"یاد و خاطره فرمانده بزرگ چیچک بوتان و دلگش بوتان را با احترام گرامی می‌داریم"

ه.پ.گ اعلام کرد که عضو شورای فرماندهی یژاستار، ه.پ.گ و عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کوردستان چیچک بوتان و همچنین گریلا دلگش بوتان در چهارم اکتبر/ ١٢ مهرماه سال جاری در جریان جنگ با ارتش اشغالگر ترک در منطقه پله مور استان درسیم به شهادت رسیده‌اند.

مرکز اطلا‌ع‌رسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در مورد شهادت دو گریلای خود در عرصه مبارزاتی درسیم بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه آمده است:

"حاکمیت فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ برای قتل‌عام کوردها تمامی خواسته‌های دولت را محقق کرده و علیه کوردها جنگی سرتاسری را به پیش می‌برند. به دلیل جنگ‌طلبی حاکمیت فاشیست روزانه جنگ روی می‌دهد. نیروهای گریلای ما در مقابل اشغالگری دشمن با روحیه مقاومت و حمله عملیات‌های پیروزمندانه‌ای را به انجام رسانده و ضربات سنگینی را بر دشمن وارد می‌کنند.

روز ۴ اکتبر در ارتفاعات بخش پله‌مور استان درسیم میان نیروهای ما و ارتش اشغالگر ترک جنگ روی داد. در این جنگ تعدادی زیادی از نظامیان دشمن کشته و زخمی شدند اما از شمار دقیق تلفات دشمن خبری در دست نیست. در این جنگ فرماندهی عرصه درسیم و همزمان عضو شورای فرماندهی یژاستار و کمیته مرکزی حزب کارگران کوردستان چیچک بوتان و همچنین رفیق دلگش بوتان تا آخرین گلوله خود جنگیدند و به شهادت رسیدند. مراتب تسلیت خویش را به عموم خلق بویژه خانواده گرامی رفیق چیچک و رفیق دلگش بوتان اعلام می‌داریم، پیمان می‌بندیم که گرامیداشت شهیدان را با پیروزی مزین نماییم."

مشخصات رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: هاجر کایا

   کد سازمانی: چیچک بوتان

   محل و سال تولد: الیح

   نام مادر – نام پدر: هیفا - عبدالله

  تاریخ و محل شهادت: ۴ اکتبر ٢٠١٩/ درسیم

 

   نام و نام خانوادگی: مهدی کاپلان

   کد سازمانی: دلگش بوتان

   محل و سال تولد: جولمرگ

   نام مادر – نام پدر: سایمه- محسن

  تاریخ و محل شهادت: ۴ اکتبر ٢٠١٩/ درسیم

چیچک بوتان در مبارزه‌ای ٢٨ ساله مسئولیت‌های بزرگی را به انجام رساند

رفیق چیچک بوتان در خانواده‌های میهن‌دوست اهل منطقه بشیریه الیح متولد شد که دارای ریشه‌های عمیق ایستادگی می‌باشند و در سال ١٩٩١ به صفوف مبارزه ملحق شد. در آن مرحله که مقاومت و قیام کوردستان شعله‌ور بود رفیق چیچک بوتان همراه با گروهی از خویشاوندان جوان خویش به صفوف مبارزه پیوستند. رفیق چیچک بوتان در مبارزه‌ای به درازای ٢٨ سال در مناطقی همچون بوتان، در بسیاری از مناطق حفاظتی مدیا به وظیفه فرماندهی قرارگاه مرکزی مسئولیت‌ها و وظایف خویش را به انجام رساند."

ه.پ.گ در ادامه این بیانیه از مبارزات فرمانده چیچک بوتان و گریلا دلگش بوتان تجلیل به عمل آورده و یاد و خاطره این دو شهید راه آزادی کوردستان را گرامیداشته است.