ی.ر.ک؛ دشمنان مرحله تازه‌ای از جنگ روانی علیه کردها را آغاز کرده‌اند

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع روژهلات کردستان- ی.ر.ک با انتشار بیانیه‌ای خواهان اتحاد و همبستگی هرچه بیشتر خلق کرد در مصاف با اشغالگران کردستان شده است.

   متن بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات ی.ر.ک به این شرح است:

   "سعی و تقلای اشغالگران کردستان و تداوم قتل‌عام کردها از سوی نیروهای غاصب کماکان به قوت خود باقیست. بدخواهان کُردها در مقابله با خلق مقاوم و مبارزان کُرد با بکارگیری شیوه‌های جنگ روانی مرحله‌ی تازه‌ای از جنگ اشغالگرانه را آغاز کرده‌اند و به اعمالی چرکین روی آورده‌اند.

   پرواز پهپادهای تجسسی بدون سرنشین دشمنان خلق کرد در مناطق حفاظتی مدیا و کوهستان‌های روژهلات کردستان در روزهای اخیر افزایش یافته است. رژیم‌های اشغالگر ترکیه و ایران با کانسپتی مشترک در تلاشند تا با استفاده از پهپادهای تجسسی بر روحیه، اعتماد به نفس و جوش و هیجان خلق کرد تأ‌ثیر سوء گذاشته و با پیگیری رویکردهای مشترک قلعه مقاومت کردها را تسخیر کنند، این فتنه به دلیل مقاومت بی‌نظیر خلق و گریلا هرگز به موفقیت نخواهد رسید.

   پهپادهایی که بر فراز کوهستان‌های روژهلات کردستان به پرواز درآمده‌اند متعلق به رژیم اشغالگر ایرانند و آنانکه در آسمان مناطق حفاظتی مدیا به گشتزنی برای مقاصد جاسوسی از خلق و گریلا می‌پردازند متعلق به رژیم اشغالگر ترکیه‌اند.

   بر این مبنا پهپادهای تجسسی رژیم غاصب ترکیه در روزهای ٢٣ و ٢۵ آگوست/ ١ و ٣ شهریور در آسمان مناطق پنجوین و آسوس برای مدتی مدید به پرواز درآمدند.

   در ادامه تقلاهای اشغالگران و دشمنان کُردها روزهای ٢۶ و ٢٧ آگوست/ ۴ و ۵ شهریور پهپادهای تجسسی رژیم اشغالگر ایران بدون وقفه بر فراز شهرک سبدلو، روستاهای دروله، مجسه، کانیناو، بنه خوه و دوسینه از توابع شهر بانه و همزمان کوهستان شاهو به گشتزنی پرداخته‌اند.

   ضروریست خلق کرد نسبت در پاسخ به جنگ ویژه دشمنان هر چه بیشتر سازماندهی خود را تقویت کنند و با اتحاد و همبستگی داخلی خلأهای اقدامات مزورانه و اشغالگران را در کردستان از میان بردارند."