۶۶مین روز محاصره کمپ پناهجویان مخمور از سوی حزب دمکرات کوردستان

ساکنان مخمور از ۶۶ روز پیش در محاصره نیروهای امنیتی حزب دمکرات کوردستان و فرمانده‌های آن قرار دارند. در اعتراض به سیاست‌های ضد انسانی این حزب تحصن مادران آشتی مخمور در مقابل پست نگهبانی پ.د.ک وارد ٢١مین روز خود شد

   پس از به هلاکت رسیدن مسئول عالیرتبه میت «عثمان کوسه» در رستوران حقه‌باز شهر هولیر در ١٧ ژوئیه ٢٠١٩/ ٢۶ تیرماه ١٣٩٨ نیروهای مسلح حزب دمکرات کوردستان کمپ آوارگان مخمور را در محاصره قرار دادند و از آمد و رفت ساکنان این کمپ تا امروز جلوگیری کرده‌اند، پ.د.ک مانع ورود بیماران، کارگران و ساکنان اهل مخمور به شهر هولیر می‌شود.

   با تمام تلاشهای مجلس دمکراتیک خلق و نهاد امور روابط خارجی این کمپ اما حکومت اقلیم کوردستان تاکنون گامی را برای پایان دادن به ستم حزب دمکرات بر ساکنان مخمور برنداشته است.

   مادران آشتی برای پایان دادن به حصر و تحریم کمپ پناهجویان شهید رستم جودی (مخمور) از ٢١ روز پیش در مقابل پست نگهبانی پ.د.ک دست به تحصن زده‌اند. مادران آشتی شب و روز خود را در این محل سپری می‌کنند.

   مسئولین حکومت اقلیم کردستان تاکنون به خواسته‌های مادران آشتی مخمور پاسخ نداده‌اند. مادران مخمور بر تداوم تحصن تا تحقق خواسته‌هایشان و پایان حصر مخمور پافشاری می‌کنند.

   نیروهای مسلح پ.د.ک از ورود افرادی که خواهان دیدار با مادران متحصن هستند جلوگیری می‌کنند. همچنین پیشمرگه‌های پ.د.ک به مادران متحصن حمله کرده و آنانرا مورد حقارت قرار می‌دهند.