کشتار جوانان کورد از سوی نظام جمهوری اسلامی ادامه دارد

نظامیان رژیم اشغالگر ایران روز پنج‌شنبه در تیراندازی به گروهی از کولبران کورد در منطقه «مله‌قندی» از توابع نوسو در هورامان یک جوان را کشتند

نیروهای نظامی رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه (٣٠ ژوئیه-٩ مرداد) گروهی از کولبران کورد را در منطقه مله‌قندی از توابع نوسو در استان کرماشان هدف شلیک گلوله قرار دادند که در نتیجه آن یک کولبر به نام وزیر محمدی کشته شد.

وزیر محمدی (۲۹ ساله)، پدر یک فرزند ۴ ساله و اهل روستای «حشمیر» شهرستان ثلاث باوجانی در استان کرماشان است. پیکر این کولبر به پزشکی قانونی پاوه منتقل و تا این لحظه به خانواده تحویل داده نشده است.

پیشتر در تاریخ ۵ مرداد نیز گروهی از کولبران در منطقه مرزی «هنگه‌ژال» بانه در استان سنه هدف تیراندازی نیروهای مرزبانی قرار گرفته بودند که بر اثر آن ۵ کولبر زخمی شده‌اند. هویت دو تن از از این کولبران که جهت مداوا به بیمارستان شهر پنجوین در باشور کوردستان اعزام شده بودند، آزاد شریفی و علی حسینی اعلام شده‌اند.

شبکه حقوق بشر کوردستان اعلام کرده است که بر اساس آمار گردآوری شده این مرکز در تیر ماه امسال دست‌کم ۷ کولبر و کاسبکار مرزی به نام‌های شمزین احمدی، زیاد اثباتی حیدرانلو، ابراهیم ابوبکری، قاسم سرباز، شاکر(علی) بروکی میلان، سالم سلیمان‌نژاد و یوسف احمدی در نتیجه تیراندازی نیروهای نظامی ایران و ترکیه در مناطق مرزی اورمیه، چالدران، سردشت و پیرانشار کشته شده‌اند.