یگان‌های مقاومت غیرنظامیان چهارمین سالروز تأسیس خود را تبریک گفت

ی.پ.س با صدور بیانیه‌ای کتبی چهارمین سالروز تأسیس خویش را گرامی داشت

شورای اجرایی یگان‌های مقاومت غیرنظامیان (ی.پ.س) در بیانیه‌ای کتبی با گرامیداشت چهارمین سالروز تأسیس خویش می‌گوید:"ی.پ.س.د در جرگه مقاومتی که در جزیر، سور، شرنخ، نصیبین، گَوَر، هَزَخ، فارقین، گمگم، سلوپی، دیرک، وان، ستور، کربوران، شمذینان، بسمیل، سیرت، و رحا جریان داشت به شیوه‌ای طبیعی سازماندهی شد و پس از آن به سطح مدیریتی رسید. ما چهارمین سالروز تأسیس ی.پ.س را به رهبر آپو، تمامی شهیدان و خلق قهرمان کورد تبریک می‌گوییم."

ی.پ.س با اشاره به زوایای حملات وحشیانه دولت تبهکار ترکیه به شهرهای باکور کوردستان می‌گوید: "مقاومت خودمدیریتی علیه حاکمیت وحشی آ.ک.پ/م.ه.پ و تیپ شخصیتی حاکم تُرک که به بلایی بر سر بشریت مبدل شده است، اثبات کرد که این مقاومت امروز و فردا نیز دارای جایگاهی ویژه است. میراث فرمانده قهرمان و پیشاهنگ چیاگر، زریان، محمد تونج، خباتکار، سوه، ایسلام، چکو و مبارزه هزاران جوان، زن و مرد که انتقام یکایک آنان گرفته خواهد شد بیانگر پیروزی قطعی مقاومت است.

اعلام خودمدیریتی در جزیر، سور و سلوپی با مقاومت آغاز گردید و در پی آن در نصیبین، شرنخ، گَوَر و هزخ در هر منطقه‌ای از باکور کوردستان به بالاترین سطح رسید. این امر به مبارزه‌ای حماسی بدل گشت. مبارزه از گردهم آمدن سازماندهی خلق، از مقاومت تا قیام و سرهلدان به خطمشی مبارزه تاکتیکی رسید. مقاومت خودمدیریتی که مانیفست آزادی زن است، بی‌گمان لازم است که در پنجمین سال بهتر درک گردد و گامهای عملی آن برداشته شوند. ما همچون مبارزان این راه اعلام می‌کنیم که بدون وقفه برای چنین هدفی تلاش خواهیم کرد.

ما چهارمین سالروز تأسیس ی.پ.س را با هیجانی بزرگ تبریک می‌گوییم و با استفاده از فرصت‌ و ظرفیت‌های بزرگ پیروزی پنجمین سال مبارزه را آغاز می‌کنیم. با این نگرش چهارمین سالروز تأسیس ی.پ.س را به خلق کوردستان شادباش می‌گوییم و در شخص رفقای مقاومت خودمدیریتی یاد و خاطره شهیدانمان را ارج می‌نهیم. پیمان می‌بندیم که در پنجمین سال مبارزه ی.پ.س، نبرد قهرمانانه برای آزادی رهبری و آزادی کوردستان را گسترش داده و شعله‌های جنگ مقاومت را شعله‌ورتر کنیم."