گشودن پرونده‌ی جدید برای شهردار کلان‌شهر آمد

به بهانه تبلیغات برای سازمان، پرونده جدیدی برای شهردار پیشین کلان شهر آمد گشوده شد.

به بهانه تبلیغات برای سازمان، پرونده جدیدی برای سلجوق مزراکلی شهردار پیشین کلان‌شهر آمد گشوده شد. دادستانی جمهوری در آنکارا کیفرخواست جدیدی را مبنی بر ایراد اتهامات جدید به سلجوق مزراکلی به شعبه ۲۸ دادگاه جرایم سنگین آنکارا ارائه داده است. نخستین نشست این دادگاه در ۱۲ اکتبر برگزار می‌شود.

زمانیکه سلجوق مزراکلی نماینده آمد در پارلمان بود، در فاصله روزهای ۵-۱۵ اگوست در ۶ آکسیون حزب خود مشارکت کرده و تویت‌هایی را در این راستا منتشر کرده بود. اکنون شرکت در این اکسیونها و انتشار تویت به یکی از اتهامات دادگاه ترک علیه سلجوق مزراکلی تبدیل شده است. دادستانی جمهوری در دسامبر ۲۰۱۸ تحت پیگرد و بازجویی قرار گرفته و پرونده وی به آنکارا ارجاع شده بود.

انتشار توییتهایی در رابطه با اعدام رامین حسین پناهی در روژهلات کوردستان از سوی ایران، مشارکت در اجتماعات، مشارکت در اطلاعیه ۹ اکتبر در رابطه با حمله به حزب دمکراتیک خلق‌ها، مشارکت در کنفرانس خاورمیانه و راه حل دمکراتیک حزب دمکراتیک خلق‌ها و حمایت از  اعتصاب غذایی که با پیشاهنگی لیلا گوون اغاز شده بود از جمله موارد اتهامی شهردار پیشین کلان شهر آمد هستند.

سلجوق میزراکلی پیش از این نیز در دادگاه جرایم سنگین شعبه ۹ شهر آمد بنابه اعترافات شخصی به نام «هجران برنا آویردی» مبنی بر «عضویت در سازمان» به ۹ سال و ۴ ماه و ۱۵ روز زندان محکوم شده بود.