یگان‌های مدافع زنان: زمان انتقام فرا رسیده است

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان با انتشار بیانیه‌ای قتلعام تبهکاران ترک در ۲۵ ژوئن سال ۲۰۱۵ در کوبانی را خاطرنشان ساخته و اعلام نموده است که با رهبری زنان انقلاب روژآوا  علیه تمامی این حملات ایستادگی کرده و  از روژآوا دفاع می‌کنیم.

فرماندهی کل یگانهای مدافع زنان با اشاره به قتلعام ۲۵ ژوئن ۲۰۱۵ که در جریان آن تبهکاران ترک با پوشیدن لباس یگانهای مدافع زنان و یگانهای مدافع خلق در کوبانی دست به قتلعام زده بود اعلام نمود که در مقابل تمامی حملات از انقلاب روژآوا ادفاع می‌کنند.

فرماندهی یگانهای مدافع زنان در این باره گفته است:

دولت اشغالگر ترک دستاوردهای انقلاب روژآوا را که با رهبری زنان گسترش یافته است هیچگاه هضم نکرده و به همین دلیل است که در تمامی حملات خود زنان را به طور اخص، آماج حملات خود قرار داده است. به این منظور بود که علیه رزمندگان، غیر نظامیان در شمال-شرق سوریه دست به قتلعام زدند. قتلعام کوبانی که در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۵ روی داد، یکی از قتل‌عام‌های بسیار وحشیانه بود. در این روز سیاه ده‌ها تبهکار دولت اشغالگر ترک با پوشیدن لباس یگانهای مدافع زنان و یگانهای مدافع خلق، وارد کوبانی شده و به قتلعامی بسیار وحشیانه دست زدند. در مقابل این قتلعام وحشیانه و سنگین، رفقایمان میترا، روژآوا و سورخون تا آخرین نفس خود مقاومت کرده و با قهرمانی به جاویدانان پیوستند.

یگانهای مدافع زنان در بیانیه خود به حملات اخیر دولت ترک به روستای حلنج از توابع کوبانی و دو روز قبل از سالگرد این قتلعام نیز اشاره کرده و در این رابطه می‌گوید: دو روز قبل از سالگرد قتلعام تبهکاران ترک در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۵، در ۲۳ ژوئن امسال بار دیگر شهر کوبانی و خصوصا زنان پیشاهنگ به شیوه‌ای درنده مورد حمله قرار گرفتند. ارتش اشغالگر ترک که در تمامی بخش‌های کوردستان دست به حملات گسترده‌ای زده است با پاسخ شدید ما مواجه می‌شود. ارتش اشغالگر ترک به منظور مخفی کردن شکست‌های خود در مقابل جنبش آزادی ما بار دیگر به روژآوا حمله کرده است. در این حملات، هماهنگ کننده کنگره ستار در منطقه فرات، زهرا برکل، هبون ملا خلیل و مادر آمنه مورد هدف قرار کرفته و به شهادت رسیدند. با هدف قرار دادن این زنان مبارز تلاش می‌شود که بار دیگر اراده مبارزات ازادیخواهانه خلقمان را درهم بشکنند.

فرماندهی کل یگانهای مدافع زنان در رابطه با قتل‌عام اخیر رژیم ترک اظهار داشت:

دولت اشغالگر ترک از دستاوردهای گرانبهایی که با خون هزاران نفر از شهدای ما بدست آمده است در هراس است. به همین دلیل به خوبی می‌داند که انقلاب روژآوا می‌تواند به مبنایی برای انقلابی در تمامی کوردستان و مبنای برای انقلاب بشری تبدیل شود. به همین دلیل است که به شیوه‌ای وحشیانه، با بهره‌گیری از تکنولوژیهای پیشرفته به عفرین، سریکانی و گری سپی حمله کرده و این حملات نیز در نوع خود نشان دهنده ضعف دولت ترک هستند. دولت اشغالگر ترک با تداوم حضور خود در کوردستان درصدد گسترش بخشیدن مرزهای خود برآمده است. اما به خوبی می‌داند که تا مبارزه برای آزادی در جریان باشد، تا زمانیکه زنان انقلابی و مبارز در صحنه حضور داشته باشند، آرزوها و خیالهای این دولت هیچگاه نمی‌تواند به واقعیت تبدیل شود.

فرماندهی یگانهای مدافع خلق با تمام زنان و خلق خود تجدید پیمان می‌کند که بار دیگر با پیگیری خط شهدای خود، این حملات را  بدون پاسخ باقی نگذارد. ما به تمامی آحاد خلقمان اعلام می‌کنیم که زمان انتقام فرا رسیده است. بار دیگر با احترام و ادای دین، از شهدای گرانقدرامان یاد کرده و به جامعه بشری اعلام می‌کنیم که انقلابمان را ادامه می‌دهیم.