٢ اشغالگر ترک از پای درامدند

ه.پ.گ اعلام کرد که در ارتفاعات قلابان شرنخ و عرصه آواشین ٢ اشغالگر ترک از سوی نیروهای گریلا به هلاکت رسید‌ه‌اند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات تازه‌ای از عملیات‌های گریلایی منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور در عرصه هفتانین؛

ساعت ١۴:٣٠ روز ٢٢ اکتبر/ ٣٠ مهر علیه یک کامیون حامل تجهیزات نظامی که از پایگاه علمون در بخش قلابان شرنخ بسوی تپه تانگ در حرکت بود عملیات تله انفجاری از سوی نیروهای یژا ستار به انجام رسید. در نتیجه این عملیات یک اشغالگر کشته و یک اشغالگر دیگر زخمی شد، کامیون مذکور و تمامی تجهیزات داخل آن منهدم شدند. این عملیات موفقیت‌آمیز برای گرامیداشت یاد و خاطره فرمانده همیشه جاوید رفیق بریتان (گلناز کاراتاش) به انجام رسید.

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس؛

٢۴ اکتبر شب هنگام نیروهای ما در عرصه زاپ هلی‌کوپترهای تهاجمی ارتش ترک را که در صدد حمله به منطقه T شکل بودند هدف قرار دادند. در نتیجه مداخله نیروهای ما هلی‌کوپترهای دشمن مجبور به ترک آسمان منطقه شدند.

٢۴ اکتبر نیروهای ما در اطراف تپه شهید علی عرصه آواشین گروهی از اشغالگران را تحت نظر قرار دادند. پس از کنترل آنان همان روز ساعت ١۶:٢۵ با شیوه سوءقصد آنان را هدف قرار دادند. در این عملیات یک اشغالگر کشته شد.

در مناطق تپه کارتال و ورخله عرصه آواشین؛

٢٣ اکتبر ارتش اشغالگر ترک با گازهای سمی، سلاح‌های شیمیایی و مواد منفجره به تپه کارتال حمله‌ور شد. اشغالگران پس از بمباران درصدد پیشروی بودند، میان مبارزان ما در تپه کارتال و اشغالگران جنگ روی داد و تمام روز ادامه یافت. در نتیجه اشغالگران موفق به پیش روی نشدند.

٢۴ اکتبر ارتش اشغالگر ترک تپه کارتال را ۴ بار با سلاح شیمیایی و مواد منفجره هدف حمله قرار داد. اشغالگران ظهر همان روز درصدد پیشروی بودند که نیروهای ما از فاصله نزدیک ۴ بار آنان را هدف قرار دادند. همزمان نیروهای ما دو دورون را که در حال گشتزنی در آسمان منطقه بودند هدف قرار دادند.

٢۵ اکتبر ساعت ٩:٢۵ ارتش غاصب ترک با گازهای سمی و سلاح‌های شیمیایی تپه کارتال را هدف حمله قرار داد. جنگ سختی در تپه کارتال و اطراف آن مابین نیروهای ما و اشغالگران جریان دارد.

٢۴ اکتبر ارتش اشغالگر ترک با سلاح سنگین منطقه ورخله را هدف حمله قرار داد. همان روز ساعت ٢٢:٢٠ منطقه ورخله ٣ بار هدف حملات انفجاری قرار گرفت.

٢۴ اکتبر از ساعت ١٩:۵٠ تا ٢٠:۵٠ هلیکوپترهای دشمن بر فراز خط قاشورا در متینا به گشتزنی پرداختند.

٢۴ اکتبر از ساعت ٢٢:۴٠ تا ٠٠:۵٠ هلیکوپترهای دشمن بر فراز مناطق تپه کارتال، ورخله، تابورا عربان و بانیستا واقع در آواشین به گشتزنی پرداختند.

٢۴ اکتبر ساعت ٢:۴۵ هواپیماهای جنگنده دشمن منطقه چمچو در زاپ را بمباران کرد."