یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق برای اعتراض به اشغالگری رژیم تبهکار ترکیه

رژیم تروریست جمهوری اسلامی ایران یک شهروند کورد اهل سنه را به دلیل شرکت در تجمع اعترازی به حمله ارتش اشغالگر ترکیه به شمال و شرق سوریه به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد

به گزارش شبکه‌ی حقوق بشر کوردستان، «امید کرمی» شهروند کورد اهل سنه که یک روز پس از تجمع اعتراضی شهروندان این شهر علیه حمله‌ی ارتش ترکیه به شمال و شرق سوریه (روژاوای کوردستان)، دستگیر شده بود، به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

امید کرمی در ۲۳ مهر پس از برگزاری تجمع اعتراضی علیه حمله‌ی ارتش ترکیه به شمال و شرق سوریه، در منزل پدری خود بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سنه منتقل شد.

وی پس از ۲۵ روز بازداشت و بازجویی به زندان مرکزی سنه منتقل شده و پس از ۵ روز با سپردن وثیقه‌ی ۷۰۰ میلیون تومانی به طور موقت آزاد شد.

امید کرمی در ۳۰ دیماه در شعبه‌ی ۱۰۴ دادگاه کیفری ۲ سنه به ریاست قاضی علی امیدی با اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی و بستن معابر عمومی» به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

در پی حمله ارتش ترکیه به شمال و شرق سوریه در بسیاری از شهرهای روژهلات کوردستان همچون اورمیه، خوی، مهاباد، پیرانشار، سردشت، بوکان، سقز، بانه، مریوان، سنه، دیولان، دیواندره، کرماشان، جوانرو، پاوه، روانسر، ایلام و ایوان تجمعاتی اعتراضی برگزار شد.

در این تجمعات حداقل ۴۷ شهروند بازداشت و تعدادی از آنها به حبس محکوم شدند.

از آنها می‌توان به «رضا اسماعیلی» و «کیوان زارع» در اورمیه اشاره کرد که هر کدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند. هم‌چنین «ژاکا اسماعیل‌پور»، «هومن فیضی»، «شاهو خضری» و «سمکو معروفی» در بوکان از دیگر بازدشت‌شدگان این تجمعات هستند که به حبس محکوم شدند.