۳۲۰ روشنفکر خواهان پایان حملات تُرک شدند

۳۲۰ روشنفکر، استاد دانشگاه و سیاستمدار درخواستی را امضا کرده و به پارلمان فرستادند خواستار پایان حملات تُرک به خاک باشور کوردستان شدند.

۳۲۰ شخصیت مستقل علیه حملات رژیم متجاوز تُرک در خاک باشور کوردستان درخواستی را امضا کرده و به دفتر نمایندگی پارلمان عراق در سلیمانیه تقدیم کردند. در این نامه  از پارلمان خواستند که حملات تُرک و توپباران ایران را متوقف کنند.

جمعیت آشتی به دفتر پارلمان عراق در سلیمانیه رفتند. در این دیدار نامه‌ای که توسط ۳۲۰ تن امضا شده بود را تقدیم نمایندگی پارلمان کردند. جمعیت آشتی متشکل از دکتر فایق گولپی، پارلمانتار پیشین دکتر شیرکو حمه امین، تارا حسین از اعضای جنبش آزادی جامعه‌ی کوردستان و هاوژین ملا امین استاد دانشگاه، ابتدا با نماینده پارلمان ریزان شیخ دلیر دیدار کردند.

اقدام جدی انجام دهید

در کنفرانس مطبوعاتی دکتر شیرکو حمه امین از همه‌ی روزنامه‌نگاران و خبرگزاری‌ها و سازمان‌های خبری خواست که در شرایط کنونی به وظیفه‌ی اخلاقی خود عمل کنند و به نفع خلق و میهن کار کنند. هاوژین ملا امین این درخواستنامه را به زبان عربی قرائت کرد و گفت: "به هموطنان، پارلمان عراق و افکار عمومی در مورد جنگ و اشغال خاک باشور کوردستان هشدار می‌دهند و از همه‌ی نیروها و طیفها می‌خواهند که در سطح داخلی و خارجی برای حل این مسئله اقدام جدی انجام دهند. این مسئله باید با گفتگو و دیالوگ حل شود. همه باید در مقابل جنگ و اشغالگری بایستند."

در این درخواست‌نامه آمده است تا مانع از بمباران و اشغالگری شوند. مانع از حملات رژیم تُرک و ایران شوند و خاطرنشان کرده‌اند که "باید هر سه قوه برای حفاظت از دستاوردهای تاریخی عراق و اقلیم همه‌ی توان خود را به کار گیرند."