کنفدرالیسم جوامع کوردستان: تعرض به زنان کورد سازماندهی‌شده و سیستماتیک است

ریاست مشترک ک.ج.ک در بیانیه‌ای با اشاره به تجاوز به زنان و کودکان در کوردستان این حملات را "سیستماتیک و سازماندهی‌شده" عنوان کرده و می‌افزاید: می‌خواهند چنان بلایی سر خلق کورد بیاورند که از ارزش‌های اجتماعی و خلقی خود صیانت نکنند.

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان با صدور بیانیه‌ای به ارزیابی اخبار مربوط به تجاوز نظامیان ترک به زنان و کودکان کورد در باکور کوردستان پرداخته است. ک.ج.ک اعلام کرده است که رژیم استعمارگر ترکیه تعرض به زنان را راهی برای در هم شکستن اراده خلق می‌بیند. ک.ج.ک می‌افزاید:"هدف آنان این است که در شخصیت زن، اراده خلق کورد را در هم بشکنند و جامعه را وادار کنند که از مقاومت دست بردارد."

بیانیه ک.ج.ک به شرح زیر است:

"اخیرا بر تعداد رویدادهای مرتبط با تجاوز به کودکان و زنان در کوردستان افزوده شده است. مسئول این اعمال نیز سربازان، درجه‌داران رژیم، پلیس‌ها و جاش‌ها (خودفروشان کورد) هستند. هدف جنگ ویژه است و عاملان آن نیز خبرچین‌ها هستند. تجاوزها در کوردستان به تمامی با اهداف سیاسی صورت می‌گیرند. [تجاوز] بخشی از برنامه‌ی حملات جنگ پلید و سیاست‌های نابودگرانه علیه خلق کورد می‌باشد. فحشا و مواد مخدر در کوردستان از سوی دولت گسترش می‌یابد و حملات تجاوزگرانه نیز در همان راستا انجام می‌شوند."

در نمود زن خواستار درهم شکستن اراده خلق کورد هستند

همچنان که در سال ١٩٩٠ روستاها را به آتش کشیدند، به قتل‌های فاعل مجهول دست زدند، به قیام‌ها حمله‌ور شده و هزاران زن، کودک، جوان و سالمند را به قتل رساندند، امروز نیز با همان هدف به زنان و کودکان کورد تجاوز می‌کنند. همچنانکه امروز هزاران سیاستمدار و میهن‌دوست کورد را در زندان‌ها محبوس کرده‌اند، روزانه ده‌ها کورد را تنها به سبب میهن‌دوستی، به دلیل صیانت از کوردیت دستگیر می‌کنند، بازداشت زنان کورد، شکنجه کردن آنان، همچنانکه در کوچه‌ها و خیابان‌ها آنان را مورد شکنجه قرار می‌دهند، حتی کودکان ۶-٧ ساله را مورد شکنجه قرار می‌دهند، تجاوز به زنان و کودکان کورد هم در همین راستا صورت می‌گیرد. هدفشان این است که در نمود زنان، اراده خلق کورد را در هم بشکنند و جامعه را وادار کنند از مقاومت دست بشوید.

می‌خواهند در شخصیت زن، اراده کورد را خرد کنند. چنین اعمال ننگینی را به شیوه‌ای از جنگ علیه کوردها مبدل کرده‌اند، این حملات با برنامه و به شیوه‌ای سازماندهی شده انجام می‌شوند. آنچه برملا شده تنها بخشی از اعمال آنهاست، چندین برابر آن هنوز علنی نشده است.

هدف آنان فروپاشی اجتماعی کوردهاست

دولت استعمارگر و قاتل ترکیه نابودی اجتماعی کوردها را به مرحله اجرا گذاشته است. از یکسو به نابودی اجتماعی و از سوی دیگر با هدف متلاشی کردن جامعه به گسترش فرهنگ کمالیسم می‌پردازد. از یکسو جنگ ویژه را با اشاعه‌ی فرهنگ لیبرالیسم و از سوی دیگر به تعرض به افراد جامعه دست می‌زند. با متلاشی‌کردن اخلاق و جامعه کورد می‌خواهند چنان بلایی سر کوردها بیاورند که توان صیانت از ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی خود را از دست دهند. اینچنین با قتل ارزش‌های اجتماعی که اصالت کوردها از آن ریشه گرفته است خواستار برداشتن این مانع بزرگ پیش روی خود هستند.

تبهکاران شرور

آنچه حاکمیت آ.ک.پ و م.ه.پ به آن دست می‌زنند همان چیزی است که نیروهای اشغالگر با ورود به کشوری دیگر آنرا اجرا می‌کنند. سربازان، مأموران و پلیس‌های جنگ ویژه ترکیه به عنوان سرزمینی اشغال شده به کوردستان می‌نگرند. تجاوز به زنان کورد را برای اشغالگر مشروع می‌دانند. طیب اردوغان چند سال پیش گفته بود «چه زن، چه کودک، آنچه لازم بود انجام دهید»، آ.ک.پ‌یی‌ها پیش از این می‌گفتند «ما در گذشته آنان را نمی‌کشتیم، می‌گرفتیم». اما اکنون هم نمی‌کشند ولی مورد تجاوز قرار می‌دهند!

حاکمیت آ.ک.پ و م.ه.پ همچون تبهکاران شرور با کوردها رفتار می‌کنند. تبهکاران رژیم ترکیه که به این اعمال دست می‌زنند در میان خود به شور می‌نشینند که «آیا امروز چه بلایی سر خلق کورد بیاوریم».

سکوت یعنی مرگ ارزش‌های اجتماعی

زنان در سرتاسر تاریخ به عنوان خلاقیت و سمبل خلق کورد مبدل شده‌اند. امروز نیز در زمینه آفرینش ارزش‌های کوردها نقش پیشاهنگ را بر عهده گرفته‌اند. به همین دلیل زنان کورد را هدف حمله قرار داده و بازداشت می‌کنند. بازداشت، شکنجه و تجاوز بر زنان به همین منظور انجام می‌شود. این حملات به سبب اجتماعی بودن خلق کورد است. با این حملات خواستار بی‌اراده نمودن زنان هستند. سکوت در قبال حمله به زنان کورد به معنی مرگ ارزش‌های اجتماعی خلق کورد است.

وقت آن فرارسیده است!

خلق کورد پیش از این نیز در مقابل حملات اشغالگران و استعمارگران بپا خواسته است. استعمارگران قاتل همزمان با حمله، بازداشت و تجاوز بر هجمه‌های خود افزوده‌اند. ما باید امروز هم ایستار پیشینیان خود، مادران و زنان جوان گریلا را نشان دهیم. زنان جوان کورد برای ایجاد میهنی که استعمارگران قاتل نتوانند در آن به اعمال پلید دست زنند به کوهستان‌ها آمده‌اند و برای کوردستان جان خود را فدا کرده‌اند.

خلق گرانقدر؛ استعمارگران تعرض به زنان را همچون راه شکستن اراده خلق انجام داده‌اند. این حملات در نمود زنان و کودکان، حمله‌ای علیه تمامی خلق کورد می‌باشند. به خلق کورد تعرض شده است. ما در این رابطه با تعهدی که نسبت به صیانت از ارزش‌های اجتماعی داریم باید در مقابل حملات بپا خیزیم. ما نباید اجازه دهیم زنان کورد بازداشت شده و مورد تجاوز قرار گیرند. ما باید نشان دهیم دست متجاوزان به خلق کورد را می‌شکنیم.

تا زمانی که حملات استعمارگرانه فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ را با مقاومت در هم نشکنیم، نباید انتظار توقف این حملات را داشته باشیم. از اینرو مبارزه علیه متجاوزان به زنان را به مبارزه علیه فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ مبدل کنیم. ما کوردستان آزاد را بنیان می‌نهیم تا نتوانند در آن به زنان و کودکان کورد تعرض کنند."