کنفدرالیسم جوامع کوردستان: لازم است سریعا در رابطه با وضعیت رهبر آپو اطلاع‌رسانی شود

کنفدرالیسم جوامع کوردستان اعلام کرد که خلق کورد، همراه با نیروهای دمکراسیخواه در ترکیه و خاورمیانه و افکار عمومی در رابطه با موضوع سلامتی و امنیت رهبر آپو باید وارد عمل شده و به فشار برای کسب اطلاع از وضعیت رهبر آپو دست بزنند.

متن بیانیه کنفدرالیسم جوامع کوردستان به شرح زیر است:

"ویروس کرونا که در تمامی جهان منتشر شده است، در کوردستان و ترکیه نیز در مدت زمان کوتاهی انتشار یافته است. تایید شده است که این ویروس در مناطق سرد و مرطوب و در شهرهای بزرگ امکان انتشار بیشتری دارد. همچنین مناطقی که از تراکم جمعیت بالاتری برخوردار هستند، در معرض خطر بیشتری برای شیوع این ویروس قرار دارند. به همین دلیل گفته می‌شود که زندان‌ها ریسک بالاتری برای شیوع این ویروس دارند. به همین دلیل است که نهادهای حقوق بشری در سطح جهانی، فراخوانی را مبنی بر آزادی زندانیان منتشر کرده و به دلیل شیوع این ویروس، خواسته می‌شود که زندانیان کوردستان و ترکیه از زندانها آزاد شوند.

با انتشار این ویروس در زندان‌های ترکیه و شمال کوردستان، ملاقات خانواده‌ها با زندانیان ممنوع شده است و مکالمه تلفنی زندانیان با خانواده‌ها به هفته‌ای دوبار افزایش پیدا کرده است. رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان نیز قادر نیست که در امرالی با خانواده و وکلای خود دیدار داشته باشد و علیرغم آنکه خواسته شده است، اما حتی اجازه مکالمه تلفنی با خانواده و کلای خود را نیافته است. اکنون هیچ اطلاعی از سلامتی و امنیت رهبر خلق کورد در دست نیست. در زمان شیوع ویروس کرونا، این حق طبیعی همه است که خانواده و وکلا از وضعیت سلامتی موکل و عضو خانواده خود برخوردار باشند، از این بعد بسیار حایز اهمیت است که در رابطه با سلامتی رهبر آپو اطلاع‌رسانی شود. خلق ما تلاش دارد که در رابطه با سلامتی و امنیت رهبر خلق کورد اطلاع داشته باشد.

هدف آ.ک.پ از تصویب قانون آزادی زندانیان سیاسی مرگ زندانیان سیاسی است که بیشتر آنان را زندانیان سیاسی کورد تشکیل می‌دهند. با اقدامات آنان در امرالی کاملا تایید شده است که این حاکمیت بزرگترین دشمن خلق کورد و رهبر خلق کورد است که آرمان آزادی را برای کوردها ترسیم کرده است. نوع برخورد با رهبر خلق، نشان‌دهنده نوع برخورد با خلق است. خلق ما چون به خوبی از رهبری خود صیانت به عمل می‌آورد، برای سلامتی، برای بهداشت و امنیت و برای ایجاد شرایط مبارزه آزادانهو برای آزادی وی فعالیت می‌کند.

لزوم حساسیت بر موضوع سلامتی و امنیت

لازم است در این مرحله که ویروس کووید-۱۹ در حال گسترش است، جوانان و زنان و نیروهای دمکراسیخواه بیش از پیش در رابطه با سلامتی و امنیت رهبر آپو از خود حساسیت نشان داده و مبارزه خود را در این باره با راهکارهای مختلف و خلاقانه ادامه دهند. مبارزه برای سلامتی و امنیت رهبر آپو در درجه نخست وظیفه احاد خلق کورد، مبارزه برای آزادی و دمکراسی خلق‌های ترکیه و خاورمیانه است. با کووید-۱۹ بار دیگر آشکار شده است که رهبر آپو، رهبر آزادی و دمکراسی در جامعه جهانی محسوب می‌شود.

صیانت از رهبر آپو وظیفه جامعه جهانی است

رهبر آپو واقعیت کاپیتالیسم و شیوه تولید آن و نیز مسیرهای آن را مشخص می‌نماید که به بلایی برای تمامی جامعه بشری منجر شده است. وی راه رهایی و نجات از فجایع برآمده از مدرنیته سرمایه‌داری را معرفی جامعه دمکراتیک، اکولوژیک و آزاد همراه با مدرنیته دمکراتیک، بر مبنایی نظری و ایدئولوژیک به جامعه جهانی ارائه کرده است. به همین دلیل وظیفه جامعه جهانی است که از رهبر آپو صیانت به عمل آید، که با نمونه‌هایی نشان داده است که چگونه بشریت از چنین فجایعی رهایی پیدا کند و گام در راه مسیری آزاد و دمکراتیک بگذارد.

امروز که تمامی جامعه جهانی در رابطه با این موضوع دچار شوک شده است، بیش از هر زمان دیگری جامعه نیازمند پروژه‌ها و پیشنهادهای رهبری در رابطه با موضوعات و مسائلی است که روی می‌دهند. در رابطه با مسئله سلامت و بهداشت، امنیت و شرایط آزادی وی که در درجه نخست برای آزادی خلق‌های ترکیه و خاورمیانه و برای تمامی جامعه جهانی تلاش می‌کنند، وظیفه ما و تمامی جامعه جهانی است.

لازم است خلق کورد همراه با نیروهای دمکراتیک ترکیه و خلق‌های خاورمیانه، افکار عمومی جهانی، در رابطه با سلامتی و امنیت رهبر آپو وارد عمل شده و برای کسب اطلاع سریع از وضعیت رهبر آپو به اعمال فشار بپردازند."