کمیته‌ی فرهنگ و هنری پ.ک.ک: فراخوان هنرمندان تاریخی است

کمیته‌ی فرهنگی و هنری پ.ک.ک فراخوان هنرمندان به اتحادیه‌ی ملی را مهم دانسته و اعلام کرد، زمانی که مقاومت با اتحاد ملی تضمین شد، به مژده‌ی آزادی تبدیل می‌شود.

کمیته‌ی فرهنگی و هنری پ.ک.ک طی بیانیه‌ای اعلام کرد، پیش‌دستی روشنفکران و هنرمندان با عنوان فرهنگ، زبان و اتحاد ملی اهمیتی تاریخی دارد.

در این بیانیه آمده است "علیه سیستم تصفیه کننده که کوردستان را تقسیم کرده است و سیستمی که حتی انسان نمی‌تواند تنها به عنوان اشغالگر از آن نام ببرد، مبارزات آزادی که بهای سنگینی بابت آن پرداخت می‌شود، وارد مرحله‌ی تازه‌ای شده است. ما در دورانی هستیم که اتحاد ملی واجب است."

"باید در مقابل تصفیه‌ی کوردها متحد باشیم"

کمیته‌ی فرهنگی و هنری پ.ک.ک در بیانیه‌ی خود گفت، "فاشیسم پس از تصفیه و قتل‌عام ارمنی‌ها، سریانی‌ها، کلدانها و رومی‌ها اکنون می‌خواهد با قتل‌عام کردها آنرا کامل کنند، با حمله‌ی اشغالگرانه علیه سربلندی انسانیت در روژاوا، حقیقت را برای همه روشن نمود. هدف یک بخش از کوردها نیست بلکه کل کوردستان است. تنها کورد هدف نیست بلکه هدف همه‌ی خلق‌های این جغرافیا هستند. در مقابل چشم جهانیان جرایم علیه بشریت انجام می‌شود و ادامه هم دارد. علیه حملات با نیروی خلقمان مقاومتی جهانی در جریان است. به دلیل همین حقیقت اتحاد ملی بیشتر از همیشه شده و به وظیفه‌ای بدل شده است که بیشتر از این نمی‌توان آنرا به تاخیر انداخت.

علیه اردوغان که عنوان دیکتاتور قرن را به خود اختصاص داده و و علیه رژیم تصفیه کننده‌ای که اردوغان نمایندگی آنرا به عهده دارذ، مقاومت خلقمان که بهای سنگینی پرداخت می‌کند اگر با اتحاد ملی ضمانت شود و امید صدها ساله محقق شود، به مژده‌ی آزادی تبدیل می‌شود.

"دیوارهای ترس فروریختند"

خلقمان دیوارهای ترس را در هم شکست. همان طور که خلقمان می‌گوید، "هرچند تاریک باشند، نمی‌توانند در مقابل طوفان روی پا بایستند." همچنین خلقمان در سطحی می‌تواند مسائل را با دیالوگ حل کند و دارای این تجربه است. در همه‌ی بخش‌های کوردستان تجارب بسیار مبارزات و دستاوردهایی وجود دارد. متحد کردن همه‌ی این ارزش‌ها، سیاستهای دشمنان کوردستان برای تقسیم و نابودی را خنثی می‌کند.

"فراخوان هنرمندان و روشنفکران، قدمی تاریخی بود"

در این مرحله پیشگامی روشنفکران و هنرمندان در اروپا برای اتحاد ملی اقدامی تاریخی است. نسیم آزادی که همه‌ی ابرهای تاریک را پراکنده می‌کند، نسیم اتحاد ملی است. روشنفکران و هنرمندان با این اقدامشان برای اتحاد ملی مسئولیتی بزرگ را انجام دادند.

همچنین در باکور کوردستان تلاشهای شبکه‌ی فرهنگ و زبان و مراکز و دستگاههای دمکراتیک روشنفکران و هنرمندان در این مرحله علیه تصفیه واکنشی معنادار است. علیه رژیم که حملات اشغالگرانه به هر جایی انجام می‌دهد، همراه با آنکه زبان کوردی را هم ممنوع می‌کند و می‌گوید، هیچ حمله‌ای علیه کوردها در جریان نیست، حفاظت از فرهنگ و زبان مادری وظیفه‌ای ملی است. موضوع زبان نقطه‌ی سرآغاز شکست فرهنگ ملی است. همچنین گردهم آمدن شرکت کنندگان در این مجمع نشان داد که این عمل برای اتحاد ملی اقدامی مهم است.

"این موضع گیری در مقابل فاشیسم، موضع گیری آزادی است"

در این مرحله‌ی تاریخی که خلق کوردستان و خلقمان خود سرنوشت خود را مشخص می‌کنند و با بهای سنگین به سمت آزادی می‌روند، ما اینگونه پیشاهنگی‌ها توسط روشنفکران و هنرمندان را با اهمیت می‌دانیم و به دلیل حساسیتشان به آنها تبریک گفته و برای آنها آرزوی موفقیت داریم.

این واکنش علیه فاشیسم واکنش آزادیبخش است. علیه رژیم تصفیه کننده موضع‌گیری شرافتمندانه است، بر اساس اتحاد ملی، موضع‌گیریی تاریخی است. به همین دلایل امیدواریم اینگونه اقدامات تا رسیدن به اتحاد ملی ادامه یابد و اعلام می‌کنیم، ما به عنوان جنبش فرهنگی و هنری دمکراتیک کوردستان همیشه با آنهاییم و از آنها حمایت می‌کنیم و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنیم.