام کرد، باید این حقیقت به خوبی دیده شود. وی افزود:"آزادی با دفاع از خود ممکن می‌شود. دفاع از خود نیروی خود فرد است. انسان در زیر چتر دفاع دیگران آزاد نمی‌شود. در این شرایط انسان برده می‌شود. همکار دیگران شده و به تسلیم شدن می‌انجامد. اگر بخواهیم آزاد شویم باید خودمان از خودمان دفاع کنیم. برای این منظور بر پایه‌ی ایدئولوژی، سیاسی، نظامی خود را آموزش می‌دهیم و خود را سازماندهی می‌کنیم. ما سیستم خوددفاعیمان را قدرتمند می‌کنیم. به سطح خوددفاعی می‌رسیم. اگر لازم باشد قهرمانانه می‌جنگیم و با شجاعت فداکاری می‌کنیم. در مقابل هر حمله‌ای واکنش نظامی انجام می‌دهیم. از ۷ ساله تا ۷۰ ساله، زن و جوان و همه‌ی جامعه اینگونه عمل می‌کنند. به این کار نیاز داریم، باید اینگونه باشد. نباید بگوییم نمی‌شود. در گذشته هم جامعه‌مان اینگونه آزاد شد. هچنین زن اینگونه آزاد شد. آزادی در خارج از آن وجود ندارد. اگر بخواهیم آزاد شویم راه آزادی اینگونه است. بله ما می‌گوییم وجود آزاد ممکن است. اما آزادی با مقاومت و سازماندهی جنگ بر این اساس بدست می‌آید. باید با تکیه بر نیروی خود از خویش محافظت کنیم."