کنگره ملی کوردستان: دولت ترک و مزدورانش قاتلان زنان آزاد و آگاه هستند

کمیسیون زنان کنگره ملی کوردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد:"دولت فاشیست ترکیه، مزدورانش وابسته‌اش و طیب اردوغان سرکرده تبهکاران به قاتلان زنان مبدل شده‌اند، آنان زنان آزاد و سازماندهی‌شده را به قتل می‌رسانند."

کمیسیون زنان کنگره ملی کوردستان در رابطه با قتل سه زن فعال کورد در کوبانی از سوی دولت اشغالگر ترک بیانیه‌ای منتشر کرد. بیانیه ضمن محکومیت این جنایت دولت اشغالگر ترک خاطرنشان کرده است که رژیم ترک از مبارزات آزادیخواهانه زنان هراس دارد و به همین سبب زنان پیشاهنگ را هدف حمله قرار داده و آنان را به شهادت می‌رساند.

در بیانیه از آزادیخواهان و مجامع بین‌المللی درخواست شده است که در قبال جنایت‌های دولت نژادپرست ترک ساکت نباشند و مبارزه علیه فاشیسم و اشغالگری گسترده‌تر و نیرومندتر شود.

متن بیانیه به شرح زیر است:

"به افکار عمومی

دولت اشغالگر ترک حملات خود به روژاوای کوردستان، شنگال، مخمور و سراسر باشور و باکور (شمال و جنوب) کوردستان را ادامه می‌دهد و اینچنین به حاکمیت ضدبشری و زن ستیز خود تداوم می‌بخشد.

شامگاه ٢٣ ژوئن زهرا برکل، عضو شورای اجرایی کنگره ستار در اقلیم فرات و همچنین امینه ویسی و بدیعه ملا خلیل در نتیجه حمله پهپادی ارتش اشغالگر ترک به روستای حلنج به شهادت رسیدند.

به عنوان کمیسیون زنان کنگره ملی کوردستان حمله هوایی به زهرا برکل، عضو شورای اجرایی کنگره ستار، امینه ویسی و بدیعه ملا خلیل را بشدت محکوم می‌کنیم.

زنان در هر منطقه‌ای که به آگاهی دست یافته و به سازماندهی خود می‌پردازند ترس در قلب زن‌ستیزان افزایش می‌یابد، همه اذعان دارند که در رژیم‌های فاشیست، اشغالگر و جانی جایی برای زنان آزاد و آگاه وجود ندارد.

ما از موجودیت، هشیاری و زندگی خود دفاع می‌کنیم، از اینرو حمله اشغالگران نخست حمله به موجودیت ما زنان، زندگیمان و آرمان‌هایمان است. خلق کورد و بویژه زنان در مقابل این حملات و برای دفاع از ارزش‌های خود به مبارزات و مقاومت در تمامی عرصه‌ها ادامه می‌دهند.

حملات نابودگرانه به خلق کورد و بویژه زنان کورد تمامی مرزها را درنوردیده و روزانه شاهد جنایت‌ علیه خلقمان و زنان هستیم.

برای پایان دادن به این حملات از تمامی زنان جهان و سازمان‌های زنان می‌خواهیم که در مقابل حملات دولت ترکیه موضع خود را آشکار کنند و از مقاومت زنان کورد پشتیبانی نمایند. همچنین از خلق کورد و دوستان خلقمان می‌خواهیم که بدون وقفه به مبارزاتشان علیه فاشیستم و نوکران آنان ادامه دهند و صفوف مقاومت را تقویت نمایند.

دولت فاشیست ترکیه، مزدوران وابسته‌اش و طیب اردوغان سرکرده تبهکاران به قاتلان زنان مبدل شد و زنان آزاد و آگاه را به قتل می‌رسانند. ما یکبار دیگر این حملات وحشیانه را به شدت محکوم می‌کنیم و پیمان می‌بندیم که به آرمان‌های رفقایمان زهرا، امینه و بدیعه جامه عمل بپوشانیم و تا به گور نهادن ذهنیت فاشیست مقاومتمان را گسترش داده و مبارزات مشترک زنان را ارتقا دهیم.

بر این مبنا نخست از تمامی زنان آزادیخواه جهان و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که در برابر حملات سبعانه و ضدبشری علیه خلق کورد ساکت ننشینند، زیرا سکوت به معنی مشارکت در این جنایت است."