گریلاهای کردستان هلی‌کوپترهای ارتش ترک را هدف قرار دادند

گریلاهای کردستان هلی‌کوپترهای ارتش ترک را هدف قرار دادندمرکز خبررسانی ه.پ.گ اعلام کرد، نیروهای گریلا در هفتانین و چله عملیات‌هایی را علیه نیروهای اشغالگر ترکیه به انجام رساندند. نیروهای گریلا ۲ بالگرد نظامی را هدف قرار دادند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، نیروهایشان در روز‌های ۳۱ آگوست و ۱ سپتامبر/ ۹ و ۱۰ شهریور زنجیره عملیات‌هایی را به انجام رسانده‌اند. ه.پ.گ اعلام کرد، در نتیجه‌ی بمباران‌ هواپیماهای جنگنده‌ی ترکیه در درسیم ۴ گریلا به شهادت رسیده‌اند.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ بدین شرح است:

  " عملیات نیروهایمان علیه تحرکات اشغالگرانه‌ی ارتش اشغالگر ترکیه در عرصه هفتانین در مناطق حفاظتی مدیا ادامه دارد. نیروهایمان ساعت ۷ و ۱۲ روز ۱ سپتامبر علیه نیروهای اشغالگر در منطقه پارتیزان دو عملیات تله انفجاری به انجام رساندند. از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن در هر دو عملیات اطلاعاتی بدست نیامد. پس از عملیات ارتش اشغالگر ترکیه منطقه پارتیزان و گلیه پیساخا را بمباران کرد.

  نیروهایمان در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا علیه ارتش اشغالگر ترکیه زنجیره عملیات‌هایی را به انجام رساندند.

  سنگر و استحکامات دشمن در چله هدف قرار داده شد

  ساعت ۱۲ روز ۳۱ آگوست/ ۹ شهریور نیروهای یژاستار علیه نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه که بر تپه شهید باران در منطقه چله در جولمرگ مستقر شده بودند عملیاتی را به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات سنگر و استحکامات دشمن هدف قرار داده شد، از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامد.

  ساعت ۸:۳۰ روز ۱ سپتامبر/ ۱۰ شهریور نیروهای یژاستار علیه نظامیانی که برتپه خرگل در منطقه چله در جولمرگ مستقر شده بودند عملیاتی را به انجام رساندند. به شکلی موفق ضرباتی به استحکامات و سنگرهای دشمن وارد شد، از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامد.

  دو بالگرد نظامی از نوع آتاک هدف قرار داده شدند

  در ساعت ۰۰:۱۰ همان روز نیروهایمان ۲ بالگرد نظامی از نوع آتاک که در اطراف تپه شکیف در عرصه خاکورک به گشت‌زنی پرداخته بودند را هدف قرار دادند. ضرباتی مهلک به هر دو بالگرد وارد شده و به ناچار عقب نشینی کردند.

  ساعت ۱۹ روز ۲۷ آگوست/ ۵ شهریور ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه مرمانگه واقع در درسیم تحرکاتی را آغاز کرد. در همان روز نیروهای اشغالگر منطقه را بمباران کردند، سپس در ساعت صبح روز ۲۸آگوست/۶ شهریور میان نیروهایمان و نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه درگیری رویداد. در این تحرکات که تاکنون با کمک یگان‌های مخفی ادامه دارد، ۴ تن از رفقایمان به شهادت رسیدند. در آینده اطلاعات بیشتری را درباره‌ی مشخصات رفقای شهیدمان به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند.

  حملات هوایی علیه مناطق حفاظتی مدیا

  ارتش اشغالگر ترکیه مناطق حفاظتی مدیا را هدف حملات هوایی قرار داد. در این چهارچوب؛

  ساعت ۲۰:۰۰ روز ۳۱ آگوست/ ۹ شهریور و  ۱۲:۲۰ روز ۱ سپتامبر/ ۱۰ شهریور هواپیماهای جنگنده حومه روستای یکماله در عرصه متینا را بمباران کردند.

  ساعت ۱ روز ۳۱ آگوست/ ۹ شهریور هواپیماهای جنگنده گلیه آواشین در عرصه آواشین را بمباران کردند.

  در ساعات ظهر روز ۱ سپتامبر /۱۰ شهریور هواپیماهای جنگنده حومه روستاهای شکفتا و گوزه در عرصه گاره را بمباران کردند.

  در نتیجه‌ی این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نشده است، در نتیجه‌ی بمباران‌ها اراضی منطقه آتش گرفتند. "