گیلو عیسی: لازم است احزاب جنوب کوردستان منافع ملی را در اولویت قرار بدهند

گیلو عیسی عضو کمیته مرکزی حزب دمکراتیک کورد در سوریه (پ.د.ک.س) از احزاب جنوب کوردستان درخواست نمود که منافع خلق کورد را در اولویت قرار دهند.

منطقه زینی ورتی بین شهر رانیه و سوران و سلسه کوههای قندیل و کاردوخ قرار گرفته و منطقه‌ای استراتژیک محسوب می‌شود. در این منطقه مورد مناقشه، اکنون نیروهای حزب دمکرات کوردستان و اتحادیه میهنی کوردستان مستقر شده‌اند. در رابطه با تحولات اخیر منطقه خبرگزاری هاوار با گیلو عیسی، عضو کمیته مرکزی حزب دمکرانیک کورد در سوریه به گفتگو پرداخته است.

در این دیدار گیلو عیسی از احزاب جنوب کوردستان درخواست نموده است که با ذهنیت تنگ حزبی عمل نکرده و منافع خلق کورد را در اولویت قرار داده و از سیاست نادیده گرفتن یکی از احزاب یا برتری یک حزب بر دیگر احزاب دوری گزینند.

ریاست مشترک کنفدرالیسم جوامع کوردستان در بیانیه‌ای پیش از این اعلام کرده بود که استقرار نیروهای حزب دمکرات کوردستان در منطقه زینی ورتی می‌تواند به عنوان زمینه‌سازی برای قندیل در نظر گرفته شود. عیسی در این رابطه گفت: حزب دمکرات کوردستان به منافع دولت ترک خدمت کرده و تلاش می‌کند تا بین حزب کارگران کوردستان و حزب دمکرات کوردستان فتنه‌انگیزی کند.

گیلو عیسی در ادامه سخنان خود افزود: رویدادهای اخیر برای خلق کورد و بویژه بعد از دستاوردهای خلق در این بخش از کوردستان و تقدیم هزاران شهید، دردآور و پر از رنج بوده است. ما امیدواریم که احزاب جنوب کوردستان بتوانند دستاوردهای خلق کورد را در جنوب کوردستان حفاظت کرده و از مرحله عدم توافق حزبی گذر کنند. آنچه که اتفاق افتاده است بدور از منافع خلق کورد بوده و در راستای منافع احزاب و دولت‌های خارجی منطقه قرار می‌گیرد. خصوصا که در مرحله کنونی که خلق کورد در آن قرار دارد، این اشتباه می‌تواند اشتباهی بزرگ محسوب شود. گیلو عیسی اظهار داشت که ذهنیت مبتنی بر تحزب باعث استقرار دمکراسی نشده و نسبت به ایجاد تنش و بی‌ثباتی در میان خلق هشدار داد.

گیلو عیسی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: لازم است که خلق کورد از سیاستهایی که باعث ازدیاد تنش می‌شود دوری کرده و علیه سیاستها و تهدیدهایی که امنیت کوردستان را دچار خطر نماید واکنش نشان دهد. باید حملات اخیر ارتش ترک به مخمور در سراسر کوردستان جدی گرفته شده و در مقابل این حملات موضع بگیرند. زیرا این حملات در راستای منافع دولت‌های اشغالگر کوردستان است.

گیلو عیسی در پایان خاطرنشان ساخت: از تمامی نیروهای کورد می‌خواهیم که به جای نگاه‌های تنگ حزبی، صفوف خلق کورد را منسجم نموده و به منظور تحقق منافع کورد، دستاوردهای خلق کورد را حراست و حفاظت نمایند. کوردستان جزو دارایی‌های یک حزب و یک جامعه نیست. کوردستان به تمامی آحاد خلق کورد و عناصر تشکیل دهنده کوردستان تعلق دارد. باید ما این مهم را برای خلق کورد و برای هزاران شهیدی که جان خود را فدا کرده‌اند، عملی کنیم.