گریلاهای ک.ج.ر از جوانان خواستند تا از مبارزات آزادیخواهانه صیانت به عمل آورند

گریلاهای ک.ج.ر از جوانان خواستند که از مبارزات و مقاومت آزادی صیانت کنند. گریلاها گفتند: "قبل از هر چیزی لازم است ما مبارزاتی رادیکال انجام دهیم، این مبارزات رادیکال هم در کوهستانهای آزاد وجود دارد."

گریلاهای جمعیت جوانان روژهلات کوردستان ک.ج.ر در مورد وظایف و مسئولیتهای جوانان کوردستان در برابر اشغالگری خط فکری خود را بیان کردند.

عضو شورای اجرایی ک.ج.ر روهیف آگری گفت، مرحله، مرحله‌ی مبارزه و مقاومت است. وی گفت: "اکنون زمان، زمان مقاومت و قیام است. این مرحله در هر چهار بخش کوردستان آغاز شده است و در دنیا منتشر شده است. این امر با پیشاهگی زنان محقق خواهد شد. زنان باید پیشاهنگی این انقلاب را مداوما به عهده بگیرند و وظیفه‌ی پیشاهنگی خود را نیرومندتر انجام دهند تا به پیروزی برسیم. به ویژه زنان جوان، آنها را فرا می‌خوانیم و می‌گوییم "ما و شما اشغالگری را نمی‌پذیریم و در دام‌های خانه نمی‌افتیم، من در کوچه دستگیر نمی‌شوم، خود را وابسته‌ی هیچ کس نمی‌کنم و بردگی را نمی‌پذیرم.

"باید به کوهستانها بیایند و به مبارزان حقیقت بدل شوند"

از این لحاظ همه‌ی انقلاب‌ها با موضع‌گیری زنان جوان آغاز شده‌اند. ما امروز می‌بینیم که زنان جوان در همه‌ی قیامها تاثیر گذار هستند. باید زنان جوان مقاومتشان را نیرومندتر کنند، به ویژه در قیامهای روژهلات، در تظاهراتها علیه رژیم اشغالگر  ایران باید نقش موثرتری داشته باشند. می‌دانیم با نیرو و اراده‌ی زنان جوان اشغالگری از بین می‌رود. به همین دلیل زنان جوان هدف قرار می‌گیرند. باید زنان جوان در هر جایی علیه اشغالگری صدای خود را بلند کنند.

باید زنان جوان دارای موضع گیری مناسب باشند و سکوت نکنند و هر جایی که مقاومت باشد، آنجا باشند و پیشگام باشند. برای صیانت از خاک و میهنشان، باید زنان به کوهستانها روی آورند و به مبارزان حقیقت تبدیل شوند، تا حکومت و اشغالگری را از بین ببرند.

درسیم تولهلدان عضو دیگر ک.ج.ر در مورد شرایط اخیر گفتگو کرد و گفت، "همان طور که می‌دانیم دولتهای اشغالگر حملات اشغالگرانه علیه خلق کورد را افزایش داده‌اند. در میان کشورهای خود کوردستان را به چهار بخش تقسیم کرده‌اند. بر اساس منافعشان با خلق و بویژه جوانان برخورد می‌کنند. علیه چهار بخش کوردستان بازی خطرناکی در جریان است.

"مبارزات آزاد در کوهستانهای آزاد وجود دارد"

اکنون در مقابل این اعمال، سکوت در مقابل این قتل‌عامها جرم است. به همین دلیل نیاز به واکنشی مناسب است. این هم توسط جوانان انجام می‌شود. نباید جامعه سکوت کند، باید واکنشی مناسب داشته باشند. این واکنش از بین بردن توطئه‌ی سیستم است، آن سیستم اشغالگری که در چهاربخش کوردستان وجود دارد و در همه جا کودکان را می‌کُشد و به کوردها حمله می‌کند. جوانان هم در پاسخ به قتلعام، در صفوف انقلاب جای می‌گیرند، موضع‌گیری رادیکال هم همین است.

اگر اجازه ندهند جوانان آزادانه زندگی کنند، باید جوانان دولت را رد کنند، اگر این هم موثر نبود جوانان می‌توانند به کوهستانها روی بیاورند و علیه آن مبارزه کنند. هر جایی که مبارزات باشد آنجا بروند، باید در آن مناطق مبارزات را گسترش دهند. قبل از هر چیزی باید مبارزاتی رادیکال انجام دهند، این مبارزات رادیکال هم در کوهستانها وجود دارد. مبارزات آزاد در روژاوا وجود دارد، در روژهلات وجود دارد، در باشور و باکور هم وجود دارد و در کوهستانها هم وجود دارد."