کنفدرالیسم جوامع کوردستان؛ علیه منافقان و نوکران در ماه رمضان متحد شوید

کمیته‌ی آیین‌ها و خلق‌های ک.ج.ک در پیام خود به مناسبت ماه رمضان درخواست نمود، در خطبه‌ها و نماز جمعه در مورد اتحاد ملی دمکراتیک کوردستان صحبت شود.

کمیته‌ی باورها و خلق‌های ک.ج.ک به مناسبت ماه رمضان پیامی منتشر کرد.

پیام ک.ج.ک به شرح زیر می‌باشد:

"مسلمانان به استقبال یک ماه دیگر رمضان می‌روند. در ماه رمضان معنی دیگری از عبادت وجود دارد. درخواست می‌کنیم مسلمانانی که در ماه رمضان به طور حقیقی روزه می‌گیرند، با عدالت و برادری و بخشش، دعاهایشان مورد قبول قرار گیرد. درخواستمان این است که در این ماه رمضان در کوردستان و همه‌ی جاهایی که مسلمانان در آن زندگی می‌کنند، بخشش بیشتر شود. امیدواریم ویژگی اخلاقی حدیث «زمانی که همسایه‌ای گرسنه است، آنهایی که سیر هستند از ما نیستند» در ماه رمضان انجام شود.

مسلمانان در شرایط بسیار دشوار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به پیشواز ماه رمضان می‌روند. به ویژه مسئله‌ی خلق‌های خاورمیانه عمیق‌تر شده است. در سال‌های اخیر رژیم ترکیه با سیاست اشغالگری و فاشیستی دینی خود این مسائل را بیشتر کرده است. این رژیم فاشیستی و منافق می‌خواهد کوردها را از بین ببرد. می‌خواهد خلق‌های ترکیه را با ظلم و فشار، گرسنه و فقیر و بیکار کند. ابتدا در میان خلق‌های سوریه، عراق، لیبی و خلق عرب به فتنه‌انگیزی پرداخت  و جنگ را گسترش داد. دولت ترکیه، مردم سوریه که از خانه و کاشانه‌ی خود آواره شده‌اند را برای گرفتن میلیون‌ها یورو از اروپا به عنوان کارت فشار به کار می‌گیرد. این مسائل و مسائل مشابه نشان‌دهنده‌ی آن است که مسلمانان فقط در ماه رمضان روزه می‌گیرند اما این مسائل به پایان نرسیده و تمام هم نخواهند شد. امیدواریم که سبب شود تا در ماه رمضان بیشتر در مورد مسائل فکر کنند و برای حل آن اقدام نمایند. به همین دلیل ابتدا از همه‌ی مسلمانان کوردستان و همه‌ی مسلمانان در خاورمیانه می‌خواهیم، علیه دولت فاشیستی که برای منطقه ما ویروسی کشنده و خطرناک است، برای اتحاد ملی و مبارزه تلاش کنند. می‌خواهیم یادآور شویم که مبارزه  برای دمکراسی بهترین نیکی است.

برای خلقمان در باکور (شمال) کوردستان و خارج از میهن

به هیچ وجه زکات و سرفطره‌ی خود را به دستگاه‌ها و کسانی که با دولت های فاشیستی کار می‌کنند، یا تحت عنوان کورد بودن با دولت اشغالگر ترکیه همکاری می‌کنند، ندهید. بر اساس آیین اسلام این کار هیچ اجری ندارد. چون اگر این کار را انجام دهید، با این پول و زکات به خود شما ظلم می‌شود. به مناسبت ماه رمضان درخواست ما از خلق مسلمانمان در باکور کوردستان و در خارج از میهن آن است که به مسجد‌هایی که تحت فرمان دولت قرار دارند نروید، چون این مساجد در واقع مراکز اطلاعاتی و جاسوسی هستند. در مساجد وابسته به دولت ترکیه غیر از دشمنی با کوردها و فتنه، فساد، انکار، دروغ، قتل‌عام هیچ چیز دیگری وجود ندارد. به مسجد‌هایی که هر روزه در آن علیه هویت و احساس دینی و ارزش‌های اخلاقی سخنرانی می‌شود، نروید. نماز خود را در خانه، محلات و مساجد خود و بر اساس فرصت خود و در میادین برگزار کنید، چون قطعاً اجر آن بیشتر خواهد بود.

خلق فداکار باشور کوردستان

درخواست ما از شما این است که در سخنرانی‌ها، خطبه‌ها و سخنان ماه رمضان، اتحاد ملی دمکراتیک کوردستان را مورد بحث قرار دهید. درخواست ما از دانایان و سیدهای باشور (جنوب) کوردستان این است که از مقاومت خلق ایزدی در شنگال صیانت کنید. دولت ترکیه اشغالگر به همراه نوکرانش توافق کرده‌اند و ثروتهای مادی شما را غصب نموده‌اند. آنها از این ثروت‌ها برای نابودی و ویرانی میهنمان و قتل‌عام خلقمان استفاده می‌کنند. درخواستمان از دانایان و سیدهای باشور کوردستان این است که در این ماه رمضان همکاران و خائنانی که با سربازها و دستگاه اطلاعاتی دولت اشغالگر ترکیه همکاری می‌کنند را رسوا کرده که این وظیفه‌ای میهنی و انسانی است.

خلق روژهلات و روژاوای کوردستان

خلق ما در روژهلات کوردستان به دلیل فشار و سیاست اشتباه رژیم [ایران] و همچنین فقر و بیکاری که به دلیل گسترش ویروس کرونا ایجاد شده است، به پیشواز ماه رمضان می‌رود. ما معتقدیم و امیدواریم که خلقمان در روژهلات کوردستان در چنین شرایط دشواری اتحاد خود را تقویت کرده و با پشتیبانی و حمایت از یکدیگر این مرحله را پشت سر بگذارد.

خلقمان در شمال و شرق سوریه که تحت تهدید و حملات دولت اشغالگر ترکیه قرار دارد، به پیشواز ماه رمضان می‌رود. ما امیدواریم در ماه رمضان برای خلق ما که در این مناطق زندگی می‌کنند، سبب تقویت سازمان یافتگی ملت دمکراتیک و تقویت خود دفاعی و آزاد کردن مناطق اشغال شده شود.

درخواست ما از خلقمان در هر چهار بخش کوردستان این است که در رمضان اتحاد خود را تقویت کنند، با هم آشتی کرده و پشتیبان یکدیگر باشند. می‌خواهیم یادآور شویم که زکات و فطره امسال را به دستگاه‌ها و مراکز میهن‌دوست در کوردستان بدهید، چون تقویت این دستگاه‌ها دارای اجر بسیار می‌باشد و وظیفه‌ای میهنی است. امیدوارم ماه رمضان ابتدا برای مسلمانان کوردستان و همه‌ی مسلمانان دمکراتیک سبب خیر شود و روزه و نیات آن‌ها مورد قبول درگاه حق قرار گیرد."