کنگره خلق جشن زبان کوردی را تبریک گفت

دیوان ریاست مشترکی کنگره خلق جشن زبان کوردی را تبریک گفت.

 دیوان ریاست مشترکی کنگره خلق طی بیانیه‌ای ۱۵ می جشن زبان کوردی را تبریک گفت.

در آغاز این بیانیه آمده است: «جشن زبان کوردی را ابتدا به رهبر آپو و مبارزان آزادی و به همه خلق کورد تبریک می‌گوییم.»

 بخشی از این بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

«دولت ترکیه تمام امکانات خود را برای نابودی موجودیت مردم کورد بسیج کرد اما نتیجه‌ای نگرفت. سیاست رژیم فاشیستی آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ برای شکست مردم کورد با مقاومت رهبر آپو، مقاومت مبارزان آزادی و مقاومت مردم کورد شکست خورد.

زبان کوردی با مقاومت کوردهای آزاد، مبارزه مادران کورد، کودکان کورد، دانشجویان کورد و به طور کلی مردم کورد همچنان زنده ماند.»

در این بیانیه به اهمیت آموزش به زبان کوردی اشاره شده و گفته شده است: «ما از کار برای آموزش زبان مادری در روژاوای کوردستان با تمام وجود استقبال می‌کنیم. یکی از مهمترین تجربیات انقلاب در روژاوا، آموزش به زبان مادری است که بر تمام نقاط کوردستان تاثیر خواهد گذاشت.

 خلق کورد و همه نهادها و سازمان‌های کوردستان باید از جشن زبان کوردی صیانت کنند. چون زبان هویت است، زبان بود و نبود مردم ماست».

در ادامه بیانیه کنگره خلق آمده است: «مبارزه برای آزادی مردم ما در مرحله راه حل است. در این مرحله مهمترین نکته آموزش به زبان کوردی است. زیرا توسعه زبان نیز راه حل را فرض می‌کند. در این چهارچوب ضروری است که هر فرد کوردی به مسئولیت خود واقف بوده و از زبان مادری خود صیانت کند.»

در پایان این بیانیه آمده است: «برای همه ما رسالت مقدسی است که با تلاش برای آموزش زبان کوردی، قلب رفیق معلممان فرزاد کمانگر و رفقای او و قلب همه‌ی مبارزان آزادی را تا ابد در قلب کودکان کوردستان زنده نگه داریم. به همین دلیل است که می‌گوییم آموزش زبان کوردی اساسی‌ترین و مقدس‌ترین کار ماست.

 بر این اساس ما بار دیگر جشن زبان کوردی را با تمام وجود به همه خلق کورد تبریک می‌گوییم و آرزوی موفقیت در کار برای زبان مادری داریم.»