نیروهای مدافع خلق: ٢ اشغالگر کشته شدند، به یک هلی‌کوپتر ضربه وارد شد

نیروهای گریلا در آواشین و متین اشغالگران ترک را هدف قرار دادند. در عملیات نیروهای گریلا از کشته شدن ٢ نظامی ترک اطمینان حاصل شده است.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه جزئیات عملیات گریلاهای خود و حملات رژیم اشغالگر ترک را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در عرصه آواشین؛

٢۶ شهریور/ ١٧ دسامبر ساعت ١۴:۴۵ نیروهایمان علیه اشغالگران در تپه سلیمان عملیاتی انفجاری را به انجام رساندند. در این عملیات پیروزمندانه حداقل ٢ اشغالگر کشته شدند. ارتش اشغالگر ترک ساعت ١۵ اجساد کشته‌های خود را با هلی‌کوپتر از منطقه خارج کرد.

در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور در عرصه متینا؛

١٧ سپتامبر ساعت ٢٢:١٠ زمانیکه هلی‌کوپترهای دشمن درصدد حملات راکتی و گلوله‌باران مناطق هروره و کیسته بودند، نیروهای یژا ستار از دو محور آنان را هدف قرار دادند. در نتیجه یکی از هلی‌کوپترها متحمل خسارت شده و مجبور به ترک آسمان منطقه شد.

عرصه مقاومت ورخله در آواشین؛

١٧ سپتامبر با سلاح‌های سنگین و بمباران این عرصه مقاومت را هدف حمله قرار داد و در تلاش پیشروی بود. در نتیجه مداخله مقاومتگران ورخله جنگ سنگینی روی داد. در مقابل حملات وحشیانه ارتش ترک که از هرگونه تکنولوژی بهره می‌گیرد، مقاومتگران ورخله با عزم ملیتان آپویی پولادین با اشغالگران جنگیدند و اجازه پیشروی به آنان ندادند.

١٧ سپتامبر ساعت ١۵:١٠ هواپیماهای جنگنده منطقه کافیا در عرصه گاره را بمباران کردند.

از ساعت ١۵ تا ٢٣ روز ١٧ سپتامبر هواپیماهای جنگنده بر فراز خط قاشورا در متینا به پرواز درآمدند. اطراف روستاهای ایدنه، دشیشه و سرارو در بخش کانی‌ماسی شهرک آمیدی و منطقه کوردینه از سوی هلی‌کوپترها و پایگاه‌های مرزی هدف آتش توپخانه و خمپاره قرار گرفتند.

١٧ سپتامبر از ساعت ١۵:٣٠ تا ١۵:۴٠ هواپیماهای جنگنده منطقه کارکر و ساجا در عرصه زاپ را بمباران کردند."