"با الهام از روح هورین خلف ایستادگی می‌کنیم"

جیهان خدرو رئیس دسته‌ی زنان خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه تاکید کرد، اگر لازم باشد همه اسحه به دست می‌گیریم، اما اشغالگری دولت ترکیه را نمی‌پذیریم، او گفت، "با الهام از روح هورین خلف ایستادگی می‌کنیم."

جیهان خدرو رئیس دسته‌ی زنان اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک در مورد اهداف دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش، با خبرگزاری فرات مصاحبه کرد و در مورد نقش زنان و مقاومت علیه اشغالگران سخن گفت.

خدرو در مورد ذهنیت مشترک میان دولت ترکیه و داعش و گروههای تبهکار علیه زنان سخن گفت و اعلام کرد، در سوریه و روژاوای کوردستان، مناطقی که خارج از کنترل دولت ترکیه هستند، انقلاب واقعی زنان آغاز شده است.

خدرو اعلام کرد، زنان انقلاب روژاوا، در یک زمان انقلابی در انقلاب دیگر کردند و گفت، "پس از تئوری ما در عمل به دنبال آزادی هستیم. در زمینه‌ی سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و نظامی خود را اثبات کردیم. ی.پ.ژ اکنون در سرتاسر جهان خود را اثبات کرده است و در سرتاسر جهان شناخته شده است و از آنها حمایت می‌کنند. سیستم زنان، دفاع زنان، سیستم ریاست مشترکی و شرکت فعالانه‌ی زنان در همه‌ی زمینه‌ها در روژاوای کوردستان، خود به خود درست شده است؟ بدون شک خیر، در نتیجه‌ی مبارزات بزرگ به ثمر رسید. ما در میانه‌ی جنگ و شرایطی دشوار از آینده‌ی خود محافظت می‌کنیم."

"می‌خواهند خاک و آینده‌مان را غصب کنند"

خدرو همچنین اعلام کرد، دولت ترکیه فهمید که اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک و سیستم دفاع از آزادی زنان چگونه است، به همین دلیل ابتدا شهبا، سپس عفرین و اکنون سریکانی و گری‌سپی را اشغال کرده است. وی گفت: "سال ۲۰۱۶ زمانی که نیروهای انقلابی خواستند منطقه‌ی شهبا را از دست داعش آزاد کنند، دولت ترکیه حملاتش را در همان زمان آغاز کرد و سپس شهبا را اشغال نمود. سپس در سال ۲۰۱۷ عفرین را اشغال نمود و در نتیجه صدها هزار هم وطن به اجبار کوچ کردند. عفرین و شهبا را به لانه‌ی جهادیها و داعشیها تبدیل کرد. دمگرافی عفرین را تغییر داد. در شهبا و عفرین از هر لحاظ به زنان ظلم کرد. اکنون نیز در سریکانی و گری‌سپی میخواهد همان کارها را دوباره کند. می‌خواهند خاک و آینده‌ی زنان و خلق شمال و شرق سوریه را غصب کنند. تصاویر تبهکاران جنگ ویژه‌ی تبهکاران دولت ترکیه را دیدیم که چگونه هورین خلف را شهید کردند. آنچه اردوغان و تبهکارانش برای زنان روا می‌بینند چنین آینده‌ای است."

"با الهام از روح هورین خلف ایستادگی می‌کنیم"

رئیس دسته‌ی زنان اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک در مورد شخصیت شهید هورین خلف گفت: "من رفیق هورین را می‌شناختم، او سیاستمداری پیشاهنگ بود. زندگی خود را برای آزادی زنان و جامعه اختصاص داد. در شورای سوریه‌ی دمکراتیک با هم بودیم. همچنین برای کارهای دیپلماتیک با هم به خارج رفتیم. مسائل زنان و جامعه را به عنوان مسئله ی خود می‌دید و تلاش می‌کرد آنها را حل کند. بزرگترین غم او نبود آزادی بود. بسیار به زنان عرب توجه می‌کرد. همیشه با آنها در ارتباط بود، آنها را سازماندهی می‌کرد و به مشکلاتشان گوش می‌داد و آنرا حل می‌کرد. همیشه تاکید می‌کرد که زنان عرب بیشتر از زنان کورد مورد ظلم واقع می‌شوند. در نتیجه‌ی این تلاشهاست که اکنون در سریکانی و گری‌سپی و عین عیسی و تل تمر زنان عرب در جبهه‌ی خط مقدم جنگ هستند. این مایه‌ی امید است. زنان کورد و عرب و سریانی و ارمنی به مقاومت علیه اشغالگران ادامه می‌دهند. اگر لازم باشد همه اسلحه بر میداریم، اما هرگز اشغالگری دولت ترکیه را نمیپذیریم. با الهام از روح هورین خلف ایستادگی می‌کنیم."

"همه با هم پیروز می‌شویم"

خدرو در پایان سخنانش پیامی برای زنان جهان فرستاد و گفت: "فاشیسم اردوغان خلق‌ها و زنان جهان را تهدید می‌کند. می‌خواهد امیدهای زنان را از بین ببرد. اردوغان بزرگترین حامی داعش است و آنها را در سریکانی و گری‌سپی مستقر کرده است. اردوغان می‌خواهد داعش را در آن منطقه قدرتمند و بزرگ کند و زنان جهان را به آینده‌ای خونبار و تاریک محکوم کند. باید ما به عنوان زن این مرحله را تغییر دهیم و آنرا به دستاوردی بزرگ بدل کنیم. ما در این چهارچوب مبارزه می‌کنیم و برای پیروزی خون خود را می‌ریزیم و جانمان را فدا می‌کنیم. باید ما زنان، علیه فاشیسم اردوغان و آ.ک.پ که دشمن زنان هستند بایستیم و در ۲۵ نوامبر بزرگترین تجمعات را انجام دهیم."