اقدامات شبکه پلید میت علیه نیروهای سوریه دمکرات

​​​​​​​  شهاب احمد عبداللطیف که از سوی نیروهای سوریه دمکراتیک دستگیر شده است به شبکه پلید امنیت و سازمان میت و اقدامات این آنها در راستای حمله به نیروهای سوریه دمکراتیک و نقل و انتقال نیروهای داعش نیز اشاره نمود

  شهاب احمد عبدالطیف که اکنون در دست نیروهای ق.س.د قرار دارد بعد از اعتراف به پیوندهای خود با سازمان اطلاعات و امنیت، به شرح جزئیات ارتباطات خود با میت، بازار و اعمال پلید خود پرداخت.

  شهاب احمد در این رابطه اظهار داشت: بعد از ملاقاتم با سازمان اطلاعات و امنیت، میت [سازمان اطلاعات ملی ترک] نیز خواستار دیدن من شد. میت نیز مانند سازمان امنیت در پیگیر ابوبکر ترکی (الهامی بالی) بود. ابو شجاع زمینه این دیدار را برایم فراهم کرد. من و محمد قادر در هتل نوالی اعضای میت را ملاقات کردیم. این بار برخلاف گذشته نه در یک کافه، بلکه در هتل این ملاقات انجام شد. ٢ عرب و ٢ ترک. یکی از این اعراب از سوریه بود، اما شناسنامه ترکی هم داشت. به زبان عربی و ترکی تکلم می‌کرد.

  اعضای میت در ابتدا گفتند: اطلاع داریم که در ارتباط با تراکنشهای مالی داعش به آنها اطلاع‌رسانی می‌کنم. متعاقبا پرسیدند؛ ما می‌دانیم که تو ابوبکر ترکی را می‌شناسی. من نیز گفتم از پریروز از افراد ساکن در هجین پرس و جو کرده و عکسی از وی برایم فرستاده‌اند و  گفتند که زنده است. پرسیدند که چگونه میتوان به وی رسید؟ از من عکس و محل سکونت وی را پرسیدند. در این بخش سخنان ما پایان گرفت. ما یکدیگر را شناختیم و آنها شماره تلفن من را برداشتند.

فعالیت علیه نیروهای سوریه دمکرات

  شهاب عبدالطیف در ادامه اعترافات خود افزود: بعد از خاتمه پذیرفتن مساله ترکی، در ارتباط با ایجاد هسته‌های مخفی علیه نیروهای سوریه دمکرات و حملات تروریستی و خربکارانه با میت گفتوگو کرده است. بعد از آنکه با من سخن گفتند، از عمر پرسیدند که در این راستا چکار میغکنید؟ عمر نیز به نیروهای سوریه دمکرات اشاره کرده و گفت: من میتوانم علیه زرد‌ها [احتمالا منظور ی.پ.گ است] تلاش کنم. می‌توانم ماشینهای زرهی را هدف قرار داده و منفجر کنم. می‌توانیم شخصیتهای مهم را به قتل برسانم. اعضای میت نیز پرسیدند که برای دست زدن به این اقدامات از آنها چه می‌خواهد؟ عمر ۳۰ اسلحه همراه با صدا خفه کن از آنها خواست. آنها نیز گفتند امانپذیر است، اما باید این درخواست را به مقامات بالاتر از خودشان اطلاع دهند. به من گفتند: تو نیز به سازمان اطلاعات و امنیت در ارتباط با این دیدار ما چیزی نخواهی گفت. از این لحظه به بعد با آنها لازم نیست که ملاقاتی داشته باشی. تو کاملا با ما در ارتباط خواهی بود. به آنها نیز اطلاع خواهیم داد که از این به بعد مایه ناراحتی تو را فراهم نکنند.

دومین دیدار با میت

  شهاب احمد عبدالطیف در ادامه افزود: بعد از این دیدار او تلاشهای بیشتری را در ارتباط با پیداکردن ابوبکر (الهامی بالی) آغاز کرد. عده‌ای می‌گفتند که زنده است و عده‌ای نیز می‌گفتند مرده است. شخصی به من گفت خانه وی را هدف قرار داده‌اند، اما وی در آن هنگام در خانه نبوده و زنده مانده است. اما برای عکس وی مبلغ فراوانی درخواست میکرد. من نیز از طریق عمر به میت اطلاع دادم. عمر اکنون بیشتر  از ابو شجاع با میت در ارتباط بود. طبق اطلاعات من ابو شجاع با مقامات ارشد میت نشست و برخاست داشت. بعد از اطلاع رسانی عمر، طی همان ماه با اعضای میت دیدار به عمل آوردیم.

  دومین دیدارم با اعضای میت در هتل حران در اورفا بود. عربی به نام احمد گانام و یک سوری در مراحل اولیه این دیدار اماده بودند. شهاب در ادامه سخنان خود افزود: این شخص طراح حملات انفجاری عدیدهای علیه نیروهای سوریه دمکرات بود. یکی از اعضای مهم میت در سوریه بود. شناسنامه ترکی وی را دیدم. تقریبا ۳۰ ساله بود، از اهالی قامیشلو یا حسکه بود به درستی به یاد ندارم. بعد از آنکه داعش اعضای کنسول ترکیه در موصل را آزاد کرد، یکی از افرادی بود که مورد معاوضه قرار گرفت. عمر  یکی از اقوام وی به این مساله اشاره کردند. قبل از آنکه با میت به همکاری بپردازد، در میان گروههای مسلح به فعالیت می‌پرداخت.

تصویب طرح حمله علیه نیروهای سوریه دمکرات

  شهاب احمد عبدالطیف در ادامه سخنان خود افزود: احمد گانام در دومین دیدار خود خواست که برای اعضای تیم وی خانه‌ای کرایه شود. به من گفت: وقت چندانی در اختیار نداریم. نمیتوانیم این دیدارها را به این صورت ادامه دهیم. ما برای شما یک خانه کرایه می‌کنیم و افراد را در این خانه متشکل می‌کنیم. شما باید در این خانه مستقر شوید. در ارتباط با مسائل بحث کنیم، گفتوگو کنیم و سریعا هر مساله‌ای را به شما اطلاع دهیم. نمی‌تواینم منفردا با تمامی اعضای تیم دیدار داشته باشیم.

  در مورد ابوبکر ترکی بار دیگر سوال کردند. من جواب دادم که زنده است. اما برای ارسال عکس و تصاویر وی مبالغ فراوانی پول می‌خواهند. گفت: بسیار خوب. از عمر پرسید کار شما به کجا رسید؟ عمر جواب داد منتظر پاسخ شما هستیم. درخواست عمر مورد پذیرش واقع شده بود. گفت می‌توانید کار را شروع کنید. مواد انفجاری و اسلحه‌ها اماده هستند. عمر گفت: در ارتباط با وسایط نقلیه زرهی فرماندهان ارشد نیروهای سوریه دمکرات اطلاعات خوبی دارم. می‌توانیم آنها را هدف قرار دهیم. باید سلاحها و مواد منفجره را به انجا انتقال دهیم. این عضو میت نیز مساله انتقال مواد انفجاری و سلاحها را مورد بررسی قرار داد. می‌بایست این مواد از طریق جرابلس انتقال می‌یافت.

انفجار بزرگ در رقه

  شهاب در ادامه این بخش از سخنان خود افزود: میت سلاح و مواد انفجاری مورد نیاز برای حمله علیه نیروهای سوریه دمکرات را به عمر تحویل داد. عمر و ابوشجاع با وسیله نقلیه من عازم جرابلس شدند. احمد گانام عضو میت طراحی انتقال این مواد را به سوریه انجام داده و مواد منفجره به رقه رسید. بعد از چند روز در نزدیکی ترمینال رقه انفجار بزرگی روی داد. شهاب در بخش دیگری از سخنان خود اعتراف نمود که میت ترکیه انجام عمل دیگری را نیز از وی خواسته بود. از من خواستند که نیروهای داعش را به ترکیه انتقال دهم. به من گفتند ترتیب نقل و انتقال آنها را بده، اوراق هویتی را برای آنها آماده کن و برای کرایه منزل نیز به آنها کمک کن. عمر محمد قادر و ابو شجاع با میت به توافق رسیدند و میت به من اطلاع داد که به منظور انتقال اعضای داعش کریدوری گشوده شود. اعضای میت به من گفتند که اما باید از ابتدا به ما اطلاع بدهید که این افراد از کجا وارد خاک ترکیه می‌شوند. چه کسانی هستند؟ باید خارجیها را نیز ببینیم. ما نیز به شما اطلاع می‌دهیم که از کدام مسیر آنها را منتقل نمایید. میت به ما گفت باید داعشیها را به ترکیه منتقل کنید. ما نیز از آنها خواستیم که مرز را باز کنند. آنها نیز گفتند که از چنین قدرتی برخوردار نیستند. اما میت اجاز می‌دهد که از مرز وارد شوند. عمر عده‌ای را منتقل کرد، من نیز درصدد برآمدم که طی چند روز ماموریتم را به انجام برسانم  به اورفا برگردم که در مدت کمی توسط نیروهای سوریه دمکرات دستگیر شدم.