کشته شدن سه نظامی اشغالگر ترک در بازید

نیروهای ه.پ.گ و یژاستار پایگاه آیزک ارتش اشغالگر ترک واقع در بخش بازید استان آگری را هدف حمله‌ی گریلایی قرار دادند. در نتیجه سه نظامی دشمن کشته شدند.

مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات روز ٢٠ آوریل علیه پایگاه آیزک و کشته شدن سه ارتشی رژیم اشغالگر ترکیه را با افکار عمومی در میان گذاشته است.

در اطلاعیه‌ آمده است:

"در چهارچوب عملیات پیروزی انقلابی که در اقلیم سرحد ادامه دارد، نیروهایمان راس ساعت ۱۴:۱۰ روز ۲۰ آوریل (١ اردیبهشت) در منطقه‌ی بازید آگری علیه پادگان نظامی آیزک عملیاتی انجام دادند و ضربه‌ی کشنده‌ای به یگان دشمن وارد کردند. در نتیجه ۳ نظامی دشمن کشته و یک نظامی نیز مجروح شد. ارتش اشغالگر ترکیه پس از انجام این عملیات با سلاح سنگین اطراف پادگان را گلوله‌باران کردند و عصر همان روز راس ساعت ٢٠:٠٠ نظامیان کشته و زخمی را از منطقه خارج کردند. یگان عملیاتی ما نیز به سلامت به مقرهای خود بازگشتند.

۳ مارس ۲۰۲۰ ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه‌ی حَشَتی از توابع بستای شرنخ دست به عملیاتی زد. این عملیات بدون نتیجه ماند و یگانهای دشمن از منطقه عقب نشینی کردند.

صبح ۱۴ آوریل نیروهای اشغالگر در منطقه‌ی نومان و کنلای از توابع بستا نیز  یک بار دیگر دست به عملیات زدند. این عملیات نیز بی نتیجه پایان یافت.

۱۴ آوریل نیز ارتش اشغالگر ترکیه در مناطق تپه‌ی چولیا و گوندک‌رموی دامنه کوهستان جودی در شرنخ دست به عملیات دیگری زد. ۱۴ آوریل جنگنده‌‌‌های ارتش ترکیه شبانه منطقه‌ی گوندک‌رمو را بمباران کردند. این عملیات تا حالا همچنان ادامه دارد. به دلیل این عملیات ۲ رفیق ما شهید شدند. در آینده جزئیات این عملیات برای افکار عمومی اعلام خواهد شد.

ساعت ۱۹:۳۰ روز ۲۰ آوریل جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه منطقه‌ی کانی سارک منطقه‌ی گاره و منطقه‌ی سلیمان، مامرش و دره‌ی شیوی از توابع آواشین در مناطق حفاظت شده‌ی مدیا را بمباران کرد.

در این بمباران هیچ زیانی به نیروهایمان وارد نشد."