۲۰۰ هزار تن انگور در استان اورمیه تولید می‌شود

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اورمیه گفت: در استان اورمیه هشت هزار هکتار باغ ایستاده انگور وجود دارد و از این لحاظ رتبه نخست کشوری را دارد و با توجه به اینکه امسال بلایای طبیعی کاهش یافته، میزان کل تولید انگور به ۲۰۰ هزار تن می‌رسد.

   معاون بهبود تولید محصولات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اورمیه نیز در این مورد گفت، ۳۰ هزار تن در استان در چرخه‌ی تولید و برداشت انگور فعالیت می‌کنند.

   عبدالله فتح‌الله زاده با اشاره به آغاز فصل برداشت انگور از باغات استان افزود: انگور دومین محصول باغی استان بوده و بیش از ۳۰ هزار بهره بردار به طور مستقیم و ۳۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در امر داشت و برداشت، بسته‌بندی و حمل و نقل انگور فعالیت نموده و از این راه امرار معاش می‌‌كنند.

​​​​​​​   وی اظهار كرد: سطح زیرکشت باغات انگور آبی و دیم استان ۲۱ هزار و ۲۶۶ هکتار است.

​​​​​​​   وی در ادامه گفت، استان اورمیه پنجمین تولید کننده‌ی انگور در ایران است اما از لحاظ کیفیت تولید انگور و همچنین باغهای انگور ایستاده رتبه‌ی اول تولید انگور در ایران را دارد.

​​​​​​​   فتح الله زاده اظهارکرد : از محصول تولیدی بالای ۲۰ هزار تن در سردخانه‌ها ذخیره سازی شده ودر خارج از فصل تولید عرضه بازار مصرف داخلی و خارجی می‌شود و حدود ۳۰ هزار تن بصورت تازه خوری به بازارهای خارج از کشور صادر می‌شود و در حدود ۶۰ هزار تن نیز جذب صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌شود.

​​​​​​​   معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اورمیه تصریح كرد: از این میزان در حدود ۴۰ هزار تن به کشمش تبدیل می‌شود و مابقی به مصارف خانگی که عموماً به شیره، کشمش آفتابی و غیره تبدیل می‌شود.