گُلان فهیم: ماه مه ماه مبارزات و مقاومت است

​​​​​​​عضو شورای اجرایی کژار اظهار نمود:"در این ماه پیشاهنگان آزادی برای زندگی آزاد تا پایان تلاش کردند، ما به عنوان کژار در هر شرایطی برای شایسته بودن در ساحت شهدا کار و تلاش می‌کنیم و از رنج و زحمت شهدا صیانت به عمل می‌آوریم."

روز گذشته دهمین سالگرد اعدام شهدا شیرین علم‌هولی، فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، علی حیدریان و مهدی اسلامیان بود. در این زمینه گُلان فهیم عضو شورای اجرایی جامعه‌ی زنان آزاد روژهلات کوردستان (کژار) با روژ نیوز مصاحبه‌ای انجام داد.

گُلان فهیم در ابتدای سخنانش مبارزات ماه مه را یادآور شد و گفت: ماه مه ماه مبارزات و مقاومت است، در این ماه پیشاهنگان آزادی برای تحقق زندگی آزاد تا واپسین نفس خویش تلاش نموده و امید را در میان خلق زنده کردند، در تاریخ بشریت همیشه مبارزات جبهه‌ی مقاومت در مقابل جبهه‌ی حکومتها ادامه داشته است.

گُلان فهیم در ادامه گفت: تاریخ خلق کورد مالامال از قیام است، این قیامها نیز با خون هزاران شهید بزرگ انجام شده است و به اوج رسیده است، مبارزان جنبش آپوییستی این مبارزات را گام به گام به پیش برده‌اند، نه تنها خلق کورد بلکه همه‌ی بشریت خود را در فلسفه‌ی رهبر آپو می‌بیند.

در مورد اهمیت ماه مه فهیم گفت: ماه مه ماه احیای وجدان اجتماعی است، ماه شهیدان و اساس ارزشهای مشترک خلق‌هاست که همیشه باقی می‌مانند.

گُلان فهیم در ادامه‌ی سخنانش در مورد معنی شهید می‌گوید: هیچ میهن و خاکی بدون پذیرش هزینه‌ محافظت نشده است. قهرمانانی که به این وظیفه‌ی تاریخی و انسانی عمل کرده‌اند و بدون حساب و بدون اینکه کسی آنها را مجبور کند کار کرده‌اند، شهدا هستند. «شهدا نمی‌میرند» تعریف حقیقی این کلمه است، شهید پل میان مرگ و زندگی است، عشق به زندگی را تکرار می‌کنند، دوست داشتن نیازمند رنج کشیدن است، رنج بزرگ هم با بخشیدن جان ممکن می‌شود، ماه مه نیز جزء آن ماه‌هایی است که در تاریخ خلق‌ها و خلق کوردستان برای آن رنج بسیاری کشیده شده است.

گُلان فهیم سپس اظهار کرد: همانطور که در طول تاریخ اتفاق افتاده است، امروزه نیز دشمن در هر جایی علیه اراده‌ی خلق کورد بدون وقفه جنگ دشواری انجام می‌دهد، در مقابل این همه ظلم و ستم حکمرانان، پیشاهنگان ما خطی ایجاد کردند، زمانی که رفیق شیرین را به سمت طناب دار بردند، گفت؛«نمی‌توانم کورد بودنم را انکار کنم، وجودم را انکار کنم». لیلا قاسم میگوید؛«با اعدام من، خلقی را هوشیار می‌کنید و صدها لیلا متولد می‌شوند»، مرگ اگر برای دشمن مانند اژدهایی باشد، برای فرهاد وکیلی مانند مورچه‌ی بود، این گفته‌ها کلمه به کلمه نقشه راه زندگی است، جامعه در دنباله‌روی شهدا مسئول است، این هم با نیروی ذاتی ممکن است، پاسخ هم اینگونه تضمین می‌شود.

فهیم در پایان سخنانش گفت، ما به عنوان کژار در هر شرایطی برای شایسته بودن در ساحت شهدا کار و تلاش می‌کنیم و از خون شهدا صیانت به عمل می‌آوریم.