گریلا تکوشین: اخلاص یعنی انجام مسئولیت

تکوشین بوتان پس از شهادت برادرش بوتان به نیروهای یژاستار ملحق شده می‌گوید:"اخلاص یعنی انجام مسئولیت. آنچه انسان می‌تواند پس از شهادت یک رفیق انجام دهد این است که راه وی را ادامه داده و برای محقق شدن آرمان و آرزوهای وی تلاش کند."

تکوشین بوتان از جنوب کوردستان به صفوف نیروهای یژاستار ملحق شد، او در رابطه با پیوستن خود به صفوف پ.ک.ک سخن گفت.

گریلای یژاستار تکوشین بوتان در مورد برادر شهیدش بوتان گرمیان که در منطقه خاکورک باشور کوردستان به شهادت رسیده سخن می‌گوید. تکوشین گفت:"آنچه انسان می‌تواند پس از شهادت یک رفیق انجام دهد مبارزه برای تحقق آرزوهای وی است." تکوشین اهل کلار باشور کوردستان است. تکوشین بوتان خاطرنشان می‌کند که در مورد ارتباط برادرش بوتان با نیروهای گریلا گفت:"پس از آنکه با نیروهای گریلا رابطه برقرار کرد داناتر شد، فعالیت بسیاری انجام می‌داد و موفق بود. ما نمی‌دانستیم که با رفقا کار می‌کند. بسیار بوتان را دوست داشتم به همین دلیل رغبت بیشتری نسبت به کارها و روابطش پیدا کردم. در واقع پ.ک.ک را بوتان به من شناساند."

تکوشین یادآوری کرد که بوتان سال ٢٠١٣ به کوهستان‌های کوردستان رفت و افزود:"تعهد ویژه‌ای در من نسبت به وی وجود داشت، البته باید گفت که اخلاص در تعهد یعنی انجام مسئولیت. پس از یکسال به صفوف پ.ک.ک پیوستم. این امر ضرورت یک عشق است. در خانه برادرم بود و در کوهستان به رفیقم مبدل شد. رابطه‌ای عمیق‌تر و زیباتر میانمان شکل گرفت. نمونه‌ای بی‌سابقه‌ است که انسان در کوهستان آنرا تجربه می‌کند. یکی از چیزهایی که من را بیشتر به کوهستان وابسته کرد رفاقت در میان گریلاهاست. بخصوص همچنان که همه می‌دانیم سیستم موجود در جامعه مرگ تدریجی را بر زنان تحمیل می‌کند. زنان در صفوف پ.ک.ک زندگی را احساس می‌کنند و به آن معنی می‌بخشند."

تکوشین بوتان افزود که آرزوی وی این بود که روزی در کنار بوتان در یک سنگر علیه اشغالگران بجنگد و افزود، جنگ و زندگی زنان و مردان در کوهستان نشانه زندگی وجدانی و اخلاقی است. تکوشین بوتان در ادامه اظهار کرد که مایه سربلندی وی است که با صدها و هزاران جوان (زن و مرد) کوردستانی همرزم و همراه شده است. وی می‌گوید:"پ.ک.ک دیگر حزب نیست و به ایدئولوژی زندگی مبدل شده است." تکوشین در پایان خاطرنشان می‌کند:"انسان‌های با اخلاق و دارای وجدان پ.ک.ک را برمی‌گزیند و به واقعیت زندگی دست می‌یابد."