کژار: در انتقام لیلاها فاشیسم را در خواهیم شکست

جامعه زنان آزاد روژهلات کوردستان  (کژار) به مناسبت شهادت لیلا آگری عضو شورای اجرایی جوامع زنان کوردستان در حملات هوایی ارتش اشغالگر ترک بیانیه‌ای منتشر کرده است.

متن بیانیه کژار بدین شرح است:

"لویاتان عثمانی نوین با افسارگسیختگی حکومت فاشیستی آ ک پ و دیکتاتوری اردوغان در کمین تمامی ارزش های مادی و معنوی، به ویژه نخبگان و پیشاهنگان حیات آزاد و دمکراتیک در خاورمیانه است.

لویاتان عثمانی نوین با افسارگسیختگی حکومت فاشیستی آ ک پ و دیکتاتوری اردوغان  در کمین تمامی ارزش های مادی و معنوی، به ویژه نخبگان و پیشاهنگان حیات آزاد و دمکراتیک در خاورمیانه است. اردوغان در برساخت امپراتوری معاصر خویش، در آشفته‌بازار اقتدارگرایی امروزین، از میان برداشتن جنبش، جریان و خلق‌های دمکراتیک را هدف بنیادین برنامه ی کاری خویش قرار داده است. نیروهای جهانی امپریالیسم، خاورمیانه را بزرگترین گتوی جهان و اتحاد فاشیزم آکپ-مهپ، کوردستان را به اردوگاه مرگ تبدیل ساخته‌ است. این لاابالی‌گریهایشان در عرصه‌ی سیاست و حقوق انسانی، دیگر حدود صبر را درنوردیده و مطلقا بی پاسخ نخواهد بود.

رفیق لیلا آگری که از رهروان مُصِر و جان در کفِ راه سکینه و بیریتان‌ها بود در بُرهه‌ی مبارزاتی خویش بی‌دریغ از لحظه‌ای سکون و تردید، جانفشانی‌ها نمود و در صفوف پیشین مبارزه‌ی آزادی زن در جنبش‌مان جای گرفت. شهید شدن ایشان سوزنده‌ترین شعله‌های سوگند انتقاممان است.

ایشان با ادراک ژرف و صحیحشان از اندیشه ها و راهکارهای آزادیخواهانه ی رهبری به یکی از پیشاهنگ‌های باورمند و تاثیرگذار جنبش آزادی زن تبدیل شدند. رفیق لیلا از اولین مبارزانی بودند که جهت سازماندهی زنان و جامعه در شرق کوردستان به فعالیت در تمامی زمینه های فرهنگی-اجتماعی-سیاسی و .... پرداخته است. او با عشق،علاقه و احترام،  به تلاش ها و رنج رهبر آپو در زمینه ی ایجاد شخصیت نوین و آزاد زن، سالیان متمادی در این بخش از میهن‌مان به فعالیتی توانمندانه پرداختند.

 ما نیز به عنوان رفقا و رهروان خط مشی این رفیق ارزشمند، در پیشاهنگی مبارزات انقلابی خلقمان سوگند یاد کرده‌ایم. از این رو در برابر شهادت رفیقانمان و بخصوص رفیق لیلا سوگند خویش را دوباره نموده و انتقام راستین ایشان، هرچه سریعتر بنیاد نهادن جامعه‌ی دمکراتیک و تکوین سیستم کنفدرالیسم دمکراتیک خواهد بود. مهمترین قدم دراین راه پر افتخار نیز به دوزخ افکندن فاشیسم و ریشه‌کن کردن استعمار حاکم بر میهن‌مان است. تلاش و مبارزات رفیقمان لیلا آگری نیز مبارزه‌ای همه‌جانبه و مهین‌پرورانه بود که یکی از صمیمی‌ترین الگوهای همبستگی بود. مرزهای دست‌ساخت حاکم بر جهان مادی – معنوی جامعه را در نوردیدن، در میدان کارزار تکوین ملت دمکراتیک، سرسخت ترین موانع را از میان برداشتن و ایستار شکوهمند ایشان در برابر ذهنیت جنسیت گرائی تحمیل شده بر زنان و جامعه، نشان از شناخت و آگاهی ژرف تاریخی،اجتماعی، سیاسی و ملی ایشان دارد.اهمیت دادن به تاریخ جوامع، فرهنگ ها و جایگاه زنان در آن ها، ایشان را به مبارزی خلق گرا با راهکار و رهنمودهای ملموس و موفق در چاره یابی مسائل گریبانگیر جامعه مبدل نموده بود. همانند هنرمندی زبده در امر آفرینش رفقا و همراهانش به شکلی خستگی ناپذیر به جایگاه مشخص و تعیین کننده ای در مبارزاتمان دست یافته بود.   

 ما نیز به‌عنوان کژار، با الگو قراردادن شخصیت والای رفیق لیلا آگری سوگند یادمی‌کنیم که تا برساخت جامعه‌ای آزاد و دمکراتیک، لحظه‌ای باز نایستاده، دست تجاوزگران رااز میهن‌مان کوتاه خواهیم کرد. "لیلاآسا" مبارزات و تلاش های خستگی ناپذیر ایشان در راه همبستگی جامعه ی زنان در ایران را ارتقا خواهیم بخشید. همچنین در قدردانی از جان‌فدایی ایشان که یکی از دانه‌های زرینی بود که در شرق میهن جوانه‌ی آپوئیسم را رویاند، بی‌وقفه، بی‌تردید، شیرین‌آسا سرافرازی را نقش خواهیم کرد و بر مرگ اهریمنانِ چپاول‌گرِ آرمان‌های خلق، آتش همبستگی خواهیم افروخت."