کمیته شهدای روژهلات؛ در شخص شهیدان دسامبر یاد و خاطره تمامی شهیدان را گرامی‌ می‌داریم

کمیته‌ی شهدای روژهلات کوردستان در بیانیه‌ای کتبی یاد و خاطره شهیدان ماه دسامبر را گرامی داشته و با آرمان‌های جانباختگان راه مقاومت و آزادی تجدید پیمان کرده است.

متن بیانیه کمیته شهدای روژهلات کوردستان به این شرح است:

"خلق کوردستان از تاریخ مقاومت خویش که با پیشگاهنگی رهبر آپو شکل گرفته است با لیاقت تمام صیانت به عمل می‌آورد و در گرداگرد جنبش آزادیخواهی گردهم می‌آید. داستان مقاومت مرقوم این واقعیت را که با موضع فداییانه و قهرمانانه شکل گرفته نشان می‌دهد و از این رو زندگی شرافتمند را برگزیده است. آنانی که صفحات این تاریخ را نگاشته‌اند با روحیه فدایی و به مثابه سمبل اراده و قهرمانی تا آخرین لحظه‌های زندگی خویش مقاومت نموده و به صفوف کاروان فناناپذیران پیوسته‌اند. آنان نه تنها با شهادت خویش، بلکه لحظه به لحظه زندگیشان را صرف رهایی بشریت کرده و به معیارهای زندگی آزاد و ارزشهای فاخر بشری مبدل شده‌اند. هر شهیدی که خود را به حقیقت فدایی رسانده علیه تمامی ستم‌ها و زورگویی‌های هزاران ساله بر اندیشه و عقل اجتماعی خود را به گلوله‌های آتشین مبدل کرده و قلب دشمن را هدف قرار داده است. با فداکاری و قهرمانی بزرگ انتقام ظلمی پنج‌هزار ساله را گرفته‌اند.

خلقِ گرامی و شریف ما؛

هزاران قهرمان تاریخ مبارزه ما نام خویش را با حروف زرین در صفحات تاریخ بشریت حک کرده‌‌اند. مقاومت زندان آمد با پیشاهنگی مظلوم دوغان، سارا و علی چیچک‌[ها] به بذر زندگی مبدل شد و در هر چهار بخش کوردستان جوانه زد. شیوه مقاومت زندان آمد در شخص رفیق عگید باتمان (حسن حکمت دمیر) در زندان اوین که تا آخرین نفس خود در برابر ذهنیت اشغالگر رژیم اعدام مقاومت نمود و شیوه‌ی «سَر می‌دهد اما سِرّ نمی‌دهد» را با مهارت کامل حفظ نموده و به پای چوبه دار می‌رود.

همچنین در شخصیت رفیق روناهی دنیز در عملیات فدایی علیه ذهنیت اشغالگر رژیم اعدام گسترش یافته و این رژیم را به لرزه درمی‌آورد. در شخصیت رفیق روناهی خطمشی زن آزاد را در کوردستان به اوج می‌رساند. هزاران زن جوان با تکیه بر اراده و اهداف رفیق روناهی را بسوی مبارزه آزادیخواهی جلب می‌کند.

همچنین شهادت‌هایی که در سال‌ها و مکان‌های جداگانه در ماه دسامبر روی داده‌اند در شخص رفیق دارا چالدران، یاشار اورمیه، انور انیاموس، جانخورت گارزان، دلگش سلماس، مظلوم دلگش، ساسون زاگرس، سوران آراس، سیپان بوتان، کندال رقا، هِمن مهاباد، خیری دورموش، آرمانج چارچلا و در شخص رفیق باهوز سنه و خوشمیر کوتول سوگندِ «با جوانی آغاز کردیم و با جوانی به پیروزی دست می‌یابیم» را تجدید نموده‌‌اند. همچون کمیته شهدای روژهلات کوردستان در شخص این رفقا از تمامی شهیدان انقلاب تجلیل به عمل می‌آوریم و سوگند یاد می‌کنیم که انقلاب کوردستان و قطعیت آزادی تمامی خلق‌های ایران را به نتیجه رسانیم.

کمیته شهدای روژهلات کوردستان- ١۵ دسامبر ٢٠١٩/ ٢۴ آذرماه ١٣٩٨"