دو تن از جانباختگان حمله فاشیستی هاناو کورد می‌باشند

دو تن از کسانی که در حملات فاشیستی شهر هاناو آلمان کشته شدند، کورد می‌باشند. اسامی این افراد فرهاد اونفر و گوکهان گولتکین می‌باشد.

در آلمان حمله‌ای تروریستی انجام شد. در شهر هاناو از توابع ایالت هیسینی آلمان شب گذشته راس ساعت ۲۲:۰۰ در دو کافه حمله‌ای مسلحانه انجام شد و نیروهای پلیس ۹ جنازه را در محل پیدا کردند. نیروهای پلیس پس از تحقیقات و جستجوی قاتل با نام توبیاس راسژین، در منطقه‌ای نزدیک محل حادثه، جنازه‌ی قاتل و مادرش را پیدا کردند.

حادثه‌ی هاناو پس از انجام تحقیقات نیروهای امنیتی آلمان امروز صبح آشکار شد. قاتل در دو کافه در مجموع ۹ مهاجر را کشت و پس از آنکه به خانه‌ی خود رفته است، در خانه پس از کشتن مادر خود، به زندگی خویش پایان داد.

۲ جوان کورد نیز کشته شدند

اعلام شده است که از ٢ تن از کشته شدگان کورد می‌باشند.

بر اساس اطلاعات رسیده به خبرگزاری فرات، دو جوان میهن‌دوست با نامهای فرهاد اونفر و گوکهان گولتکین جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین در میان مجروحین این حادثه ۳ تن دیگر نیز کورد هستند. پیش‌بینی می‌شود جزئیات بیشتری از این رخداد توسط دادستان عمومی فدرال پلیس آلمان آشکار شود.

قاتل مانیفست نژادپرستی را از خود به جای گذاشت

توبیاس راسژین عامل قتلعام در سال ۱۹۷۷ در هاناو به دنیا آمده است. او مانند مهاجم تروریست نروژی آندرس بریفیک پس از خود مانیفستی نژادپرستانه به جای گذاشت. راسژین در یک سایت اینترنتی سه موضوع متفاوت در مورد زندگی و نظرات نژادپرستانه را منتشر کرده است که "لازم نیست مهاجران از آلمان بیرون شوند، بلکه باید نابود گردند".

"عملیات تروریستی بود"

مسئولین دولت آلمان و چندین سیاستمدار در مقابل این حمله‌ی تروریستی به شدت اعلام نارضایتی کردند. رئیس جمهور این کشور می‌گوید، این حادثه یک حادثه‌ی تروریستی است. او همچنین گفت، آنها از کسانی که اقلیت نژادپرست آنها را تهدید می‌کنند، پشتیبانی می‌کنند و آنها از زندگی مسالمت‌آمیز و مشترک در کنار یکدیگر دفاع می‌کنند.

مرکل: این زهر در جامعه وجود دارد

آنگلا مرکل نخست وزیر آلمان نیز طی بیانیه‌ای به بستگان کشته‌شدگان تسلیت گفت. او اعلام نمود، "امروز یکی از روزهای دردناک این کشور است. نژادپرستی زهر است و متاسفانه این زهر در جامعه‌ی ما وجود دارد." او در حالی این سخنان را بر زبان رانده است که از نژادپرستی رژیم ترکیه علیه کوردها قویا حمایت می‌کند.

"این رخدادها غیر قابل پیش‌بینی نبودند"

کاتژا کیپینگ رئیس مشترک عمومی حزب چپ آلمان این حادثه را به شدت محکوم کرد و اعلام کرد، اینگونه حملات غیرقابل پیش بینی نیستند و به نژادپرستی که طی سالهای اخیر در این کشور افزایش یافته، اشاره کرد.

مردم به خیابان می‌آیند

قرار است کوردستانیان و نمایندگان و پیشاهنگان مهاجران امروز ساعت ۱۸:۰۰ به وقت اروپا در هاناو و چندین شهر دیگر این کشور، علیه این حمله‌ی نژادپرستی به خیابان بیایند و نارضایتی خود را اعلام کنند.