آکادمی ژنولوژی کتاب «تاریخی که در انتظار نوشته شدن است» را منتشر کرد + دانلود کتاب

«تاریخی که در انتظار نوشته شدن است» چکیده‌ای از تحلیلات رهبر آپو در مورد مسئله‌ی زن و چاره‌یابی آن می‌باشد کە برگرفته از دفاعیات رهبر آپو می‌باشد.

کتاب «تاریخی که در انتظار نوشته شدن است» برگرفته از دفاعیات رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان با محوریت زنان است که از سوی مرکز نشر آکادمی ژنولوژی در مارس ۲۰۱۵ گردآوری، چاپ و نشر گردیده است.

رهبر آپو در این کتاب بیان نموده که پژوهش در باب زن به منزله‌ی نمودِ تراکم رابطه‌ی اجتماعی، صرفاً به این دلیل بامعنا نیست بلکه جهت تحلیل گره‌های ‌کور اجتماعی و گذار از آن‌ها نیز حائز اهمیت فراوانی است. چون نگرش مردسالارانه مزمن شده، درهم شکستن بی‌بصیرتی یا فقدان دیدی که در مورد زنان وجود دارد به نوعی همانند شکافتن اتم‌ها (دشوار) است.

رهبر آپو در ادامه‌ی تحلیلاتش در باب زنان ابراز نموده که پیوند نیرومند زنان با زندگی، هوش عاطفی طبیعی را در آنان پیشرفته‌تر می‌نماید. در مقام مادر کودکان، به واسطه‌ی کار و زحماتش که آمیخته‌ی آلام است، مسئول اساسی حیات اجتماعی می‌باشد. به اندازه‌ای که متوجه‌ زندگی است و آن را درک می‌کند، در زمینه‌ی چگونگی تداوم آن از دانایی افزونی نیز برخوردار است.

رهبری در بخش دیگری از تحلیلاتش در خصوص زنان اظهار می‌دارد؛ در تمدن خاورمیانه تا زمانی‌ که خانواده به‌عنوان میکرومدل دولت ارزیابی نشود، تحلیلات اجتماعی بسیار ناقص خواهد بود. اگر امروزه در جوامع خاورمیانه مشکل زن به اندازه مشکل دولت پیچیده است بدان دلیل می‌باشد که به درازای تاریخ  دولت، تاریخ بردگی طولانی و پیچیده زن وجود دارد. اگر مثلث برمودای زن‌ ـ‌ خانواده‌ ـ‌ مرد در نقشه اجتماعی به‌خوبی نشان داده نشود، هر کشتی راه ‌حل اجتماعی که از کنار آن بگذرد حتما غرق خواهد شد. خانواده موجود در خاورمیانه یا همان میکرومدل دولت، نقش مثلث برمودا را در اقیانوس اجتماعی دارد.

رهبر آپو در ادامه‌ی تحلیلاتش تأکید بر آن دارد تا زمانی که طبیعت زن در تاریکی و ابهام باقی بماند، تمامی طبیعت جامعه ناروشن باقی خواهد ماند. شفاف‌‌‌سازی واقعی و همه‌جانبه‌ی طبیعت اجتماعی، تنها از رهگذر وسیع و واقع‌گرایانه‌ی طبیعت زنان ممکن خواهد بود. روشن‌‌نمودن موقعیت زنان از تاریخ مستعمره‌ شدن‌شان گرفته تا استعمارهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ذهنی‌ای که علیه آنان صورت گرفته، در امر روشن‌شدن همه‌بُعدی سایر موضوعات تاریخ و جامعه‌ی روز، بسیار مفید واقع خواهد گشت.

رهبر عبدالله اوجالان در کتاب ذیل برای رهیافت معضلات پیشروی زنان بیان نموده‌اند که هیچ حوزه‌ای از حیات نمی‌تواند به اندازه‌ی حوزه‌ی زندگی مشترك دارای خصوصیت بنیادین و تعیین‌كننده باشد. محسوب‌کردن رابطه‌ی اقتصادی و دولتی به‌عنوان رابطه‌ی بنیادین، یك اندیشه‌ی‌ قالبیِ جامعه‌شناسی مدرنیته است. هم اقتصاد و هم دولت نتیجتا باید ابزارهای زندگی مشترك باشند. زندگی‌های مشترك نباید در خدمت اقتصاد، دولت و دین باشند. بالعكس، بایستی دولت، دین و اقتصاد در خدمت زندگی مشترك باشند. لیكن مقوله‌ای مغایر با این امر، تمامی جامعه‌شناسی مدرنیته را احاطه كرده است.

رهبر آپو در پایان تحلیلاتش اشاره به آن نموده که آزاد شدن زن در مرحله‌ی تكوین ملت دمكراتیك، حائز اهمیت فراوانی است. زنِ آزادشده، جامعه‌ی آزادشده است. جامعه‌ی آزادشده نیز ملت دمكراتیك است. چیزی كه لازم است، یك «انقلاب زن» است كه باید در تمامی حوزه‌های اجتماعی صورت گیرد. همان‌گونه كه بردگی زنان ژرف‌ترین بردگی است، انقلاب زن نیز باید ژرف‌ترین انقلاب آزادی و برابری باشد. انقلاب زن همچنین مستلزم مبارزه‌ی اخلاقی و سیاسی در برابر ذهنیت تجاوزگری است كه بیست و چهار ساعته در حال جریان می‌باشد.

برای مطالعه کتاب، «تاریخی که در انتظار نوشته شدن است» [اینجا] کلیک کنید.