یگان‌های مدافع غیرنظامیان: خلق کورد مرحله‌ی خوددفاعی را آغاز کند

شورای اجرایی ی.پ.س/ ی.پ.س زن اعلام کرد که موجودیت خلق کورد هدف قرار گرفته است و از خلق کورد خواست مرحله‌ی خوددفاعی را آغاز کند.

شورای اجرایی یگان‌های مدافع غیرنظامیان (ی.پ.س)/ یگان‌های زنان مدافع غیرنظامیان (ی.پ.س زن) در مورد حملات دولت فاشیست و اشغالگر ترک بیانیه‌ای منتشر کرد که به شرح زیر می‌باشد:

"تبهکاران ترکیه و حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ از یک طرف به زنان تجاوز می‌کنند و از طرف دیگر به کارگران کورد که برای تامین مایحتاج زندگیشان به شهرهای بزرگ ترکیه روی آورده اند، حمله می‌کنند و می‌خواهند خلق کورد را قتل‌عام کنند. تبهکاران حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ که با سیاست ظلم و زور و خشونت نمی‌توانند خلق کورد را تسلیم گیرند، با حملات نژادپرستانه و غیراخلاقی می‌خواهند اراده‌ی خلق کورد را نابود کنند. فاشیستهایی که به زنان و کودکان کورد تجاوز می‌کنند و به قبرستانها حمله می‌کنند، اخیرا به ۱۶ کارگر کورد اهل مردین که در شهر ساکاریا مشغول کار بودند، حمله کردند.

خلق کورد باید بداند که هدف حملات نژادپرستانه در شهرهای بزرگ ترکیه، اسارت، قتل ‌ام و ازبین بردن خلق کورد است. فقط کارگران کورد در ساکاریا مورد حمله قرار نگرفته‌اند، بلکه این حمله از روی عمد انجام شده و هدف آن اراده، موجودیت و ارزش‌های خلق کورد است.

باید با دفاع مستقل پاسخ آنها را داد

باید خلق کورد با دفاع مستقل پاسخ این حملات را بدهد. روا دیدن حملات ترکیه علیه خلق کورد و سکوت در مقابل قتل‌عام و حملات، به معنی همکاری در آنها است. دیروز در آنکارا بارش چاکان را شهید کردند و امروز در ساکاریا به زنان کوردی که فرزندانشان در آغوششان بود، حمله کردند. اگر ما از خود دفاع نکنیم، فردا در جای دیگری با عمل غیراخلاقی دیگری روبرو خواهیم شد.

به حسابشان می‌رسیم

ما به عنوان یگانهای مدافع غیرنظامیان کوردستان علیه دولت ترکیه و حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ با روش رادیکال در کوچه‌ها و خیابان با فاشیسم مقابله می‌کنیم. ما فاشیستها را بابت این حملات بازخواست می‌کنیم و انتقام قتل‌عام علیه کوردها را می‌گیریم.

ما به عنوان نیروهای ی.پ.س/ ی.پ.س زن مبارزاتمان علیه نژادپرستان و فاشیسم ترک در شهرهای بزرگ ترکیه و کوردستان را گسترش می‌دهیم و باید انتقام قتل‌عامها و حملات گرفته شود."