پژاک: احزاب و جریان‌های باشور و روژهلات کوردستان در قبال حملات رژیم ترک ساکت ننشینند‌

مجلس پژاک در بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ٢۶ مه در روستای سفره دامنه کوهستان آسوس از تمامی نیروهای سیاسی و جریان‌های باشور و روژهلات کوردستان دعوت به عمل آورده است که در برابر این حملات موضع خود را بیان کنند.

مجلس حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) با ادای احترام به شهیدان حمله هوایی ارتش ترک در روستای سفره واقع در دامنه کوه آسوس اعلام کرده است که در پاسخ به شهادت رفقایمان به آرزوهای آنان جامه عمل می‌پوشانیم و با گسترش همبستگی ملی و ایستاری مشترک حملات دشمنان را خنثی خواهیم کرد.

در بیانیه آمده است:

"در تاریخ ٢۶ مه ٢٠٢٠ در حمله هواپیماهای جنگنده دولت اشغالگر و فاشیست ترکیه به روستای سفره در دامنه کوهستان آسوس واقع در بخش شارباژِر استان سلیمانیه دو رفیقمان و سه میهن‌دوست به شهادت رسیدند. قبل از هر چیز مراتب تسلیت خود را به خانواده شهیدان و خلق میهن‌دوست اعلام می‌داریم. با گرامیداشت یاد رفقا و میهن‌دوستانمان یاد و خاطره تمامی شهیدان راه آزادی را گرامی می‌داریم و با احترام و ادای دین یاد می‌کنیم. همچنین اعمال دولت اشغالگر ترک و تمامی دشمنان ملت کورد را محکوم نموده و لعنت می‌کنیم.

دولت ترک دارای تاریخی آکنده از قتلعام خلق‌ها، اشغالگری و فاشیسم در برابر آزادیخواهان و دمکراسی است. ترکیه علیه کوردها در چهاربخش کوردستان و بویژه علیه خلقمان در باکور کوردستان چنین حملاتی را ترتیب داده‌اند. در سال‌های گذشته حملات وحشیانه‌ای را علیه نیروهای ما مرتکب شده است. سال ٢٠١۶ در نتیجه حمله‌ای مشابه رفیق «بریوان هِژا» عضو مجلس پژاک همراه با دو رفیق و در سال ٢٠١٧ نیز در حمله‌ای رفیق «ژیروان مهاباد» و دو رفیق وی به شهادت رسیدند. هدف این حملات نابودی و قتلعام خلق و جنبش آپویی در هر چهار بخش کوردستان است. دولت ترک چندین سال است که بر مبنای دستورات یکدست سازی اردوغان و ائتلاف آ.ک.پ و م.ه.پ اداره می‌شود و با همکاری نیروها و افرادی که به نوکری دشمنان خونخوار کوردها می‌پردازند حملات خود را ادامه داده است. اگر بعضی‌ها با دشمنان خلق کورد همکاری نکنند حملاتی اینگونه صورت نمی‌گیرند."

مجلس پژاک در ادامه بیانیه با اشاره به اینکه ده‌ها تن از میهن‌دوستان باشور کوردستان در نتیجه حملات ارتش ترکیه به شهادت رسیده‌اند آحاد خلق کورد را فرا می‌خواند در برابر حملات ترکیه موضع خود را نشان دهند. پژاک خواستار تقویت همبستگی ملی و موضع مشترک کوردها در مقابل حملات دشمنان شده است.

مجلس پژاک در بیانیه خود می‌افزاید:"در پایان یکبار دیگر با ادای احترام به رفقای جوان شهید رِباز سنه و شهید زنار ماکو مراتب احترام و ادای دین خود را به تمامی شهیدان راه آزادی، وحدت کورد‌ها و دمکراسی اعلام می‌داریم و با خانواده هر دو رفیق شهید و میهن‌دوستانی که همراه رفقایمان به شهادت رسیدند ابراز همدردی می‌کنیم. از تمامی نیروها و جریان‌های باشور و روژهلات کوردستان می‌خواهیم که در برابر این حملات موضع خود را اعلام کنند و ساکت ننشینند.

رفقای رفیق رِباز و زنار و جوانان روژهلات کوردستان باید رهرو راه مبارزات آنان باشند و نگذارند اسلحه آنان بر زمین بماند.

ما به آرزوها و آرمان‌های والای آنان برای تحقق کوردستان خودگردان و آزاد جامه عمل می‌پوشانیم. یقینا این بزرگترین پاسخ به دشمنان خلق کورد و نوکران دشمنان خلق کورد می‌باشد."