گریلا زاگروس: توسط پ.ک.ک خود را شناختم

روژین زاگروس گریلای یژاستار گفت، "زندگیی که در رؤیا داشتم را در میان پ.ک.ک یافتم".

روژین زاگرس گریلای یژاستار در مورد پیوستنش به پ.ک.ک سخن گفت و اعلام کرد که پ.ک.ک برای او چه معنی‌ای دارد.

زاگرس گفت، "کودکیم در لبنان و سوریه گذشت. پدرم همیشه ما را از کوردستان دور می‌کرد، اما مادرم همیشه وابسته‌ی خاکش بود و در مورد کوردستان سخن می‌گفت. با پ.ک.ک صدای زن شنیده شد. زن شجاعت پیدا کرد و صدایش را بلند نمود. رژیم سوریه بر ما تاثیر می‌گذاشت و می‌گفتم، اگر کاری بدست آوردم آنوقت حق حرف زدن پیدا می‌کنم. اما دیدم همه مخالف آن هستند که کوردها مستقل باشند. زمانی که با هم اختلاف داشته باشیم، انسان دست به جستجو می‌زند. زمانی که پ.ک.ک را شناختم تصمیم گرفتم به کوهستان بیایم و آنچه که در روئیاهایم بود را در میان پ.ک.ک یافتم."

۲۷ نوامبر برای من روز خودیابی است

زاگرس در ادامه گفت، "۲۷ نوامبر (سالروز تأسیس حزب کارگران کوردستان- پ.ک.ک) نه تنها برای پ.ک.ک بلکه برای من هم روز خودیابی است. اینجا معنی همه چیز و معنویات همه چیز حفظ شده است. زمانی که به کوهستان آمدم، مهمترین چیزی که توجه من را جلب کرد آن بود که رفقایت آماده هستند جانشان را فدای تو کنند. در جهانی که فردگرایی محور همه چیز است، چنین چیزی معنویتی بسیار بزرگ است. زمانی که از انجام وظیفه بازمیگردی، کسی به استقبالت می‌آید و به تو آب می‌دهد. در کوهستان گریلا با هم کار می‌کنند و همین سبب شد وابسته‌ی گریلا شوم. به عنوان نمونه در یک سیستم دیگر زن و مرد نمی‌توانند اینگونه در کنار هم قرار داشته باشند. در کوهستانها می‌جنگند، این بسیار خوشایند است. در یک سنگر برای کوردستان آزاد می‌جنگند. خطوط بسیار بر من تاثیر گذاشتند."

"زنان می‌توانند در کوهستانها آزادی را ببینند"

زاگرس همچنین گفت، "این کوهستانها به اندازه‌ی آنکه برای همه جا داشته باشند، بزرگند. به اندازه‌ی آنکه همه را در خود جای دهند، گسترده‌اند. در میان پ.ک.ک ارزشهای بسیاری وجود دارد که معنی خود را دارند و در سیستم نقض شده و از بین رفته‌اند. من معتقدم تعداد زیادی از زنان برای آنکه آزاد باشند به این کوهستانها می‌آیند، برای آنکه با آزادی بخندند، صحبت کنند، بجنگند و برای یک زندگی معنادار به دنبال راه مبارزات می‌گردند. راه مقدس و بامعنی مبارزات، پ.ک.ک است. در این کوهستانها زیباترین چیز زندگی آزادانه است. بر روی یک تپه زمانی که نسیمی آزادانه صورتت را لمس می‌کند، همین برای آنکه به کوهستان بیایی کفایت می‌کند."

روژاوا یکی از ارزشهای مهم ماست

زاگرس همچنین اعلام کرد، "انقلاب روژاوا یکی از بزرگترین ارزشهای مبارزاتمان است. دولتها نمی‌توانند با هم توافق کنند اما خلق در روژاوا تصمیم می‌گیرند با هم زندگی کنند و در کنار هم علیه متجاوزان بجنگند."

زاگرس در پایان سخنانش اظهار کرد، "ما گریلاهای یژاستار تنها نیروی مدافع زنان کورد هستیم، نیروی دافع خلق‌های سرکوب شده هستیم، خلق‌هایی که حقشان پایمال شده است، نیروی مدافع خلقمان و زنان هستیم. پ.ک.ک با پرداخت بهای سنگین پیش افتاده است و پیروز شده است. تاسیس آن اینگونه است، با مقاومت بزرگ شده و گسترش یافته است."