گشتزنی هواپیماهای جاسوسی ترکیه در آسمان زینی ورتی

تحرکات در منطقه‌ی زینی ورتی ادامه دارد و هواپیماهای جاسوسی دولت ترکیه‌ی اشغالگر گشتزنی در آسمان منطقه را آغاز کرده‌اند. هم زمان انتقال تجهیزات و نیروی بیشتر به زینی ورتی ادامه دارد.

هواپیماهای جاسوسی دولت اشغالگر ترکیه از صبح امروز گشت زنی در آسمان منطقه‌ی زینی ورتی را آغاز کرده‌اند.

این در حالیست که روز گذشته ابزار و سیمان و چوب و سایر وسایل برای نیروهایی که در زینی ورتی مستقر شده‌اند برده شده و مشخص است که آنها در حال ساختن مقرهایی برای خود هستند.

دیروز همچنین نیروهای دیگری از زیروانی در دامن‌ ی کوهستان کاروخ رو به زین ورتی مستقر شده‌اند و این نیروها چادرهای آبی برافراشته‌اند.

همچنین همراه این رخدادها لشکر ۷ چومان که در ظاهر لشکر مشترک پ.د.ک و ی.ن.ک است، اما همه‌ی اعضای آن پیشمرگه‌ی حزب دمکرات کوردستان پ.د.ک هستند، به منطقه رفته‌اند.

این در حالیست که مردم منطقه افراد بیگانه را در این منطقه‌ی حساس دیده‌اند که بی‌سیم به همراه داشته‌اند و به زبان ترکی تکلم می‌کرده‌اند. به احتمال زیاد این افراد اعضای دستگاه جاسوسی میت ترکیه هستند.

از زمانی که حزب دمکرات کوردستان پ.د. نیروهایی را به منطقه‌ی زینی ورتی منتقل کرده است اعتراضات علیه این اقدام پ.د.ک در افکار عمومی کوردستان ایجاد شده است و پس از استقرار این نیروها، جنگنده‌های دولت اشغالگر ترکیه، مقر گریلاهای پ.ک.ک را بمباران کرده‌اند که سبب شهید شدن ۳ گریلا شد.

علی‌رغم همه‌ی تلاش‌ها و اعتراضات اما تاکنون این نیروها منطقه را ترک نکرده‌اند.