پ‌دک برای حمله به گریلا، تلاش می‌کند منطقه برادوست را از سکنه خالی کند

اعلام شده که پ‌دک در منطقه برادوست بازی جدیدی را در دست دارد و در مقر احزاب روژهلاتی مستقر خواهد شد. گفته می‌شود که پ‌دک به عشایر این منطقه ۲۴ ساعت فرصت داده تا منطقه را تخلیه کنند.

حزب دموکرات کوردستان-پ‌دک که در ۱۳ سپتامبر ۲۰۰ خودروی زرهی را با سلاح‌های سنگین به مناطق گریلا در منطقه برادوست منتقل کرد و در ۱۴ سپتامبر به مواضع گریلا حمله کرد، اکنون در تدارک برنامه و نقشه جدیدی است.

به گزارش روژ نیوز، پ‌دک می‌خواهد با پرچم عراق و نام مرزبانان دولت عراق به مناطق گریلا حمله کند. منابع اعلام کردند که این حمله به درخواست دولت اشغالگر ترکیه انجام می‌گیرد و هدف آن گسترش اشغالگری دولت ترکیه در منطقه برادوست در باشور کوردستان است.

به گفته همین منبع، حزب دموکرات کردستان ۲۴ ساعت فرصت داده تا مردم منطقه را تخلیه کنند. به همین دلیل پ‌دک به همه دامداران، کشاورزان، عشایر ساکن در کوه‌پایه‌ها و ساکنان مناطق خارج از حوزه حکمرانی خود هشدار داده که منطقه را تخلیه کنند.

آخرین اطلاعات تایید می‌کند که حمله خطرناکی به ناحیه سیدکان در منطقه برادوست انجام خواهد شد. هدف از تخلیه این منطقه از غیرنظامیان این است که مردم منطقه شاهد سیاست کثیف نیروهای حزب دموکرات کوردستان و ارتش اشغالگر ترکیه نباشند که با هم این نقشه را اجرا می‌کنند. برای این هدف عشایر در کوه‌پایه‌ها و اهالی منطقه بیرون رانده می‌شوند.

به گفته همین منابع، پس از پاکسازی منطقه از وجود ساکنان آن، پیشمرگان پ‌دک با پرچم عراق و در لباس مرزبانان عراق همراه با سربازان ترک به منطقه حمله خواهند کرد. همچنین بر اساس اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط روژ نیوز، پیش‌بینی می‌شود پ‌دک و نیروهای ترکیه به‌طور مشترک به مناطقی از تپه بوله تا تپه حیات، گردنه‌ی سینگه و بربزین، تپه شماشه تا سینین حمله کنند.

منطقه مورد اشاره واقع در منطقه برادوست است. این سه مکان، مناطق گردنه زینه و حصار روست را به هم متصل می‌کند.

هر سه منطقه مذکور به‌دلیل اینکه مکان‌های استراتژیک در برابر تهاجم زمینی و اشغالگری هستند، تا امروز مانع بزرگی در مقابل دولت اشغالگر ترکیه بوده‌اند. حالا پ‌دک می‌خواهد آن مانع را از بین ببرد و ارتش اشغالگر ترکیه را در آن مناطق مستقر کند. هدف از اشغال منطقه این است که ارتش ترکیه هر چه بیشتر خاک عراق را اشغال کند و آن را به مرزهای ترکیه ضمیمه کند. اما علیرغم اینکه این امر معلوم است و اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دهها بار با زبان خود گفته است که تا کرکوک و موصل سرزمین ماست، اما دولت عراق ساکت است و با این سکوت به میدان بزرگی برای حملات تبدیل شده است.

به گفته همین منبع؛ همه نیروهای پ‌دک یونیفورم مرزبانان ارتش عراق را خواهند پوشید. برای اینکه نشان دهند عراق خودش حمله می‌کند، تعداد کمی از نیروهای عراقی پرچم‌های عراق را برافراشته و در صف جلو حرکت می‌کنند. نیروهای قوات ۸۰  که متعلق به پ‌دک هستند نیز با سلاح‌های سنگین در این حمله شرکت خواهند کرد. همزمان ارتش اشغالگر ترکیه نیز حملات هوایی انجام خواهد داد. همچنین پیشمرگه‌های عضو قوات ۸۰، آرم و لوگوی تشکیلاتی خود را روی لباس خود نخواهند گذاشت و این گونه حمله می‌کنند.

حمله به این منطقه به معنی اشغال بخشی از خاک عراق است. با وجود این خطر، سکوت و عدم موضعگیری دولت عراق مایه نگرانی است.