ت‌ژک-اروپا‌: برای آزادی رهبر آپو مورخ ۱۵ می در استراسبورگ گردهم آیید

ت‌ژک-اروپا برای مشارکت در کنش‌هایی که مورخ ۱۵ می در استراسبورگ برگزار خواهد شد فراخوان داد و گفت‌: ‌«روز سرافرازی آزادی رهبر آپو پشتیبانی از گریلاهای مبارز فرا رسیده شده است.‌‌‌‌‌‌»

 

جنبش زنان کورد در اروپا ‌(ت‌ژک-اروپا) طی بیانیه‌ای فراخوان مشارکت در کنش را داده و در این بیانیه همچنین توطئه بین‌المللی را محکوم کرده و یاد شهدای مبارز و قهرمانانی که ضد توطئه مقاومت می‌کنند را گرامی داشته است.

محتوای این بیانیه به شرح زیر است‌:

‌«این انزوای مطلق و حملات علیه رهبر آپو برضد تمام کوردها، زنان و انسانیت است. سکوت تمام نهادهای بین‌المللی به ‌ویژه سی‌پی‌تی راه را برای فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ هموار می‌کند تا سیاست‌های کثیف خود را افزایش دهند. همچنین سکوت نهادهای بین‌المللی آنان را شریک جرم فاشیستم قرار می‌دهد.

برای ما خلق کورد، زنان،‌ جوانان و تمام اشخاص آزادی‌خواه، یگانه راه، گسترش مبارزه برضد فاشیسم است. این مهم با گردهم آمدن پیرامون رهبر آپو ممکن است. روز سرافرازی آزادی رهبر آپو و پشتیبانی از گریلاهای مبارز فرا رسیده است. روز سردادن شعار‌؛ ‌«هیچکس نمی‌تواند خورشید ما را خاموش گرداند» و شایسته شهدا بودن فرا رسیده است. روز عملی کردن به پیروزی رسیدن میلیون‌ها نفر که شعار‌؛ ‌«ژن ژیان آزادی» را فریاد می‌زنند فرا رسیده است.

ما به مثابه ت‌ژک-اروپا، مورخ ۱۵ می در شهر استراسبورگ برای آزادی رهبر آپو، کنشی را انجام خواهیم داد که این کنش به بخش مهمی از کارزار ما مبدل خواهد شد. همچنین این کنش مُصِر بودن ما برای آزادی رهبر آپو و نشان دادن اعتراضمان نسبت به ناتو و کشورهای اروپایی عضوش به علاوه عملیات‌های قتل‌عام‌گرایانه‌ای که اردوغان قصد دارد انجام دهد‌، را ابراز خواهند نمود. ما به مثابه ت‌ژک-اروپا تمام زنان را فرامی‌خوانیم، در این کنش مورخ ۱۵ می در شهر استراسبورگ برگزار خواهد شد مشارکت کنند.‌»