۱۸ میلیون ایرانی تاکنون کرونا گرفته‌اند

با اینکه وزارت بهداشت ایران تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور را کمتر از ٢٣٨ هزار نفر اعلام کرده، اما یک عضو کمیته کشوری کرونا از ابتلای ١٨ میلیون ایرانی به کرونا خبر داده است.

مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری کرونا اعلام کرد:"تا الان ١٨ میلیون نفر ایرانی یعنی حدود ٢٠ درصد جمعیت کشور به کرونا مبتلا شده‌اند."

مردانی بر انجام آزمایش‌های تشخیصی و رعایت‌های فردی به عنوان راهکاری برای قطع زنجیره انتقال کرونا تاکید کرد و گفت که همه افراد دارای علائم بیماری، پرسنل پزشکی در معرض بیماران کووید ۱۹ و کسانی که با بیماران تماس داشته‌اند باید تست‌های تشخیصی کرونا را انجام دهند.

نامبرده در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های دولتی گفته است، بر اساس گفته‌های عضو کمیته کشوری کرونا این تست‌ها عبارتند از آزمایش مولکولی که معمولا از مخاط حلق و بینی گرفته می‌شود و بسته به اینکه از کجا گرفته شود درصد صحت آن می‌تواند از ۳۰ تا ۶۴ درصد تغییر کند. روش تشخیصی برونکوسکوپی به گفته مردانی صحت بیشتری داشته و قطعیت آن بین ۸۰ تا ۹۰ درصد است.

عضو کمیته کشوری کرونا همچنین با بیان اینکه از تست سرولوژی که در واقع تست تشخیص وجود آنتی بادی است برای آگاهی از درصد ابتلای افراد یک منطقه به کرونا استفاده می‌شود، تصریح کرد: "در همین راستا در ایران نیز این تست به صورت رندوم انجام شده و متوجه شدیم که تا الان ۱۸ میلیون ایرانی یعنی حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند."

سخنان مسعود مردانی در حالیست که وزارت بهداشت ایران تعداد مبتلایان به کرونا در این كشور را تا ظهر شنبه (١۴ تیر/ ۴ ژوئیه) تنها ٢٣٧ هزار و ٨٧٨ نفر اعلام کرده است.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران امروز در جلسه ستاد ملی کرونا دستور اجباری شدن ماسک در مکان‌های سرپوشیده را صادر کرد. دستور روحانی از فردا (یکشنبه) به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.