کمیته‌ی فعالیت شهدای پ.ک.ک یاد جانباختگان ماه مه را گرامی داشت

کمیته‌ی فعالیت شهدای پ.ک.ک در نمود محمد کاراسونگور و ابراهیم بیلگن که در ۲ ماه مه سال ۱۹۸۲ به شهادت رسیدند، یاد تمامی شهدای این ماه را گرامی داشت.

کمیته‌ی فعالیت شهدای حزب کارگران کوردستان در گرامیداشت شهدای راه آزادی کوردستان در ماه مه بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت:"ابتدا در وجود رفقایمان محمد کاراسونگور و ابراهیم بیلگن که در ۲ ماه مه سال ۱۹۸۲ در نتیجه‌ی خیانت و توطئه‌ای که اشغاگران همیشه در تلاش نهادینه کردن آن در میان جامعه کوردستان بوده‌اند و خود به زخمی همیشه تازه مبدل شده است به شهادت رسیدند، یاد و خاطره تمامی شهیدان قهرمان ماه مه را گرامی می‌داریم. اعلام می‌کنیم که گرامیداشت یاد شهیدان مبتنی بر پیروزی و حسابخواهی از اشغالگران و همدستانشان خواهد بود."

کمیته‌ی فعالیت‌ شهدای پ.ک.ک با اعلام اینکه مبارزات آزادیخواهی کوردستان با رنج و زحمات بسیار در طول ۴۰ سال به امروز رسیده است، می‌افزاید:"جنبش آزادیخواهی کوردستان با دستاوردهایش که با خون ۴۰ هزار شهید بدست آمده است، امروز در جهان به عنوان قدیمی‌ترین جنبش گریلایی مبارزه می‌کند، به همین دلیل پ.ک.ک حزب شهیدان است."

کمیته‌ی شهدا همچنین اعلام کرد، "بازخواست اشغالگران برای هر قطره از خون شهدایمان انجام شده است و بدون شک از آنها انتقام خواهیم گرفت. در هر وجب از خاک کوردستان خون یکی از رفقای ما بر زمین ریخته است و به طور مداوم درخت آزادی را با خون خود آبیاری کرده‌اند. بر اساس حقیقت خون شهدا، هر پاسخی که داده شود، راه زندگی آزادمان روشنتر می‌شود. رهبر آپو و پ.ک.ک همه‌ی مبارزاتشان را بر اساس این حقیقت انجام می‌شود. به همین دلیل آنچه این جنبش را به پ.ک.ک تبدیل می‌کند، حقیقت شهدا است."

کمیته‌ی شهدای پ.ک.ک در ادامه‌ی بیانیه‌ی خود می‌افزاید، "حکومت فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ در ضعیف‌ترین مقطع حاکمیت خود قرار دارد. رژیم فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ که در دشمنی هیچ مرزی نمی‌شناسد، خارج از معیارها و ارزشهای انسانی رفتار می‌کند. در هیچ نقطه‌ای از جهان حکومتی مشابه دولت ترک را نمی‌توان یافت. اگر قوانین جنگ را در نظر بگیریم، علیه آوارگان حتی اگر دشمن هم باشند، علیه پیکر کشته شده‌ها و قبرستان‌ها هیچ بی‌احترامی‌ای انجام نمی‌شود. اما زمانی که موضوع به آزادی کوردستان و رژیم فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ می‌رسد، متاسفانه همه‌ی اعمال غیراخلاقی و ضد بشری انجام می‌شود."

کمیته‌ی فعالیت شهدای پ.ک.ک با اعلام اینکه تخریب قبرستان شهدای الیح، چولیک، وان و گوَر و پاک کردن اسم شهدا توسط حکومت آ.ک.پ واضح‌ترین نمونه‌ی این اعمال ضدبشری دولت ترکیه است می‌افزاید:"باید خانواده‌ها و خلق میهن‌دوست به خوبی بدانند که رژیم فاشیستی آ.ک.پ و م.ه.پ از مبارزات آزادی شهدایمان که با جان خود آنرا بنیاد نهاده‌اند، وحشت دارد، به همین حملات علیه آنها را شدیدتر می‌کند."هم زمان حمله به آرامستان‌ها و پیکر شهدایمان، مشخص می‌کند که دشمن تا چه حدی تضعیف شده است."

کمیته‌ی شهدای پ.ک.ک در ادامه گفت:"خلق میهن‌دوست و رفقای ارزشمند، آنها حتی در مقابل پیکرها خود را کنترل نمی‌کنند. تخریب قبرستانها که با رنج و زحمت بسیار خلقمان درست شده‌اند، قابل قبول نیست. بی‌احترامی به قبرستان شهدا و پیکر شهدا بی‌احترامی به انسانیت است. مقابله با تخریب قبرستانها، حفظ شکوه انسانی است. چون پرچم زندگی آزاد شهدا مانند میراثی به ما رسیده است، بدون شک باید در مقابل اینگونه اعمال دشمن بازخواست شود. ما اجازه نمی‌دهیم به ارزشهایمان تجاوز شود.

ما به عنوان کمیته‌ی شهدای پ.ک.ک اعلام می‌کنیم، تخریب قبرستانها و مزار رفقای شهیدمان، پذیرفته نمی‌شود، قطعا این اعمال مورد بازخواست قرار می‌گیرند. صیانت از رفقا و فرزندانمان وظیفه‌ی همه‌ی خلق میهن‌دوست است. باید خلقمان در اطراف قبرستان و قبر شهدا با هم متحد شوند و از آنها محافظت کنند. اگر بتوانیم برای یاد شهدایمان یکی شویم و پشتیبان یکدیگر باشیم، می‌توانیم این اعمال وحشیانه‌ی دشمن را متوقف کنیم و میهنی آزاد بنیاد نهیم.

واکنش و ایستادگی خانواده‌ی رفقایمان عگید ایپک که پیکرش با پست برای خانواده‌اش فرستاده شد، همچنین تحصن مادر عزیزمان «سودا سرینیل» در برابر تخریب مزار فرزندش، بسیار با ارزش است. باید مادر هاکیفه سرینیال تنها گذاشته نشود. آنچه رژیم فاشیست از آن وحشت دارد، نیروی خلق است. به همین دلیل باید بیشتر از همیشه امروز پشتیبانی وجود داشته باشد و این مبارزات شهدایمان که با جان خود بنیاد نهاده‌اند، گسترش یابد. باید خانواده‌ی شهدایمان بیشتر از همیشه از فرزندانشان صیانت کنند.

ما به عنوان کمیته‌ی شهدا تاکید می‌کنیم که صیانت از ارزشهایی که جنبش آزادی بنیاد نهاده است، وظیفه‌ی اصلی است. یک بار دیگر در وجود شهدای ماه مه، همه‌ی شهدای مبارزات آزادی را به یاد می‌آوریم و با آنها عهد می‌بندیم که مبارزات را گسترش دهیم."