یک سال حبس تعزیری برای فرزانه جلالی فعال مدنی کرماشان

فرزانه جلالی فعال مدنی کرماشانی از سوی شعبه ۲ دادگاه انقلاب شهر کرماشان به اتهام « تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. جلسه دادگاهی این فعال روز ۲۴ آبان‌ماه برگزار و صدور حکم حبس رسما در روزهای گذشته به خانواده این فعال مدنی اعلام شده است

شبکه حقوق بشر کردستان به نقل از این فعال مدنی کورد اعلام کرد:"از طرف شعبه ۲ دادگاه انقلاب کرماشان به ریاست قاضی مرادی به یکسال حبس تعزیری بابت اتهام تبلیغ علیه نظام محکوم شدم و از اتهام‌های جاسوسی و عضویت در گروه‌های معاند نظام (پژاک) تبرئه شدم."

فرزانه جلالی، فارغ‌ التحصیل رشته مردم شناسی از دانشگاه تهران، عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران و مدیر مسئول اسبق روزنامه صبح دانشگاه تهران به دلیل فعالیت‌های دانشجویی علیرغم کسب رتبه ۶ در کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۹ از ادامه تحصیل محروم شد. این فعال مدنی در سال‌های اخیر در حوزه زنان و حقوق کودکان مشغول فعالیت بوده است.

این فعال مدنی، روز ۵ اسفند ۱۳۹۵ / ٢٣ فوریه ٢٠١٧ در یکی از خیابانهای شهر کرماشان از سوی ماموران امنیتی بازداشت شد. نیروهای امنیتی این فعال حقوق زنان را به بازداشتگاه اداره اطلاعات در میدان نفت منتقل و پس از آن به منزل مادر ایشان مراجعه کرده و ضمن تفتیش منزل، بیشتر وسایل شخصی ایشان شامل لب‌تاب، کتاب‌ها و دست نوشته‌ها و… را ضبط کرده بودند.

وی در روز ۱۹ اسفندماه/ ٩ مارس بعد از ۱۷ روز نگهداری در بازداشتگاه امنیتی میدان نفت و صدور قرار وثیقه سنگین سیصد میلیون تومانی به کانون اصلاح و تربیت کرماشان منتقل شد و نهایتا در روز ۲۲ اسفند ١٣٩۵/ ١٢ مارس ٢٠١٧ با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد.