یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان: به هر حمله دشمن‌ پاسخ می‌دهیم

فرماندهی یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان (ی.ر.ک) در بیانیه‌ای از تحرکات نظامیان رژیم اشغالگر ایران خبر داده و هشدار داده است اگر نظام اشغالگر ایران در روژهلات به نیروها یا خلقمان حمله کند با پاسخ درخور گریلاها مواجه خواهد شد

در بیانیه فرماندهی ی.ر.ک آمده است:

"دولت ایران در هفته‌ی گذشته تحرکات نظامی خود را در مزرها و تمامی مناطق دیگر روژهلات کوردستان تحت عنوان جایگزینی نیرو افزایش داده و بر تعداد نظامیان خود افزوده است. دشمن به تازگی در مریوان، دیواندره و سقز اقدام به استقرار نظامیان خود با اسلحه‌های سنگین نموده و در تدارک عملیات نظامی می‌باشد. وضعیت تازه توجه ما را جلب کرده و درتلاشیم به اهداف آن پی بریم. ما همچون یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان (ی.ر.ک) در مقابل رژیم ایران در مرحله غیر تهاجمی هستیم، ما این وضعیت را ادامه می‌دهیم اما در صورتی که تحرکات نظامی دولت ایران نیروهای ما و خلقمان را هدف حمله قرار دهد در چارچوب اصل دفاع مشروع مرحله دفاع تهاجمی را مبنا قرار می‌دهیم."

ی.ر.ک می‌افزاید که تحرکات نظامی رژیم ایران در ماه مه هم در روژهلات کوردستان و هم در باشور کوردستان ادامه یافته است.

ی.ر.ک در ادامه بیانیه بیلان ماه مه در روژهلات کوردستان را با افکار عمومی در میان گذاشته است. بنابر بر بیانیه‌ی ی.ر.ک روز ۵ مه در نتیجه درگیری میان گریلاهای روژهلات و عناصر وابسته به رژیم در اطراف روستای نرگسله واقع در سقز،  ٣ نظامی کشته و ١ نظامی دیگر زخمی شده است.